Jaguar ukázal nový sedan XJ, Nissan se chlubil malou Microu a sporťákem 350Z, Toyota předvedla nový Avensis, posadit jsme se mohli do Lexusu SC 430 a konečně Saab se chlubil modelem 9-3 Sport Sedan.
Kapitoly článku:
Jaguar
Jaguar na výstavišti prezentoval zejména svůj nový model XJ, který se na český trh dostal letos na jaře a byl poprvé představen na loňském pařížském autosalonu. S rozvorem větším než tři metry a hliníkovou karoserií jde o skutečný skvost mezi luxusními sedany. Přitom zůstal zachován tradiční vzhled této značky. Novinkou Jaguaru je vznětový šestiválcový motor o o bjemu 2,7 litru, který se objeví pod kapotou modelů této značky příští rok. Nejvýkonnější varianta bude mít 152 kW.
Jaguar XJ je opravdu hezký a elegantní... Bohužel, naleštěná černá barva
nechává v osvětlení zaniknout detaily.
Nissan
Asi nejvíce lákala návštěvníky stánku Nissanu malá Micra. Je malá, hezká, levná a dobře vybavená. Nabízí flexibilní interiér, díky posuvné zadní lavici se může zavazadlový prostor zvětšit zhruba o sto litrů. Pokud se řidič a jeho spolujezdec posadí na svá místa pohodlně, zůstane při zadní pozici sedaček vzadu dostatek místa; sedáky jsou velmi dlouhé, na tak malé auto až nezvykle. Na výstavišti se zájemci mohli také svézt pěti exempláři, k dispozici byly všechny motory od 1.0 až 1.5 dCi. Ceny Micry začínají na 289 tisících za motorizaci 1.0 a tři dveře. Kompletně jsme si Micru představili již dříve.
Taková malá beruška...
Interiér je velmi povedený a prostorný. Volant je nastavitelný výškově, sedáky jsou na
tak malé auto nezvykle rozměrné. Vzadu se sedí jako v autě minimálně o třídu výše.
Dalším hitem stánku byl sporťák 350Z, o kterém jsme psali již minulý rok. Vzhledově mi trochu připomíná Porsche 911 Carreru, ovšem jen z profilu, záď a příď je odlišná. Toto kupátko by mělo stát okolo 1,2 milionu korun, za které dostanete auto zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a s motorem 3,5 litru o výkonu 206 kW. Poháněna je zadní náprava.
305Z bude velkou noční můrou pro konkurenci.
Sedačky jsou v rámci možností pohodlné, v autě se spíše leží než sedí. Velmi dobré boční
vedení vás udrží v sedačce i při "lítání" v zákrutách.