Pel mel z autosalonu: Jaguar, Nissan, Saab a Toyota

Jaguar ukázal nový sedan XJ, Nissan se chlubil malou Microu a sporťákem 350Z, Toyota předvedla nový Avensis, posadit jsme se mohli do Lexusu SC 430 a konečně Saab se chlubil modelem 9-3 Sport Sedan.
Pel mel z autosalonu: Jaguar, Nissan, Saab a Toyota
Seznam kapitol
  1. Jaguar XJ, Nissan 350Z a Micra
  2. Saab 9-3 Sport Sedan, Toyota Avensis, Lexus SC 430

Jaguar

Jaguar na výstavišti prezentoval zejména svůj nový model XJ, který se na český trh dostal letos na jaře a byl poprvé představen na loňském pařížském autosalonu. S rozvorem větším než tři metry a hliníkovou karoserií jde o skutečný skvost mezi luxusními sedany. Přitom zůstal zachován tradiční vzhled této značky. Novinkou Jaguaru je vznětový šestiválcový motor o o bjemu 2,7 litru, který se objeví pod kapotou modelů této značky příští rok. Nejvýkonnější varianta bude mít 152 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jaguar XJ je opravdu hezký a elegantní... Bohužel, naleštěná černá barva 
nechává v osvětlení zaniknout  detaily.

Nissan

Asi nejvíce lákala návštěvníky stánku Nissanu malá Micra. Je malá, hezká, levná a dobře vybavená. Nabízí flexibilní interiér, díky posuvné zadní lavici se může zavazadlový prostor zvětšit zhruba o sto litrů. Pokud se řidič a jeho spolujezdec posadí na svá místa pohodlně, zůstane při zadní pozici sedaček vzadu dostatek místa; sedáky jsou velmi dlouhé, na tak malé auto až nezvykle. Na výstavišti se zájemci mohli také svézt pěti exempláři, k dispozici byly všechny motory od 1.0 až 1.5 dCi. Ceny Micry začínají na 289 tisících za motorizaci 1.0 a tři dveře. Kompletně jsme si Micru představili již dříve.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Taková malá beruška...

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je velmi povedený a prostorný. Volant je nastavitelný výškově, sedáky jsou na
tak malé auto nezvykle rozměrné. Vzadu se sedí jako v autě minimálně o třídu výše.

Dalším hitem stánku byl sporťák 350Z, o kterém jsme psali již minulý rok. Vzhledově mi trochu připomíná Porsche 911 Carreru, ovšem jen z profilu, záď a příď je odlišná. Toto kupátko by mělo stát okolo 1,2 milionu korun, za které dostanete auto zrychlující z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a s motorem 3,5 litru o výkonu 206 kW. Poháněna je zadní náprava.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
305Z bude velkou noční můrou pro konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedačky jsou v rámci možností pohodlné, v autě se spíše leží než sedí. Velmi dobré boční
vedení vás udrží v sedačce i při "lítání" v zákrutách.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jaguar XJ, Nissan 350Z a Micra
  2. Saab 9-3 Sport Sedan, Toyota Avensis, Lexus SC 430
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků