Pekelná Lada 2107 z Polska má pod kapotou vidlicový osmiválec

Na první pohled vypadá matně zelená Lada jako po zásahu garážového tunera, skutečnost je ovšem mnohem zajímavější. Majitel z polského Gdaňsku vzal přestavbu legendárního modelu 2107 pěkně od podlahy.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Pod přední kapotou se proto nachází třílitrový vidlicový osmiválec M60B30 z BMW E32, který standardně produkuje výkon 160 kW (218 koní) a 290 Nm točivého momentu. Z těchto čísel se na zadek asi neposadíte, ale nesmíte zapomínat, že hýbe s autem o hmotnosti přibližně jedné tuny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled trochu rozšířená Lada, na pohled druhý velmi zajímavé auto - pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec z BMW E32

V BMW E32 má původ také pětistupňová manuální převodovka, z mnichovských modelů dále pochází také podvozek. Přední tlumiče jsou převzaty z BMW E36, ty zadní z E39, pružiny pochází od KW.

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Už z fotek si jistě všimnete rozšířeného rozchodu a vykuchaného interiéru, kde se nachází jen to nejpodstatnější - závodní sedačky, závodní volant a hydraulická ruční brzda. Jak nakonec tahle zběsilá Lada 2107 v reálu funguje, můžete docela dobře vidět v přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků