Pel mel z autosalonu: Jaguar, Nissan, Saab a Toyota

Jaguar ukázal nový sedan XJ, Nissan se chlubil malou Microu a sporťákem 350Z, Toyota předvedla nový Avensis, posadit jsme se mohli do Lexusu SC 430 a konečně Saab se chlubil modelem 9-3 Sport Sedan.
Pel mel z autosalonu: Jaguar, Nissan, Saab a Toyota
Seznam kapitol
  1. Jaguar XJ, Nissan 350Z a Micra
  2. Saab 9-3 Sport Sedan, Toyota Avensis, Lexus SC 430

Jaguar

Jaguar na výstavišti prezentoval zejména svůj nový model XJ, který se na český trh dostal letos na jaře a byl poprvé představen na loňském pařížském autosalonu. S rozvorem větším než tři metry a hliníkovou karoserií jde o skutečný skvost mezi luxusními sedany. Přitom zůstal zachován tradiční vzhled této značky. Novinkou Jaguaru je vznětový šestiválcový motor o o bjemu 2,7 litru, který se objeví pod kapotou modelů této značky příští rok. Nejvýkonnější varianta bude mít 152 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ je opravdu hezký a elegantní... Bohužel, naleštěná černá barva 
nechává v osvětlení zaniknout  detaily.

Nissan

Asi nejvíce lákala návštěvníky stánku Nissanu malá Micra. Je malá, hezká, levná a dobře vybavená. Nabízí flexibilní interiér, díky posuvné zadní lavici se může zavazadlový prostor zvětšit zhruba o sto litrů. Pokud se řidič a jeho spolujezdec posadí na svá místa pohodlně, zůstane při zadní pozici sedaček vzadu dostatek místa; sedáky jsou velmi dlouhé, na tak malé auto až nezvykle. Na výstavišti se zájemci mohli také svézt pěti exempláři, k dispozici byly všechny motory od 1.0 až 1.5 dCi. Ceny Micry začínají na 289 tisících za motorizaci 1.0 a tři dveře. Kompletně jsme si Micru představili již dříve.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Taková malá beruška...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je velmi povedený a prostorný. Volant je nastavitelný výškově, sedáky jsou na
tak malé auto nezvykle rozměrné. Vzadu se sedí jako v autě minimálně o třídu výše.

Dalším hitem stánku byl sporťák 350Z, o kterém jsme psali již minulý rok. Vzhledově mi trochu připomíná Porsche 911 Carreru, ovšem jen z profilu, záď a příď je odlišná. Toto kupátko by mělo stát okolo 1,2 milionu korun, za které dostanete auto zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a s motorem 3,5 litru o výkonu 206 kW. Poháněna je zadní náprava.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
305Z bude velkou noční můrou pro konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedačky jsou v rámci možností pohodlné, v autě se spíše leží než sedí. Velmi dobré boční
vedení vás udrží v sedačce i při "lítání" v zákrutách.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar XJ, Nissan 350Z a Micra
  2. Saab 9-3 Sport Sedan, Toyota Avensis, Lexus SC 430
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků