Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

V Pekingu se dlouhodobě potýkají se znečistěním ovzduší. Město chce proti tomu bojovat výměnou taxíků na benzínový pohon za elektromobily.
Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Hlavní město Čínské lidové republiky se dlouhodobě potýká s velkým znečistěním ovzduší. Nepříjemnou smogovou situaci se snaží město Peking vyřešit různymi způsoby. Například výměnou taxíků.

Klasické taxíky na benzinový pohon by měli zmizet. Místo nich se mají po ulicích prohánět elektromobily. To je cílem návrhu pracovního programu o ochraně ovzduší pro Peking, ale také Tianjin, Hebei a přilahlé oblasti. Tento rok se má do tohoto projektu investovat více než 33 milliard korun. 

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Můžou být emise k něčemu dobré? Ano, lze z nich udělat inkoust

Momentálně je podle statistik jen v Pekingu 70 000 benzínových taxíků. Podle plánu mají být všechny nahrazené elektromobily. 

Tento krok si samozřejmě bude vyžadovat také velké investice do nabíjecí infrastruktury. Když Peking v roce 2014 přidal do flotily 200 elektrických taxi, nekteří řidiči museli čekat na nabíjecích stanicích až šest hodin. 

Znečistění ovzduší se podepisuje hlavně na zdraví zdejších obyvatelů. Fyzici z University of California tvrdí, že v Číně zemře přibližně 1,6 milionu lidí každý rok kvůli tomuto problému. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků