Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

V Pekingu se dlouhodobě potýkají se znečistěním ovzduší. Město chce proti tomu bojovat výměnou taxíků na benzínový pohon za elektromobily.
Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Hlavní město Čínské lidové republiky se dlouhodobě potýká s velkým znečistěním ovzduší. Nepříjemnou smogovou situaci se snaží město Peking vyřešit různymi způsoby. Například výměnou taxíků.

Klasické taxíky na benzinový pohon by měli zmizet. Místo nich se mají po ulicích prohánět elektromobily. To je cílem návrhu pracovního programu o ochraně ovzduší pro Peking, ale také Tianjin, Hebei a přilahlé oblasti. Tento rok se má do tohoto projektu investovat více než 33 milliard korun. 

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Momentálně je podle statistik jen v Pekingu 70 000 benzínových taxíků. Podle plánu mají být všechny nahrazené elektromobily. 

Tento krok si samozřejmě bude vyžadovat také velké investice do nabíjecí infrastruktury. Když Peking v roce 2014 přidal do flotily 200 elektrických taxi, nekteří řidiči museli čekat na nabíjecích stanicích až šest hodin. 

Znečistění ovzduší se podepisuje hlavně na zdraví zdejších obyvatelů. Fyzici z University of California tvrdí, že v Číně zemře přibližně 1,6 milionu lidí každý rok kvůli tomuto problému. 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků