Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Vláda schválila koncepci, na jejímž základě navrhuje do roku 2020 investovat 17,5 miliardy korun do tzv. inteligentních systémů také v silniční dopravě. Že jste tuto zprávu nepostřehli, nic špatného na silnici stejně neděláte nebo se vás to vůbec netýká? To je velký omyl. Pokud se totiž záměr zrealizuje, dokončí se mimo jiné i zavádění systému totálního dozoru nad většinou občanů. Prozatím „pouze“ v oblasti silničního provozu.
Peníze na silnice nejsou. Na dozorování řidičů chce však vláda vydat miliardy

Ano, zhruba 5 milionů osobních vozidel (resp. 7 milionů vozidel celkově) a odpovídající počet osob s řidičským oprávněním bude tímto sci-fi projektem absolutního dozoru zasaženo (odkaz zde). Lze ho brát jako prubířský kámen reakce veřejnosti a soudě podle dosavadní odezvy, dirigentům našich životů to bez problému prochází.

Po silničním provozu budou následovat (resp. už dávno následují) další součásti našeho života. Prý v zájmu všech, v rámci údajné (tedy manipulované a dílčí) společenské objednávky. Soukromí či osobní svobody nám plíživě a skrytě mizí a téměř nikoho to netrápí. Téměř nikdo to nevnímá. A to ani v souvislosti s tímto projektem nezmiňuji obrovský korupční potenciál veřejných zakázek, na které si jistě mnohé firmy již dnes brousí zuby.

Najde se samozřejmě i určitá skupina řidičů, která, díky neustálé mediální masáži, utahování šroubů v dopravě podporuje, ve slepé víře v jeho morálnost, účinnost, tedy ve víře v posilování bezpečnosti na silnicích. A to bez ohledu na fakt, že kilometr za našimi západními hranicemi je např. „české rychlostní pirátství“ věcně, legálně a i morálně zcela v pořádku.

Vědí tito důvěřivci, že se Česká republika postupně dostala v evropském srovnání na druhou příčku v počtu policistů na jednoho obyvatele, aniž by se jejich bezpečnostní situace jakkoliv změnila? Chápou současně, že další posilování policejních složek a kontroly je tedy nejen pro situaci na silnicích zcela k ničemu? Vědí také, že po zavedení bodového systému se účelově změnila metodika evidování obětí dopravních nehod, aby bylo možné ukázat pozitivní výsledky poklesu počtu mrtvých na silnicích?

Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Austrálie se vrací k neomezené rychlosti, limit nic nepřinesl

Ví naše motoristická veřejnost, že podle statistik není rychlost nejčastější příčinou dopravních nehod nebo že zvýšení povolené rychlosti často podporuje bezpečnost provozu (odkaz zde)? Například v Austrálii se nedávno vrátili k neomezené rychlosti na dálnicích, neboť zjistili, že limit 130 km/h zvyšuje nehodovost (podobný britský příklad v odkazu zde). Přesto všechno kráčí Česká republika zcela opačným směrem, ač má v současnosti kvalitu páteřních silnic do značné míry srovnatelnou s příkladným Německem.

Dnes je již zřejmé, že jediným výsledkem dopravní represe posledních deseti let je právě jen samotná represe (nikoliv kýžená bezpečnost). Jedná se tedy o samoúčelný tlak politických, policejních, ekologických, urbanistických či jiných „elit“ na ostrakizaci řidičů. To jsou často i tací, kteří „nic špatného nedělají“ a podporují „dobrou věc v zájmu ostatních".

Absolutní přednost chodců vzala krvavé konce

Absolutní přednost chodců vzala krvavé konce

Takoví jsou pak nejvíce udiveni, když selektivní drakonické a vrstvené tresty (pokuta-body-odebrání řidičáku) dopadnou náhodně právě na ně, když spořádaní občané v jejich okolí přicházejí o živobytí kvůli ztrátě řidičského oprávnění apod. Nechápou, že peníze, které jim stát na základě zákonných opatření vytáhnul z kapsy, třeba přes dražší povinné ručení, používá pouze na to, aby z nich vytáhnul peníze další.

Mlčící většina trpících řidičů, která si stále zarputile říká, že už hůře být nemůže, by měla konečně vystoupit z pasivity. V přímém přenosu totiž jen tiše sleduje, jak se dokonává poprava českého automobilismu, svobody a soukromí.

Jan Polanecký

Převzato z blogu autora s jeho souhlasem; titulní foto: Profimedia

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků