Paulin VR Concept, auto budoucnosti již nyní?

Švédský designér Daniel Paulin není ve světě automobilových studií žádným nováčkem. V minulosti již několikrát převedl svou fantazii, kterou zhmotnil v konceptech. Ty mají jedno společné - ukazují, jak by mohly automobily vypadat v budoucnu.

Nejnovější studie, Paulin VR Concept, je prvním samostatným dílem tohoto designéra. V minulosti spolupracoval s Fordem, teď se snaží ukázat vlastní kreativitu bez nastavených mantinelů.

Na světě je tak VR Concept, který představuje sportovní GT blízké budoucnosti. Dle samotného návrháře se jedná o vůz, který v sobě spojuje vše ze současných trendů.

Paulin studoval, jak se postupně vyvíjí design těchto vozů a ukázal nám, kam má design dojít zhruba za pět let. Nejpozději v roce 2012 by se totiž na trhu měl objevit vůz, který bude ze současného konceptu vycházet.

Buďme ale realisté. Podobných studií vzniká velké množství, ale málokterá skutečně odhadne, kam se vývoj za dalších několik let posune, natož aby se opravdu dostala do výroby. Navíc i vozy, které nakonec vzniknou, v sobě z původní studie mají jen málo, jelikož se jen výjimečně podaří dát dohromady koncept zvažující reálné možnosti výroby, využitelnost a další podstatné aspekty pro úspěch na trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Paulin VR Concept

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 38 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků