Pel-Mel nejzajímavějších zpráv ze světa F1 za poslední týden

Mercedes nezná příčinu výpadků motorů u Räikkönena. - Briatore popírá sabotáž u Fisichelly. - Jean Todt sdělil: "Neznáme přesný problém, ale nemáme dostatečnou přilnavost." - Friesacher asi končí, jeho sponzoři neplatí.
Pel-Mel nejzajímavějších zpráv ze světa F1 za poslední týden

Krátké zprávy ze světa formule 1

Mercedes-Benz jakožto dodavatel motorů pro McLaren stále nezná příčinu poruch na motorech v monopostu Kimiho Räikkönena. Ve Francii zradily ložiska klikové hřídele a v Anglii odešlo olejové čerpadlo. Obě poruchy zapříčinily posun Räikkönena o 10 míst dozadu a znemožnily mu tak přímý souboj s Alonsem o vítězství. V Magny-Cours dojel Kimi druhý, na okruhu Silverstone až třetí.

***

Flavio Briatore, šéf stáje Renault, velmi rázně odmítl jakékoliv spekulace o úmyslné sabotáži Fisichelly s cílem nekomplikovat cestu za vítězstvím Alonsovi. Poté, co Giancarlo Fisichella zvítězil v úvodním podniku letošního šampionátu, má neustálé problémy s vozem. Briatore to komentoval: "Všechny ty řeči jsou pouhým nesmyslem, nebudeme si poškozovat jeden vůz, když celému týmu jde o zisk Poháru konstruktérů pro nejlepší stáj."

***

Šéf formule 1, Bernie Ecclestone, velmi dlouho nesouhlasí s pořádáním závodů na okruhu Silverstone pro jeho zastaralou infrastrukturou, nedostatečným počtem parkovacích míst a celkovou dopravou. Už jednou zrušil Grand Prix Velké Británie na okruhu Silverstone, ale kvůli velké petici a tlaku ze všech stran ji opět povolil. Po zhodnocení celé akce jen řekl: "Jsem překvapen, že se prodalo všech 200 tis. lístků. Je vidět, že pořadatelé odvedli výbornou práci."

***

Ferrari získalo v Severní Americe během GP Kanady a USA celkem 32 bodů z 36 možných, ale po závodech ve Francii a Velké Británii opět paběrkuje za týmy Renault a McLaren. Šéf stáje, Jean Todt, médiím sdělil: "Neznáme přesný problém, ale nemáme dostatečnou přilnavost. Po startu držíme krok s konkurencí, ale poté začneme ztrácet a momentálně nedokážeme analyzovat, proč naše vozy nestíhají. Víme jen, že aerodynamikou auta to není."

***

Jenson Button má ve smlouvě klauzuli, že pokud na konci srpna nebude mít 75 procent bodů  vedoucího muže šampionátu, stane se volným jezdcem pro rok 2006. Velký zájem o něj má firma Williams, která již s Jensonem sepsala opci na příští sezónu. Tým BAR si ale bude chtít nadějného anglického pilota udržet ve svém týmu a přišla se zajímavou nabídkou: když se Williams vzdá nároku na Buttona pro rok 2006, je Honda ochotna dodávat Williamsu své motory. Samotný Williams se ještě nerozhodl, zda bude pokračovat i přes rozepře s pohonnými jednotkami automobilky BMW nebo zda vyhledá nového dodavatele.

***

Senát Mezinárodní automobilové federace se minulý týden sešel na zasedání v Monaku, aby prostudoval nové materiály a informace z kauzy odstoupení z GP USA. Na základě nových poznatků byl vynesen rozsudek, že stáje neměly jinou možnost než odstoupit na doporučení dodavatele pneumatik, francouzské firmy Michelin. Ve světle těchto skutečností je další disciplinární řízení s týmy nevhodné a není v zájmu sportu. Senát doporučí Světové radě motorsportu zrušit rozsudek vynesený koncem června tohoto roku.

***

Rakušan Patrick Friesacher, hájící barvy stáje Minardi, zřejmě nebude v kokpitu své formule při startu Grand Prix Německa v následujícím víkendu. Důvod je prostý: sponzoři nezaplatili dohodnuté peníze. Možnými kandidáty na výměnu jsou Robert Doornbos a Zsolt Baumgartner.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků