Perly marketingových géniů: statutární vzhled, praktický provoz....

Nabídka aut je dnes tak velká a konkurence tak silná, že výrobci jsou schopni říci o svých vozech cokoli. Nezdráhají se je vychválit obrazně řečeno až do nebes. A to lecky hodně roztodivným jazykem….
Perly marketingových géniů: statutární vzhled, praktický provoz....

Kdy není design kinetický?

Před pár lety, když byl na český trh uváděn nový Ford Focus, přišel zatím s poslední generací tohoto vozu i nový slovník. Design, který se stal pak charakteristický i pro další modely americké aurtomobilky, dostal od tvůrců i nové pojmenování – kinetický design.

Co je to vlastně kinetický? Tohle slovo zaslechneme nejčastěji (nebo téměř výlučně) ve spojení s energií.

Jak praví slovník, „kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso. Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Je-li těleso v klidu, má nulovou kinetickou energii. Protože pohyb těles je relativní, záleží hodnota kinetické energie na tom, z jaké vztažné soustavy těleso pozorujeme.“

Také přemýšlíte, jak může být design kinetický? Možná ve chvíli, kdy se celý vůz pohybuje. A když auto stojí? Je i jeho kinetický design nulový? Takže až vás budou dealeři lákat na kinetický design vozů, vězte, že je to právě takový design, kterému neodoláte, i když se nebude vůbec hýbat.

Statutární ve statutárním?

Před pár dny mě na kraji severočeského mostu uvítal billboard: Vítá Vás statutární město Most. To jsem ovšem už věděl, že statutární nemusí být jen město.

České zastoupení Renaultu přineslo počátkem roku s faceliftem Renaultu Fluence nový pojem. Vylepšený oblíbený sedan prý zcela jistě zaujme svým statutárním vzhledem.

Zástupci Renaultu vysvětlili, že v tomto případě se jedná o statutární ve smyslu honosný, luxusnější, reprezentativní. Zřejmě tak reprezentativní, že by v něm mohl jezdit i primátor statutárního města…

Osobní vášně pana ředitele

Pobavit se však můžete také při čtení magazínů, které se vydávají pro klienty jednotlivých značek. Novou Toyotu Auris představilo nedávné vydání magazínu vskutku neobvyklými obraty a slovními spojeními.

Například, že „Auris staví na nové podvozkové architektuře s nižším postojem a odráží osobní vášeň Akia Toyody, prezidenta automobilky Toyota…“

Ve větě: „…denní svícení ve stylu Keen Look, čímž konstrukční řadě Auris vštěpuje smělost a znatelně nápadnější vzhled v praktickém provozu“ už ale nasadili brouky do hlavy. Jak asi vypadá nepraktický provoz?

Krom toho: „Nový Auris přináší zcela nový exteriér, vyznačující se sebejistějším, uhlazenějším a dynamičtějším stylem…“ Že by ten starý Auris byl méně jistý?

Recenzenti Aurisu však perlí téměř v každém odstavci: „Intenzivnější pocit jednotnosti s ucelenějším charakterem – čemuž přispívá konzistentní použití řezů písma, barev, osvícení a povrchových úprav…“

Znáte význam slova konzistentní? Napovím: soudržný, neporušený, pevný. Co tím autoři hodnocení mysleli, to musíte rozklíčovat sami.

Třešničkou na dortu v recenzi nové Toyoty Auris, a rozhodně ne aprílovou, naopak smrtelně vážně míněnou, je věta: „Ano – svobodná volba pohonné jednotky je něčím, co vám konkurence rozhodně nenabídne.“

V případě Aurisu je to jeden motor hybridní, dva vznětové a dva zážehové. Možnost vybrat si dnes auto ne s pěti, ale i více nabízenými agregáty, je zcela běžná, snad s výjimkou Lady a severokorejských vozidel. Každopádně tento argument pobaví i jindy, než jenom 1. dubna.

Vzrušení na rohu ulice

Poslední verze Mazdy 6 dokládá nejen technickou vyspělost země vycházejícího slunce, ale i poetičnost japonských marketérů. Víte, že vzrušení můžete zažít i jinak, než jen s ženou?

Například nová litá kola Mazdy 6 se mohou stát zdrojem extáze: „Konstrukce těchto vysoce výkonných kol zajišťuje maximální přilnavost a ovládání při vzrušující jízdě zatáčkami a okolo nároží…“

Nebo zažijete v interiéru Mazdy 6 následující: „Poloha řidiče a hlavních ovládacích prvků posiluje pocit souladu a ladné sofistikovanosti…!“

Smysl pro humor

Že mají asijští výrobci aut smysl pro hru se slovíčky, jejichž význam lehce uniká, dokládá i tři roky starý popis korejského Hyundaie ix20 v zákaznickém magazínu: „Ve skutečnosti je ale tento základní pocit daný stabilním tělem karoserie, zjemněným mnoha zajímavými detaily a vkusně tvarovanými doplňky. Celek proto působí neobyčejně svěžím dojmem.“ Znáte snad nějaké nestabilní tělo karoserie?

K ovládání klimatizace zaznělo: „Moderní přístrojová deska je pečlivě rozdělena do několika funkčních zón, takže ovládání jednotlivých systémů je zcela přirozené. Ihned po prvních minutách uvnitř této novinky proto budete schopni nastavit například požadovanou teplotu klimatizace…“

Pravda, interiéry některý autgomobilů dnes připomínají spíše Boeing 747, ale v ix20 se jistě bát nemusíte.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků