Patent Applu chce s řidičem komunikovat skrze sedadlo. Pomocí haptické vazby

Co dokáže stále ještě vizionářský výrobce spotřební elektroniky přinést do automobilového průmyslu? Pokud ne celé auto, očividně se snaží alespoň o některé prvky.

O plánu na budoucí vůz značky Apple se notně spekulovalo už roky, přičemž přibližně před dvěma lety se zástupci elektronického giganta začali proti tomuto záměru hromadně vyhrazovat a minimálně tak kalifornské auto odsunuli na neurčito. Vývoj v oblasti automotive však u velkého jablka zřejmě neustal.

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Loni Apple registroval přes dva tisíce patentů, z nichž většinu nikdy neuvidíme. Poslední dva uniklé se však týkají přímo automobilů. Na patentovém úřadě Apple odevzdal nákresy střešního okna a sedadel s haptickou vazbou. Informuje o tom iDrop News.

Z nákresu ani popisu není úplně jasné, jakým technickým řešením je tento návrh specifický. Střešní otevíratelný panel je ukotven na kolejnicích nezávisle, podle popisu by se tak měl otevírat více způsoby a konstrukce by také měla umožnit zahrnout prosklením větší procento střechy, než doposud.

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Co se týče sedadel, Apple především do té řidičovi chce instalovat haptické vibrační senzory. Systém podobného charakteru již zkouší i General Motors. Automobilky se shodují v tom, že senzory mají intuitivně varovat a informovat o jízdních situacích a hrozících kolizích. Stejně jako o přejetí čáry. Něco podobného, avšak jistě primitivnějšího, už používala skupina PSA u vozů střední třídy minulé generace. AFIL tenkrát vibroval tou stranou sedadla, na které auto přejíždělo čáry na silnicích.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek