Perličky a kuriozity: příběh opilého cestáře Josefa

Jak jsme slíbili, prinášíme další várku šílených perliček ze světa automobilismu. Premiérový díl si můžete přečíst zde.


Příběh cestáře

Klepněte pro větší obrázekŽil byl jeden cestář. Jmenoval se Josef. Josef byl vždycky fajn chlap. Jen jednu chybu měl. Holdoval alkoholu víc, než bylo zdrávo. Jednoho dne tak nadobro propadl závislosti jménem slivovice. Z Josefa cestáře se v tu ránu stal cestář alkoholik. Pod přívalem decilitrů slivovice, které denně protékaly Josefovým hrdlem, počal Josef hloupnout a podřizovat svůj život jedinému cíli. Získat peníze na alkohol (další slivovici). Zbytky Josefovy inteligence nalezly záhy způsob, jak využít cestářských „výhod“ k jednoduchému výdělku. Výdělku, který by sliboval dostatečný přísun alkoholu po celé zimní období. Josef začal prodávat naftu. Tu naftu, která měla v případě kalamitních situací pohánět jeho vůz napříč regionem a starat se o bezpečné cestování národa českého.

Josefovo pití a kupčení s naftou nakonec způsobilo, že cesty zůstaly i za největších sněhových bouří prosty posypu, neboť Josef, opilý ve své boudě, nebyl schopen nakopnout pekelný stroj a obhospodařit úsek silnic, který měl na starosti. Jindy zase Josef seděl a skrze okno boudy sledoval vločky padající k zemi, zahříván slivovicí a pocitem, že cesty už jednou posypal. Po obědě! A to přece musí stačit. Z Josefa se stal apatický morous, který vyjížděl na pomoc řidičům jen tehdy, když se mu chtělo, anebo se náhodou nepotácel v deliriu mezi hromadami štěrku. Nic z Josefem nehnulo. Dokonce ani fakt, že se nad jeho boudou pnul do výšky kopec, jenž neposypán znamenal pro řidiče neznalého poměrů jistou záhubu.

Co naplat, řidičská obec si v Josefově úseku zvykla razit cestu půlmetrovými závějemi sněhu a ti co jen tak náhodou projížděli, dali vydělat místním traktoristům, kteří je svými stařičkými stroji tahali z příkopy. A vzhledem k tomu, že nevíme, kolik takových Josefů - cestářů alkoholiků - sedlá sypací vozy v celé ČR, nemůžeme se divit, že je občas rozumnější sednout místo do auta na sněžný skútr. Ač se to nemusí zdát, tento příběh "bohužel" není smyšlený, je zrcadlem dnešní reality.


Pekelný Mini Cooper

Klepněte pro větší obrázekKdo zná příběhy Mr. Beana, zná jistě také Mini Cooper. Úsměvný komik se stejně úsměvným automobilem asi pořádně skřípal zuby, když byl jeho legrační vůz nahrazen zcela novým, údajně dokonalým vozem s nálepkou Made by BMW. Nyní však panu Beanovi svítá naděje, že oproti předpokladům bude nové MINI tomu starému vskutku silným konkurentem. Skvělou kariéru druhé generace MINI coby moderního „komického“ vozu odstartovalo oznámením automobilky o stažení přesně neidentifikovatelného počtu vozů s problematickým palivovým filtrem. Ten mohl údajně způsobit šlehání plamenů z motoru. Vadné automobily byly staženy. Krátce na to však přišel další problém. Tentokráte s poruchovými převodovkami a unikajícími pneumatikami. Tím ale Mini neřekl  poslední slovo. Nyní je BMW nuceno stáhnou 30 000 vozů kvůli poruchovým brzdám. Ne nadarmo se britským internetem šíří doporučení, které nabádá budoucí majitele Mini, aby své vysněné vozítko zastavili v prudkém kopci a počkali, zdali z něho nevyteče všechen benzín. No řekněte, není to jako z příběhu Mr. Beana?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků