Perlička: i mistr řidič se někdy utne

siera  |  13. 05. 2007 02:37

Přeji hezký den,

(doufám, že vám ho moc nekazím), ale jak byl velký ten dopravní kužel? Jste si opravdu jistí, že měl 150 metrů, a nebo já nerozumím slovensky (v tom případě by měl autor na CZ serveru psát srozumitelněji).

Omlouvám se za popichující připomínku.

Odpovědět  |   | 
donald66  |  13. 05. 2007 08:07

Taky musim popichovat, v clanku je napsane ze se jedne o model CCRX, ale je to CCXR, vzdit je to napsane i na boku auta, tak si to prosim opravte.

Odpovědět  |   | 
gfhs  |  13. 05. 2007 09:21

Nesrozumitelný a nečitelný článek; a nieje to slovenčinou.

"V neposlednom rade, redaktor magazínu nie je zodpovedný za redukciu ďalšieho cestného exota."- Rozumím ale nechápu.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  13. 05. 2007 09:26

Co na tom nechápete - prostě redaktor magazínu není zodpovědný za redukci dalšího cestovního exota. Tedy redaktor TopGearu o kterém se tam píše, nemůže za to, že se zredukoval (snížil vlivem dopraní nehody) počet cestovních exotů (supersportů).

Už?

Odpovědět  |   | 
delph  |  13. 05. 2007 09:53

no já na tom nechápu jak to že za to není zodpovědný? on byl řidič kdo jiný by měl být zodpovědný...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  13. 05. 2007 09:55

Vždyť se tam píše "A práve neodhadnutie výkonu sa vypomstilo testujúcemu inžinierovi". Mi z toho vyplývá, že řídil nějaký inženýr (Koenigu) a ne redaktor Top Gearu...

Odpovědět  |   | 
aa  |  13. 05. 2007 10:03

Ten clovek(autor clanku) - preskakuje myslenky, plete pate pres devate a na konec vety dava zaprve.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  13. 05. 2007 11:00

abych se přiznal, tak "zaprve" na konci věty nikde nevidím...

Odpovědět  |   | 
Matej Klamo  |  13. 05. 2007 11:07

Clanok je uplne klasicky rozdeleny na uvod, jadro, zaver... v zavere sa teda spomina ze redaktor Top gearu nie je zodpovedny za nehodu, neviem kde vidite preskakovanie myslienok, ten clanok je uplne normalne strukturovany:
v uvode sa spomina nehoda, pripomina sa nehoda z minuleho roku, v jadre sa venujem samotnej tejto konkretnej nehode a v zavere sa vraciam k tomu ze je na svete zas o jeden supersportiak menej+ dodavam ze clovek z Top gearu zato nemohol a dodavam, ze Koenigsegg planuje pocet tychto vozov rozsirit...

myslim ze to je uplne zakladny slohovy postup, to ze ked je pre niekoho (nemyslim zrovna Vas) problem rozumiet slovencine (co je sice smutne, lebo sme kedysi boli jeden narod), za to ja uz nemozem. Nie som vsak jediny kto by uvital slovensku verziu autorevue, uvidime... :)

Odpovědět  |   | 
delph  |  13. 05. 2007 18:38

já jen k tomu národu.. jeden národ jsme jedno století do doby 1. československé republiky vedene TGM jsme byli celou dobu rozdílné národy, rozdílné státy. díky habsburkům jsme byli dýl s rakušákama a němčině nerozumím... ale slovenštině rozumím dostatečně i když ne úplně do detailů

Odpovědět  |   | 
Půjdech  |  14. 05. 2007 11:13

Mně ne - a evidentně nejsem jediný.
Pokud vám tady X čtenářů napíše, že pořádně nerozumí, tak jaký má smysl vysvětlovat to v diskusi? Prostě přepište článek...

Odpovědět  |   | 
xzy  |  13. 05. 2007 12:34

Nie je sa píše oddelene...

Odpovědět  |   | 
ondro  |  13. 05. 2007 11:03

Pravidelne citam autorevue a pravidelne sa stretavam s tak hlupymi reakciami typu: "preco je to po slovensky, my tomu nerozumieme...". Aky ma stale niekto problem? Clanok je napisany jednoducho, bez nejakych zlozitych pasazi tak nechapem co sa komu nepaci? Je to absolutne unavujuce stale pocuvat vyhrady cechov k tomu ako su na tomto serveri pisane aj slovenske reportaze. Tieto clanky cita aj mnoho slovakov tak v com je problem? Vyjadrim sa predsa k teme clanku a nie okamzite k tomu v akom je clanok jazyku...

Odpovědět  |   | 
maross  |  13. 05. 2007 11:52

Presne tak ,slovaci rozumeju čechom a to je zaujime že češi nerozumeju slovakom, to je divne,

Odpovědět  |   | 
EdoBoss  |  13. 05. 2007 13:18

Ano čítame :) Aj ked ja som to s tym exotom tiež hneď nepochopil

Odpovědět  |   | 
delph  |  13. 05. 2007 18:39

nebylo řečeno že nechápou slovenštinu ale co myslel redaktor...

Odpovědět  |   | 
Knight Industries 2000  |  13. 05. 2007 13:34

je to fakt skvely jakou topgear dela novinarinu a ondrasik se nezmuze na nic jinyho nez na psani usoplenejch clanku o 411 pripadne ojetym HTP HAHA

Odpovědět  |   | 
smok  |  13. 05. 2007 13:59

clanok som cital na topgeare, takze som nastastie vedel cosi o teme

nechcel som reagoavat, ale autor sa pomerne arogantne brani opravnenej kritike. opravnenej, pretoze jeho vetna skladba je naozaj otrasna.

je dost smutne, ze ked uz sa tu raz za cas objavi clanok po slovensky, je gramaticky velmi slaby.

slehy typu "redukcia exota" (gramaticky problem), "neodhadnutie vykonu" (snad rychlosti), "CCXR sa pod kapotou skrýva" (dalsi gramaticky ulet).

skoda

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  13. 05. 2007 14:52

Nejsem autor, ale musím se kolegy zastat

redukce exota - dle mého názoru zcela v pořádku
neodhanutí výkonu - opět zcela v pořádku. Prostě na to šlápnul až příliš a neodhadl jaká dávka výkonu tam jde

CCXR sa pod kapotou skrýva - souhlasím, zde chybí "u".

Jinak autor se arogantně nebrání ničemu, má tu jeden příspěvek. To budete myslet spíše mne.

Odpovědět  |   | 
smok  |  13. 05. 2007 15:04

:)
vas nazor je jedna vec a vetna skladba slovenciny druha

Odpovědět  |   | 
Matej Klamo  |  13. 05. 2007 15:06

Dovolim si zareagovat na Vas prispevok,
v prvom rade ma zaraza, ze preco sa Vam moj predosly prispevok zda aroganty? :) Vyjadril som sa predsa k slohovej strukture clanku, myslim, ze na tom nie je nic zle. Opravnenej kritike sa rozhodne nebranim a prijimam ju, zaraza ma vsak, ze krititzuju prave ti, ktori sami robia hrube gramaticke a stylisticke chyby. Nikto vsak nie je neomylny a tak to beriem, ok.
Dalej, k slovenskym clankom, tiez je smutne ze ak sa tu raz za cas objavi clanok po slovensky je mnohokrat tercom kritiky, prave kvoli jazyku, ale tomu sa niet co cudovat, nejedna sa o SK server, takze aj to berem.
No a teraz k tym sleham, v tomto mate pravdu, ale pokial sami pisete, alebo prekladate z cudzieho jazyka urcite viete, ze nie je prave vzdy najlahsie najst vhodne slovo, ci slovne spojenie. "redukcia exota"- povodne som chcel pouzit uplne iny vyraz, no vyjadrit sa, ze "svet prisiel o dalsi jedinecny kusok" nebol tym pravym, pretoze to auto bude asi opravene.
Preco som pouzil spojenie"neodhadnutie vykonu" a nie "neodhadnutie rychlosti", jednoducho, kazdy vie ze viacero parametrov auta tvori parameter, teda vykon (zrychlenie, max. rychlost atd.), jednoducho sa mi toto spojenie zdalo byt vhodnejsie.
K spojeniu: "CCXR sa pod kapotou skrýva", pravda, mohlo by tam byt "CCXR-ku", resp. "Koenigseggu CCXR sa...", ale myslel som, ze snad toto nebude problem, ale uznavam.
No a tie gramaticke ulety, AR nie je tlacova agentura ani vysoko-vedecky web, preto si myslim ze gramaticky ulet, alebo slangove vyrazy sa v clankoch akceptuju, lepsie ako suchy text s nudnymi faktami a cislami... :)

Odpovědět  |   | 
smok  |  13. 05. 2007 15:12

pohoda :)

"redukcia exota" je proste zle, lebo to neznamena, ze svet prisiel o exota, ale ze exot sa zmensil, pouzitie na popis poskodenia auta je odveci

"CCXR sa pod kapotou skryva" - no stacilo byt dat na zaciatok predlozku V, myslel zom ze ste zabudli ale asi nie :)

arogantny - tu som prestrelil, no podrazdilo ma ako ste tam narazali na "ked niekto nerozumie SK jazyku" a pritom tam mate gramaticke chyby...

takze - pozitivne je, ze su tu slovenske clanky, negativne je ze maju slabu jazykovu uroven.
k zaveru vasho prispevku: tlacova agentura, vedecky web? :))

zakladom kultury kazdeho novinara musi byt kvalitny jazykovy prejav, inak to upadne. je to dolezite z dlhodobeho hladiska, aby sme o par rokov vobec clanky vedeli precitat

ukoncime nedelnu debatu s tym, ze vam odporucam skusit svoj pisany prejav zlepsit

pekny den

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  13. 05. 2007 15:25

Problém je v tom, že AR má redakci redaktorů a ne bandu novinářů...

Odpovědět  |   | 
vikil  |  13. 05. 2007 23:10

Tak zase nic. Zase další hodina češtiny a slovenštiny.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 248 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A