Pavel Sibera nejen o rallye

V druhé části našeho rozhovoru s Pavlem Siberou jsme opustili svět rallye.
Pavel Sibera nejen o rallye

Kolik v normálních i soutěžních vozech najezdíte měsíčně kilometrů?

„Není to až tak moc. Na testy většinou lítáme. Opravdu to není tak hrozné, asi jako každý profesionál, který musí být mobilní. V minulosti, když jsem v týmu působil jako tovární pilot, jsem se najezdil mnohem více.“

Jakým způsobem relaxujete na dlouhých cestách?

„To bych také rád věděl. Nejlepším způsobem relaxace je spánek, ovšem pokud je na něj dostatek času.“

Jak odpočíváte když jste doma?

„Nejraději odpočívám s rodinou u nás doma na chalupě. Rád si sednu k bazénu, občas si i zaplavu. Ležím nebo sedím, hodně listuji nebo čtu odborné motoristické časopisy. Na televizi jsem soustavně nekoukal již hodně dlouho. S rodinou si vyjedeme ven, třeba na společnou večeři. Toto jsou pro mě vzácné chvíle. Jindy si zase vyjedeme na společný výlet.“

Profesionál jako Vy asi vždy jezdí podle předepsaných rychlostních limitů? Dostanete občas pokutu? Co v takovém případě děláte?

„Nejezdím podle předpisů. Vždy se snažím jezdit tak, abych nikdy nikoho vážně neohrozil. Pokutu za překročení povolené rychlosti jsem již dlouho nedostal. Pokud mě náhodou někdy zastaví, obvykle mě někdo pozná. Když ne, tak je třeba, aby se člověk choval slušně. Většinou se domluvíme.“

Jakým vozem jezdíte v soukromém životě a proč?

„Běžně jezdím vozem Škoda Octavia.“

Jaké vozy byste nejraději měl doma v garáži?

„Líbí se mi velká auta na úrovni. Takový Mercedes třídy E. Vím, že podobné vozy si nemohu dovolit, avšak takový velký Mercedes třídy E, nebo dokonce třídy S by se mi moc a moc líbil. Mám rád jejich komfort, který je naprostým protikladem k soutěžním vozům, kde žádný komfort není. U těchto vozů preferuji motory minimálně s osmi válci, tedy velkoobjemové agregáty. Kdybych nemusel počítat peníze, jistě bych něco podobného měl i v garáži.“

Svezl jste se někdy vozem svých snů?

„Se všemi těmito vozy jsem jezdil, takže mám dokonalý přehled o čem mluvím.“

Kdo byl vaším jezdeckým vzorem a jakého jezdce obdivujete v současnosti?

„V letech, kdy jsem začínal závodit to byl především Juha Kankkunen. Moc se mi líbil jeho uvolněný jezdecký styl a také přístup k životu. Vždy to byl gentleman, uvolněný člověk, snad někdy působil jako flegmatik, ale když usedl za volant, jezdil jako bůh. Za volantem vozů různých značek toho dokázal opravdu hodně. Je obdivuhodné, jak dlouho se udržoval v absolutní světové špičce. Ze současných jezdců je to jednoznačně Carlos Sainz. Sainz byl vynikajícím jezdcem před více než deseti lety a v nejužší špičce se drží do dnes. Neuznávám jezdce, kteří jsou na vrcholu jeden nebo dva roky, ale ty, kteří dokáží vyhrávat nebo stabilně bodovat po několik dlouhých let. Samozřejmě vybírám jezdce z rallye, tedy disciplíny, kterou dokonale znám.“

Děkujeme za rozhovor.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků