Pavel Sibera nejen o rallye

V druhé části našeho rozhovoru s Pavlem Siberou jsme opustili svět rallye.
Pavel Sibera nejen o rallye

Kolik v normálních i soutěžních vozech najezdíte měsíčně kilometrů?

„Není to až tak moc. Na testy většinou lítáme. Opravdu to není tak hrozné, asi jako každý profesionál, který musí být mobilní. V minulosti, když jsem v týmu působil jako tovární pilot, jsem se najezdil mnohem více.“

Jakým způsobem relaxujete na dlouhých cestách?

„To bych také rád věděl. Nejlepším způsobem relaxace je spánek, ovšem pokud je na něj dostatek času.“

Jak odpočíváte když jste doma?

„Nejraději odpočívám s rodinou u nás doma na chalupě. Rád si sednu k bazénu, občas si i zaplavu. Ležím nebo sedím, hodně listuji nebo čtu odborné motoristické časopisy. Na televizi jsem soustavně nekoukal již hodně dlouho. S rodinou si vyjedeme ven, třeba na společnou večeři. Toto jsou pro mě vzácné chvíle. Jindy si zase vyjedeme na společný výlet.“

Profesionál jako Vy asi vždy jezdí podle předepsaných rychlostních limitů? Dostanete občas pokutu? Co v takovém případě děláte?

„Nejezdím podle předpisů. Vždy se snažím jezdit tak, abych nikdy nikoho vážně neohrozil. Pokutu za překročení povolené rychlosti jsem již dlouho nedostal. Pokud mě náhodou někdy zastaví, obvykle mě někdo pozná. Když ne, tak je třeba, aby se člověk choval slušně. Většinou se domluvíme.“

Jakým vozem jezdíte v soukromém životě a proč?

„Běžně jezdím vozem Škoda Octavia.“

Jaké vozy byste nejraději měl doma v garáži?

„Líbí se mi velká auta na úrovni. Takový Mercedes třídy E. Vím, že podobné vozy si nemohu dovolit, avšak takový velký Mercedes třídy E, nebo dokonce třídy S by se mi moc a moc líbil. Mám rád jejich komfort, který je naprostým protikladem k soutěžním vozům, kde žádný komfort není. U těchto vozů preferuji motory minimálně s osmi válci, tedy velkoobjemové agregáty. Kdybych nemusel počítat peníze, jistě bych něco podobného měl i v garáži.“

Svezl jste se někdy vozem svých snů?

„Se všemi těmito vozy jsem jezdil, takže mám dokonalý přehled o čem mluvím.“

Kdo byl vaším jezdeckým vzorem a jakého jezdce obdivujete v současnosti?

„V letech, kdy jsem začínal závodit to byl především Juha Kankkunen. Moc se mi líbil jeho uvolněný jezdecký styl a také přístup k životu. Vždy to byl gentleman, uvolněný člověk, snad někdy působil jako flegmatik, ale když usedl za volant, jezdil jako bůh. Za volantem vozů různých značek toho dokázal opravdu hodně. Je obdivuhodné, jak dlouho se udržoval v absolutní světové špičce. Ze současných jezdců je to jednoznačně Carlos Sainz. Sainz byl vynikajícím jezdcem před více než deseti lety a v nejužší špičce se drží do dnes. Neuznávám jezdce, kteří jsou na vrcholu jeden nebo dva roky, ale ty, kteří dokáží vyhrávat nebo stabilně bodovat po několik dlouhých let. Samozřejmě vybírám jezdce z rallye, tedy disciplíny, kterou dokonale znám.“

Děkujeme za rozhovor.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků