Peraves MonoTracer: finální podoba „motoauta” do roka a do dne

Jistě si vzpomínáte, že na předešlém ženevském autosalonu byla představena i studie kombinující motocykl a auto. Podivně vypadající koncept od švýcarského výrobce Peraves se však od svého debutu mírně změnil a prošel úpravami tak, aby mohl být posunut do sériové výroby.

Ve své produkční podobě se Peraves MonoTracer představí již zítra a poodkryje všechny své detaily. Pohon tohoto jednostopého vozidla zabezpečuje vysokootáčkový zážehový čtyřválec s výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 117 Nm při 6 000 ot./min. Z klidu na rychlost 100 km/h se vůz dostane za 4.8 vteřin a ručička tachometru bude při maximální rychlosti ukazovat hodnotu 250 km/h. Slibný je však i údaj o kombinované spotřebě, za který by se nemusel stydět žádný větší motocykl. MonoTracer podle papírových údajů spotřebuje jen 3,6 l/100 km.

Jedním z klíčových řešení na tomto vozidle jsou i dvě pomocná kola, která se vysunou například při parkování, stání na křižovatce, nebo při ostrém zatáčení. Společnost taktéž plánuje rozšířit svou současnou fabriku tak, aby zvládla výrobu 100 kusů ročně. Cena za tuto originalitu do města je poměrně vysoká a činí přes 52 000 Euro (cca. 1 300 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Peraves MonoTracer
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků