Perlička: i mistr řidič se někdy utne

O tom, že platí už spomenuté príslovie svedčí aj nedávna nehoda, ktorú zapríčinil testovací jazdec za účasti známeho zahraničného magazínu Top Gear. Možno by na tom nebolo nič zvláštne, veď nehoda pri testovaní sa občas môže pritrafiť, ale v tomto prípade sa jednalo o Koenigsegg CCXR, jediný vyrobený exemplár. Pripomíname, že podobná nehoda Koeniggsegu tu už raz bola, jednalo sa o typ CCX a vtedy sa auto podrobilo nedobrovoľnému off-road testu.

V tomto najnovšom prípade bol testovaný jediný vyrobený kus CCXR jazdiaci na biopalivo B85 a dosahuje dokonca vyššie výkony ako benzínový CCX. CCXR sa pod kapotou skrýva hotové stádo  pozostávajúce z 1 018 koní. A práve neodhadnutie výkonu sa vypomstilo testujúcemu inžinierovi, keď sa veľmi odvážne pokúsil vybrať pravotočivú zákrutu rýchlosťou takmer 200 km/h. A keďže fyzika niekedy naozaj nepustí, odniesol si to 150 centimetrový dopravný kužeľ, kus zvodidla a v prvom rade auto. Hneď po náraze sa auto dostalo do šmyku, spravilo hodiny a následne skončilo mimo cesty. Odniesla si to celá predná náprava, vrátane pravého kolesa a predného nárazníku. Spolujazdec Peter Grunert z Top Gearu neskôr poznamenal, že 265 metrovú brzdnú dráhu ešte nevidel.

V neposlednom rade, redaktor magazínu nie je zodpovedný za redukciu ďalšieho cestného exota. Koenigsegg už medzičasom avizoval, že plánuje rozšíriť výrobu svojho ekologického športiaku CCXR, svojím súčasným zákazníkom tiež ponúka prestavbu na CCXR z ich pôvodného typu CCX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Tady jsme vyletěli --- A tady jsme přistáli..
Klepněte pro větší obrázek
No, kolo střelíme přes Anonci...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Utajíme, doma vyklepeme a hodíme do Áček...
Klepněte pro větší obrázek
Nevinný výraz a ... kam zmizel traktorista?

Klepněte pro větší obrázek
"Zabili traktoristu, parchanti"
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků