Pekelná Lada 2107 z Polska má pod kapotou vidlicový osmiválec

Na první pohled vypadá matně zelená Lada jako po zásahu garážového tunera, skutečnost je ovšem mnohem zajímavější. Majitel z polského Gdaňsku vzal přestavbu legendárního modelu 2107 pěkně od podlahy.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Pod přední kapotou se proto nachází třílitrový vidlicový osmiválec M60B30 z BMW E32, který standardně produkuje výkon 160 kW (218 koní) a 290 Nm točivého momentu. Z těchto čísel se na zadek asi neposadíte, ale nesmíte zapomínat, že hýbe s autem o hmotnosti přibližně jedné tuny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled trochu rozšířená Lada, na pohled druhý velmi zajímavé auto - pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec z BMW E32

V BMW E32 má původ také pětistupňová manuální převodovka, z mnichovských modelů dále pochází také podvozek. Přední tlumiče jsou převzaty z BMW E36, ty zadní z E39, pružiny pochází od KW.

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Už z fotek si jistě všimnete rozšířeného rozchodu a vykuchaného interiéru, kde se nachází jen to nejpodstatnější - závodní sedačky, závodní volant a hydraulická ruční brzda. Jak nakonec tahle zběsilá Lada 2107 v reálu funguje, můžete docela dobře vidět v přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků