Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

V Pekingu se dlouhodobě potýkají se znečistěním ovzduší. Město chce proti tomu bojovat výměnou taxíků na benzínový pohon za elektromobily.
Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Hlavní město Čínské lidové republiky se dlouhodobě potýká s velkým znečistěním ovzduší. Nepříjemnou smogovou situaci se snaží město Peking vyřešit různymi způsoby. Například výměnou taxíků.

Klasické taxíky na benzinový pohon by měli zmizet. Místo nich se mají po ulicích prohánět elektromobily. To je cílem návrhu pracovního programu o ochraně ovzduší pro Peking, ale také Tianjin, Hebei a přilahlé oblasti. Tento rok se má do tohoto projektu investovat více než 33 milliard korun. 

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Momentálně je podle statistik jen v Pekingu 70 000 benzínových taxíků. Podle plánu mají být všechny nahrazené elektromobily. 

Tento krok si samozřejmě bude vyžadovat také velké investice do nabíjecí infrastruktury. Když Peking v roce 2014 přidal do flotily 200 elektrických taxi, nekteří řidiči museli čekat na nabíjecích stanicích až šest hodin. 

Znečistění ovzduší se podepisuje hlavně na zdraví zdejších obyvatelů. Fyzici z University of California tvrdí, že v Číně zemře přibližně 1,6 milionu lidí každý rok kvůli tomuto problému. 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků