Na první pohled vypadá matně zelená Lada jako po zásahu garážového tunera, skutečnost je ovšem mnohem zajímavější. Majitel z polského Gdaňsku vzal přestavbu legendárního modelu 2107 pěkně od podlahy.
Pod přední kapotou se proto nachází třílitrový vidlicový osmiválec M60B30 z BMW E32, který standardně produkuje výkon 160 kW (218 koní) a 290 Nm točivého momentu. Z těchto čísel se na zadek asi neposadíte, ale nesmíte zapomínat, že hýbe s autem o hmotnosti přibližně jedné tuny.
Na první pohled trochu rozšířená Lada, na pohled druhý velmi zajímavé auto - pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec z BMW E32
V BMW E32 má původ také pětistupňová manuální převodovka, z mnichovských modelů dále pochází také podvozek. Přední tlumiče jsou převzaty z BMW E36, ty zadní z E39, pružiny pochází od KW.
Už z fotek si jistě všimnete rozšířeného rozchodu a vykuchaného interiéru, kde se nachází jen to nejpodstatnější - závodní sedačky, závodní volant a hydraulická ruční brzda. Jak nakonec tahle zběsilá Lada 2107 v reálu funguje, můžete docela dobře vidět v přiloženém videu.
Lada je značka ruského výrobce AvtoVAZ, dnes jediná. Vznikla v roce 1970 a byla velmi populární v celém sovětském bloku.
AvtoVAZ je od roku 2008 součástí skupiny Renault-Nissan-Lada a Lada je v Rusku stále nejoblíbenější značkou.
Lada Niva • Lada 4x4 • Lada Vesta Cross