Permanentní kontra v soutěžním Escortu RS1800. Podívejte se

Jari-Matti Latvala za volantem Fordu Escort RS1800 na rallye historiků. Na první pohled vypadá jízda z pohledu onboard kamery samozřejmá, snadná a vlastně i docela nudná. Pokud jste se ale aspoň jednou v životě pokoušeli jet rychle na kluzkém podkladu, víte, že není ani jedno z toho. 

Escort RS1800 samozřejmě není čtyřkolka se třemi diferenciály, neřku-li aktivními. Má motor vpředu a starý dobrý pohon zadních kol, což je kombinace, která mu umožňuje hnát se po šotolině s nezaměnitelnou elegantní rozevlátostí. 

Asi nejlepším rokem aktivní kariéry byl pro Escort RS1800 2. generace rok 1979. Tehdy Bjorn Waldegard vybojoval titul mistra světa, Hannu Mikkola byl druhý a Ari Vatanen třetí. Všichni přitom jezdili právě s Escortem. Ford díky tomu získal pohár konstruktérů, což pak dokázal zopakovat až v roce 2006.

Doporučujeme

Články odjinud