Peking se dusí: takhle vypadá automobilová apokalypsa

V Pekingu je situace hodinu od hodiny horší. Už tři dny zde překračují hodnoty znečištění ovzduší nebezpečné limity. Úřady jsou však v klidu. Kromě proklamace, aby lidé vycházeli z domovů jen v nejnutnějším případě, nevydaly zákaz provozu aut ani žádné omezení výroby v továrnách.
Peking se dusí: takhle vypadá automobilová apokalypsa

Přitom auta jsou hlavním viníkem smogu v druhém nejlidnatějším městě Číny. Situace v dvacetimilionovém Pekingu připomíná to, co jsme zažívali v 70. a 80. letech minulého století v Praze nebo co dodnes občas postihne Ostravsko nebo Ústecko. 

Podle amerického velvyslanectví se index škodlivých látek v ovzduší vyšplhal přes rekordní hranici 600 mikrogramů na metr čtvereční. Odpoledne místního času bylo u obzvláště zdraví škodlivého polétavého prachu dosaženo dokonce čísla 699.

Měření bylo podle agentury DPA provedeno na americké ambasádě. Dříve končila stupnice ambasády USA vždy na 500. Jen při koncentraci nižší než 50 je přitom vzduch považován za "dobrý", vyšších než 300 už za "nebezpečný".

 

 

 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků