Pekelná sezona na dálnici D1 začíná právě dnes. Zatím jen u Velké Bíteše

Letos hodlá Ředitelství silnic a dálnic rekonstruovat rekordní počet úseků na nejdůležitější tuzemské dálnici mezi Prahou a Brnem.

Úderem 14. hodiny začne dnes platit na dálnici první omezení, které se bezpochyby výrazně projeví na plynulosti dopravy.

Konkrétně mezi kilometry 161,8 a 168,5 u Velké Bíteše ve směru na Brno silničáři uzavřou pravý jízdní pruh a odstavný pruh, pročež se bude jezdit pouze jedním - levým pruhem. Toto omezení potrvá 24 hodin.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Následující den, tedy v pátek 3. března od sedmi hodin ráno až do sobotních 15 hodin nastane analogická situace v protisměru - od Brna na Prahu. Jen s tím rozdílem, že uzavřený bude tentokrát levý pruh a bude se jezdit pouze pravým.

Klepněte pro větší obrázek
Aktuální situace na dálnici D1 od Prahy do Brna

Mezitím se ve směru na Brno vytvoří dva zúžené pruhy na vnější straně komunikace.

Od 5. března až do poloviny června pak bude platit následující setrvalý stav: Pás ve směru na Prahu bude uzavřený a od 168. do 162. kilometru se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v pásu směřujícího na Brno. Ve směru na Brno se bude jezdit opět ve dvou zúžených pruzích ve vnější části tohoto dálničního pásu.

Klepněte pro větší obrázek

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Bude to také znamenat uzavření levé poloviny exitu 168 Devět křížů, tudíž tudy na dálnici nebude možné vjet ani z ní vyjet. Totéž platí o výjezdové větvi levé poloviny exitu Velká Bíteš (162. kilometr) A navíc, motoristé nebudou moci natankovat, ani se občerstvit na levé části tradiční odpočívky Devět křížů.

Tím ale omezení na D1 teprve začínají. Pracovat se totiž letos bude zcela jistě mezi 34. a 41. kilometrem, dále mezi 49. a 56. rovněž na úseku mezi 75. a 81. kilometrem, mezi exity 112. a 119, 134. a 141 a ještě v úsecích 146. až 153. kilometr a  162. - 168.

ŘSD navíc hodlá po ukončení výběrových řízení na dodavatele odstartovat rekonstrukci také na úsecích 21. - 29. (Mirošovice - Hvězdonice) a 90. - 104 (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Problémy brzy začnou kvůli opravám i na dalších stovkách kilometrů jiných dálnic a silnic první třídy.

O začátcích velkých oprav bude Autorevue.cz pravidelně informovat.

Prohlédněte si galerii snímků, které jsme pořídili při zatímních rekonstrukčních pracích na D1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků