Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

V Pekingu se dlouhodobě potýkají se znečistěním ovzduší. Město chce proti tomu bojovat výměnou taxíků na benzínový pohon za elektromobily.
Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Hlavní město Čínské lidové republiky se dlouhodobě potýká s velkým znečistěním ovzduší. Nepříjemnou smogovou situaci se snaží město Peking vyřešit různymi způsoby. Například výměnou taxíků.

Klasické taxíky na benzinový pohon by měli zmizet. Místo nich se mají po ulicích prohánět elektromobily. To je cílem návrhu pracovního programu o ochraně ovzduší pro Peking, ale také Tianjin, Hebei a přilahlé oblasti. Tento rok se má do tohoto projektu investovat více než 33 milliard korun. 

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Momentálně je podle statistik jen v Pekingu 70 000 benzínových taxíků. Podle plánu mají být všechny nahrazené elektromobily. 

Tento krok si samozřejmě bude vyžadovat také velké investice do nabíjecí infrastruktury. Když Peking v roce 2014 přidal do flotily 200 elektrických taxi, nekteří řidiči museli čekat na nabíjecích stanicích až šest hodin. 

Znečistění ovzduší se podepisuje hlavně na zdraví zdejších obyvatelů. Fyzici z University of California tvrdí, že v Číně zemře přibližně 1,6 milionu lidí každý rok kvůli tomuto problému. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků