Patent Applu chce s řidičem komunikovat skrze sedadlo. Pomocí haptické vazby

Co dokáže stále ještě vizionářský výrobce spotřební elektroniky přinést do automobilového průmyslu? Pokud ne celé auto, očividně se snaží alespoň o některé prvky.

O plánu na budoucí vůz značky Apple se notně spekulovalo už roky, přičemž přibližně před dvěma lety se zástupci elektronického giganta začali proti tomuto záměru hromadně vyhrazovat a minimálně tak kalifornské auto odsunuli na neurčito. Vývoj v oblasti automotive však u velkého jablka zřejmě neustal.

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Loni Apple registroval přes dva tisíce patentů, z nichž většinu nikdy neuvidíme. Poslední dva uniklé se však týkají přímo automobilů. Na patentovém úřadě Apple odevzdal nákresy střešního okna a sedadel s haptickou vazbou. Informuje o tom iDrop News.

Z nákresu ani popisu není úplně jasné, jakým technickým řešením je tento návrh specifický. Střešní otevíratelný panel je ukotven na kolejnicích nezávisle, podle popisu by se tak měl otevírat více způsoby a konstrukce by také měla umožnit zahrnout prosklením větší procento střechy, než doposud.

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Co se týče sedadel, Apple především do té řidičovi chce instalovat haptické vibrační senzory. Systém podobného charakteru již zkouší i General Motors. Automobilky se shodují v tom, že senzory mají intuitivně varovat a informovat o jízdních situacích a hrozících kolizích. Stejně jako o přejetí čáry. Něco podobného, avšak jistě primitivnějšího, už používala skupina PSA u vozů střední třídy minulé generace. AFIL tenkrát vibroval tou stranou sedadla, na které auto přejíždělo čáry na silnicích.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků