Jen takové doplnění k článku. Svolávací akce není žádná ostuda - tak by se to mělo chápat. Každá svolávací akce (nebo také jindy označovaná jako servisní akce) je z pohledu majitele či provozovatele na jedné straně sice jistá nepříjemnost, která mu zabere určitý čas potřebný k vyřízení SA ale na druhé straně je tu i fakt, že se ta či ona automobilka postavila k dodatečně zjištěnému problému čelem, nezametla ho pod koberec a snaží se ho vyřešit. Musíme si uvědomit, že většina SA je bezpečnostního charakteru a tudíž je není radno podceňovat. Navíc, téměř vždy se jedná o nakupované díly od subdodavatelů. Někdy se může jednat jen o jednu sérii vozů vyrobených v přesně definovaném časovém intervalu ale jindy to může být i celá dosavadní výroba. Někdy se identický problém může týkat i celé rady výrobců. Ale v každém případě je dobře, že se to řeší. Možná si někdo vzpomenete na kauzu s airbagy Takata. Takata na základě zfalšovaných certifikátů dodávala dlouhou řadu let své výrobky prakticky všem velkým výrobcům po celém světě i přes to, že si byla vědoma bezpečnostního rizika při aktivaci airbagu. Ono riziko spočívalo v tom, že při aktivaci se z kovového obalu vyvíječe plynu mohly směrem k pasažérovi oddělit kovové střepiny a způsobit tak zranění v obličeji. Po tomto odhalení probíhá po celém světě velkolepá SA ohledně výměny airbagů Takata. Budu-li mluvit třeba jen za Toyotu, tak postižené vozy starší i 10ti let, identifikované dle VIN, jsou zvány k výměně dodnes - a samozřejmě na náklady Toyoty. Pokud si tedy někdo do teď myslel, že SA je něco špatného a hanlivého, tak snad změnil názor. Pro automobilky to jen znamená další neplánované výdaje, za které třeba ani nemůže ale pod finálním výrobkem je vlastně jen podepsaná.
Děkuji panu "určitě nejsem spojený s automobilkou" za projevenou snahu o zkrášlení největších failů automobilek, ale neprošlo to. Možná místo vymýšlení podobných keců bude lepší vymýšlet lepší díly. "Vlastně jen podepsaná" automobilka už zabila hodně lidí.
Kecy v kleci, každá svolávačka je dokladem nekvality, jestli přímo u automobilky nebo u dodavatele je celkem šumák, automobilky by si měli hlídat kvalitu i u svých dodavatelů a nejen tlačit na co nejnižší ceny. A zrovna Takata je klasický příklad. Vyšetřováním amerických úřadů se zjistilo, že o problému s kovovovými střepinami existují interní informace jak v Takatě, tak v Hondě (v té době byla spoluvlastníkem Takaty), tak v Toyotě od roku 2004. Ale dalších více jak 10 let problém všichni tři zatloukali a zametali pod koberec. Až teprve hromady soudních sporů a vyšetřování úřadů donutilo Toyotu ke svolávačkám. Takže je směšné, když někdo dělá z jednoznačného megaprůseru automobilky nějaký záslužný čin.
Meleš hovna. Kdyby "hlídání kvality" bylo dle tebe, v životě by sis auto nekoupil, protože i základní Fabka by stála mega, a s výbavou poloviční proti dnešku, jak by se všechno dlouho vyvíjelo a testovalo.
Je vidět, že o těchto věcech víš velké kulové. Automobilky si kvalitu u dodavatelů samozřejmě hlídají a navíc řadu komponentů si sami vyvíjejí a to i přesto, že výrobu pak zajišťuje někdo jiný.
Vím o tom hodně, proto si můžu dovolit psát, co píšu. Hlídání kvality je vždycky do nějaký míry, protože stoprocentní dohled nad stoprocentní kvalitou je tak drahej, že to nikdo nezaplatí. To má smysl u kosmických raket a letadel, ale ne u aut, který mají zajistit mobilitu pro masy. Není těžký vyvinout spolehlivý komponenty a celky, ale není to prostě levný. A to ani když prachy nejsou problém, jako třeba u špičkových zbraní.
Jasně, že kontrola nemůže být 100%, ale v tom konkrétním případě na který jsem reagoval (airbagy Takata) o vadných vyvíječích prokazatelně věděla jak Takata, tak Toyota 10 let a věc tutlali a teprve mrtví a následné vyšetřování si vynutilo svolávačky.
Jak svolaj auta který nenavstevujou značkový servis a maj nekolikatyho majitele? Odpovím sám: serou na ně a cela bezpecnost je jim u prdele. Ať tě to zabije - mejou si ruce a přitom stačí požádat stát o databázi.
stačí zajít na svolávačky.cz a dát jim e-mail. Chodí mi to pravidelně na všechny značky a modely.
Z čeho žijou? Prodaj tvůj mail pro cílení reklamy a ještě jim poděkuješ.
Ten e-mail jim dávat samozřejmě nemusíš. Můžeš tam prostě občas juknout jestli se tě něco netýká. Hommer, že ty budeš ten co si furt na všechno stěžuje ?
Jaký jukání? Auto je státem registrovaný výrobek s jasným majitelem stejně jako bouchačka. Takže když automobilka něco podělala musí udělat VŠECHNO aby chybu všem odstranila a ne čekat kolik lidí se jukne a na poradách vedeni se potom chlubit že něco ušetřila!
to, ze ma registr stat neznamena, ze ten to prodava kde komu ... do registru vozidel se fakt automobilky nepodivaji, natoz na uroven entit ve velkym technicaku (kupodivu i tam je jen adresa a ne treba mail/telefon).
Adresa stačí, pošlu dopis s dorucenkou a mám alibi, tady jde kurva často o zdravi a životy tady není prostor na nějaký hrátky s gdpr.
https://svolavacky.cz/nejcastejsi-zavady/...
A nekolikatyho majitele co nejezdi do servisu maji hledat jako jak? Ma na to byt soukromi detektiv a mame se na to divat v televizi, jak se jim zase podarilo najit nejaky borce, co si myslel, ze se pred svolavackou schova?
a) když jsem měl Nissana, tak ve zvacím dopise byla poznámka, jestli už nejsem majitelem a mám kontakt na nového, ať mu to předám (to už je řadu let)b) u Škody si můžeš dle vin zjistit, zda probíhá svolávačka, předpokládám, že to je u všech značek
Stačí to nahlásit jak tos koupil, třeba já jsem si dovezl bmw gs, nahlásil jsem vinko, e-mail a telefon a za měsíc už jsem byl v servisu. Lidi se bojí něco hlásit, natož si myslí, že servis značky je drahý a nevědí, že toyota má na starší auta na díly slevu a dostane na další rok euroassistenci zdarma.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.