Pavel Sibera nejen o rallye

V druhé části našeho rozhovoru s Pavlem Siberou jsme opustili svět rallye.
Pavel Sibera nejen o rallye

Kolik v normálních i soutěžních vozech najezdíte měsíčně kilometrů?

„Není to až tak moc. Na testy většinou lítáme. Opravdu to není tak hrozné, asi jako každý profesionál, který musí být mobilní. V minulosti, když jsem v týmu působil jako tovární pilot, jsem se najezdil mnohem více.“

Jakým způsobem relaxujete na dlouhých cestách?

„To bych také rád věděl. Nejlepším způsobem relaxace je spánek, ovšem pokud je na něj dostatek času.“

Jak odpočíváte když jste doma?

„Nejraději odpočívám s rodinou u nás doma na chalupě. Rád si sednu k bazénu, občas si i zaplavu. Ležím nebo sedím, hodně listuji nebo čtu odborné motoristické časopisy. Na televizi jsem soustavně nekoukal již hodně dlouho. S rodinou si vyjedeme ven, třeba na společnou večeři. Toto jsou pro mě vzácné chvíle. Jindy si zase vyjedeme na společný výlet.“

Profesionál jako Vy asi vždy jezdí podle předepsaných rychlostních limitů? Dostanete občas pokutu? Co v takovém případě děláte?

„Nejezdím podle předpisů. Vždy se snažím jezdit tak, abych nikdy nikoho vážně neohrozil. Pokutu za překročení povolené rychlosti jsem již dlouho nedostal. Pokud mě náhodou někdy zastaví, obvykle mě někdo pozná. Když ne, tak je třeba, aby se člověk choval slušně. Většinou se domluvíme.“

Jakým vozem jezdíte v soukromém životě a proč?

„Běžně jezdím vozem Škoda Octavia.“

Jaké vozy byste nejraději měl doma v garáži?

„Líbí se mi velká auta na úrovni. Takový Mercedes třídy E. Vím, že podobné vozy si nemohu dovolit, avšak takový velký Mercedes třídy E, nebo dokonce třídy S by se mi moc a moc líbil. Mám rád jejich komfort, který je naprostým protikladem k soutěžním vozům, kde žádný komfort není. U těchto vozů preferuji motory minimálně s osmi válci, tedy velkoobjemové agregáty. Kdybych nemusel počítat peníze, jistě bych něco podobného měl i v garáži.“

Svezl jste se někdy vozem svých snů?

„Se všemi těmito vozy jsem jezdil, takže mám dokonalý přehled o čem mluvím.“

Kdo byl vaším jezdeckým vzorem a jakého jezdce obdivujete v současnosti?

„V letech, kdy jsem začínal závodit to byl především Juha Kankkunen. Moc se mi líbil jeho uvolněný jezdecký styl a také přístup k životu. Vždy to byl gentleman, uvolněný člověk, snad někdy působil jako flegmatik, ale když usedl za volant, jezdil jako bůh. Za volantem vozů různých značek toho dokázal opravdu hodně. Je obdivuhodné, jak dlouho se udržoval v absolutní světové špičce. Ze současných jezdců je to jednoznačně Carlos Sainz. Sainz byl vynikajícím jezdcem před více než deseti lety a v nejužší špičce se drží do dnes. Neuznávám jezdce, kteří jsou na vrcholu jeden nebo dva roky, ale ty, kteří dokáží vyhrávat nebo stabilně bodovat po několik dlouhých let. Samozřejmě vybírám jezdce z rallye, tedy disciplíny, kterou dokonale znám.“

Děkujeme za rozhovor.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků