Pes v autě a úmorné horko: Experti radí, jak v dnešním počasí převážet mazlíčky

S teplotami překračujícími třicítky se britští dopravní experti zaměřili na bezpečnou přepravu psů a dalších mazlíčků v autech.

Britská organizace GEM Motoring Assist, provozující asistenční službu a nabízející rady řidičům, se rozhodla s úderem letních teplot a především současných vln veder sepsat řadu tipů, jak nejlépe zajistit bezpečnou přepravu vaším mazlíčkům. Úpal při vysokých teplotách v autě totiž není problémem jen u lidí.

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

V každém případě ale platí, že nechávat psa bez dozoru v autě, byste měli zvážit až jako poslední možnost. Teploty v autě mohou za poměrně krátkou dobu vyšplhat až na 60 či 70 stupňů, i když třeba necháte pootevřená okna. I během pár minut tak hrozí zvířeti v autě nebezpečí přehřátí organismu a další následky už si zřejmě nechce nikdo představovat.

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Ministr dopravy uklidňuje Česko: Dálniční známky nezdraží, dokud nebude hotová D1

Rady GEM Motoring Assist:

  • Pokud je to možné, nechejte psa při vysokých vedrech raději doma.
  • Jestliže psa musíte brát sebou na cestu, zajistěte mu dostatečný a pravidelný přísun tekutin a pobyt ve stínu.
  • Také v horkých dnech převážejte psa zajištěného – v přepravce, kleci, nebo připnutého do postroje na zadních sedačkách.
  • Pokud se vám zdá, že je pes přehřátý, určitě zastavte na bezpečném místě, nechte jej vyvenčit, napít a vyvětrejte prostor auta. Psi se nepotí stejným způsobem jako lidé. Většinu potních žláz najdete na spodní straně jejich tlap a tělesnou teplotu si snižují dýcháním s vypláznutým jazykem. S vyšší tělesnou teplotou je navíc příchod symptomů úpalu u zvířat mnohem rychlejší.
  • Jestliže máte pocit, že má pes blízko k úpalu, opět zastavte na bezpečném místě, nechte psa vydýchat ve stínu či chladnějším prostředí a dopřejte mu dostatek tekutin. Pokud se začnou opravdu ukazovat příznaky přehřátí organismu (například přílišná žízeň, hluboké dýchání, zrychlený puls, horečka, zvracení, lesklé oči, malátnost), neváhejte a jeďte přímo k veterináři.
  • Pokud v horku zahlédnete psa uzavřeného v opuštěném autě, například nejčastěji na parkovišti u supermarketu, zapište si model a značku vozu, jeho barvu, registrační značku a zkuste se uvnitř obchodu najít majitele upozorněním personálu na informacích. Pokud se vám majitele nepodaří najít nebo jste v prostředí, kde je obdobný postup nemožný, zavolejte polici a případně se řiďte instrukcemi do jejich příjezdu.  
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků