Pekelná Lada 2107 z Polska má pod kapotou vidlicový osmiválec

Na první pohled vypadá matně zelená Lada jako po zásahu garážového tunera, skutečnost je ovšem mnohem zajímavější. Majitel z polského Gdaňsku vzal přestavbu legendárního modelu 2107 pěkně od podlahy.

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

A Žiguli s motorem ze Subaru WRX STI jste už viděli?

Pod přední kapotou se proto nachází třílitrový vidlicový osmiválec M60B30 z BMW E32, který standardně produkuje výkon 160 kW (218 koní) a 290 Nm točivého momentu. Z těchto čísel se na zadek asi neposadíte, ale nesmíte zapomínat, že hýbe s autem o hmotnosti přibližně jedné tuny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled trochu rozšířená Lada, na pohled druhý velmi zajímavé auto - pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec z BMW E32

V BMW E32 má původ také pětistupňová manuální převodovka, z mnichovských modelů dále pochází také podvozek. Přední tlumiče jsou převzaty z BMW E36, ty zadní z E39, pružiny pochází od KW.

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Další Lada prošla radikálním tuningem. Výsledek? 400 koní

Už z fotek si jistě všimnete rozšířeného rozchodu a vykuchaného interiéru, kde se nachází jen to nejpodstatnější - závodní sedačky, závodní volant a hydraulická ruční brzda. Jak nakonec tahle zběsilá Lada 2107 v reálu funguje, můžete docela dobře vidět v přiloženém videu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků