Pavel Sibera nejen o rallye

V druhé části našeho rozhovoru s Pavlem Siberou jsme opustili svět rallye.
Pavel Sibera nejen o rallye

Kolik v normálních i soutěžních vozech najezdíte měsíčně kilometrů?

„Není to až tak moc. Na testy většinou lítáme. Opravdu to není tak hrozné, asi jako každý profesionál, který musí být mobilní. V minulosti, když jsem v týmu působil jako tovární pilot, jsem se najezdil mnohem více.“

Jakým způsobem relaxujete na dlouhých cestách?

„To bych také rád věděl. Nejlepším způsobem relaxace je spánek, ovšem pokud je na něj dostatek času.“

Jak odpočíváte když jste doma?

„Nejraději odpočívám s rodinou u nás doma na chalupě. Rád si sednu k bazénu, občas si i zaplavu. Ležím nebo sedím, hodně listuji nebo čtu odborné motoristické časopisy. Na televizi jsem soustavně nekoukal již hodně dlouho. S rodinou si vyjedeme ven, třeba na společnou večeři. Toto jsou pro mě vzácné chvíle. Jindy si zase vyjedeme na společný výlet.“

Profesionál jako Vy asi vždy jezdí podle předepsaných rychlostních limitů? Dostanete občas pokutu? Co v takovém případě děláte?

„Nejezdím podle předpisů. Vždy se snažím jezdit tak, abych nikdy nikoho vážně neohrozil. Pokutu za překročení povolené rychlosti jsem již dlouho nedostal. Pokud mě náhodou někdy zastaví, obvykle mě někdo pozná. Když ne, tak je třeba, aby se člověk choval slušně. Většinou se domluvíme.“

Jakým vozem jezdíte v soukromém životě a proč?

„Běžně jezdím vozem Škoda Octavia.“

Jaké vozy byste nejraději měl doma v garáži?

„Líbí se mi velká auta na úrovni. Takový Mercedes třídy E. Vím, že podobné vozy si nemohu dovolit, avšak takový velký Mercedes třídy E, nebo dokonce třídy S by se mi moc a moc líbil. Mám rád jejich komfort, který je naprostým protikladem k soutěžním vozům, kde žádný komfort není. U těchto vozů preferuji motory minimálně s osmi válci, tedy velkoobjemové agregáty. Kdybych nemusel počítat peníze, jistě bych něco podobného měl i v garáži.“

Svezl jste se někdy vozem svých snů?

„Se všemi těmito vozy jsem jezdil, takže mám dokonalý přehled o čem mluvím.“

Kdo byl vaším jezdeckým vzorem a jakého jezdce obdivujete v současnosti?

„V letech, kdy jsem začínal závodit to byl především Juha Kankkunen. Moc se mi líbil jeho uvolněný jezdecký styl a také přístup k životu. Vždy to byl gentleman, uvolněný člověk, snad někdy působil jako flegmatik, ale když usedl za volant, jezdil jako bůh. Za volantem vozů různých značek toho dokázal opravdu hodně. Je obdivuhodné, jak dlouho se udržoval v absolutní světové špičce. Ze současných jezdců je to jednoznačně Carlos Sainz. Sainz byl vynikajícím jezdcem před více než deseti lety a v nejužší špičce se drží do dnes. Neuznávám jezdce, kteří jsou na vrcholu jeden nebo dva roky, ale ty, kteří dokáží vyhrávat nebo stabilně bodovat po několik dlouhých let. Samozřejmě vybírám jezdce z rallye, tedy disciplíny, kterou dokonale znám.“

Děkujeme za rozhovor.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků