Pekelná sezona na dálnici D1 začíná právě dnes. Zatím jen u Velké Bíteše

Letos hodlá Ředitelství silnic a dálnic rekonstruovat rekordní počet úseků na nejdůležitější tuzemské dálnici mezi Prahou a Brnem.

Úderem 14. hodiny začne dnes platit na dálnici první omezení, které se bezpochyby výrazně projeví na plynulosti dopravy.

Konkrétně mezi kilometry 161,8 a 168,5 u Velké Bíteše ve směru na Brno silničáři uzavřou pravý jízdní pruh a odstavný pruh, pročež se bude jezdit pouze jedním - levým pruhem. Toto omezení potrvá 24 hodin.

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Australané staví silnice trochu rychleji než u nás. Pět kilometrů za dva dny

Následující den, tedy v pátek 3. března od sedmi hodin ráno až do sobotních 15 hodin nastane analogická situace v protisměru - od Brna na Prahu. Jen s tím rozdílem, že uzavřený bude tentokrát levý pruh a bude se jezdit pouze pravým.

Klepněte pro větší obrázek
Aktuální situace na dálnici D1 od Prahy do Brna

Mezitím se ve směru na Brno vytvoří dva zúžené pruhy na vnější straně komunikace.

Od 5. března až do poloviny června pak bude platit následující setrvalý stav: Pás ve směru na Prahu bude uzavřený a od 168. do 162. kilometru se bude jezdit ve dvou zúžených pruzích v pásu směřujícího na Brno. Ve směru na Brno se bude jezdit opět ve dvou zúžených pruzích ve vnější části tohoto dálničního pásu.

Klepněte pro větší obrázek

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Na dálnici D1 už funguje první úsekové měření rychlosti

Bude to také znamenat uzavření levé poloviny exitu 168 Devět křížů, tudíž tudy na dálnici nebude možné vjet ani z ní vyjet. Totéž platí o výjezdové větvi levé poloviny exitu Velká Bíteš (162. kilometr) A navíc, motoristé nebudou moci natankovat, ani se občerstvit na levé části tradiční odpočívky Devět křížů.

Tím ale omezení na D1 teprve začínají. Pracovat se totiž letos bude zcela jistě mezi 34. a 41. kilometrem, dále mezi 49. a 56. rovněž na úseku mezi 75. a 81. kilometrem, mezi exity 112. a 119, 134. a 141 a ještě v úsecích 146. až 153. kilometr a  162. - 168.

ŘSD navíc hodlá po ukončení výběrových řízení na dodavatele odstartovat rekonstrukci také na úsecích 21. - 29. (Mirošovice - Hvězdonice) a 90. - 104 (Humpolec - Větrný Jeníkov).

Problémy brzy začnou kvůli opravám i na dalších stovkách kilometrů jiných dálnic a silnic první třídy.

O začátcích velkých oprav bude Autorevue.cz pravidelně informovat.

Prohlédněte si galerii snímků, které jsme pořídili při zatímních rekonstrukčních pracích na D1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 1 příspěvek
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků