Patent Applu chce s řidičem komunikovat skrze sedadlo. Pomocí haptické vazby

Co dokáže stále ještě vizionářský výrobce spotřební elektroniky přinést do automobilového průmyslu? Pokud ne celé auto, očividně se snaží alespoň o některé prvky.

O plánu na budoucí vůz značky Apple se notně spekulovalo už roky, přičemž přibližně před dvěma lety se zástupci elektronického giganta začali proti tomuto záměru hromadně vyhrazovat a minimálně tak kalifornské auto odsunuli na neurčito. Vývoj v oblasti automotive však u velkého jablka zřejmě neustal.

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Loni Apple registroval přes dva tisíce patentů, z nichž většinu nikdy neuvidíme. Poslední dva uniklé se však týkají přímo automobilů. Na patentovém úřadě Apple odevzdal nákresy střešního okna a sedadel s haptickou vazbou. Informuje o tom iDrop News.

Z nákresu ani popisu není úplně jasné, jakým technickým řešením je tento návrh specifický. Střešní otevíratelný panel je ukotven na kolejnicích nezávisle, podle popisu by se tak měl otevírat více způsoby a konstrukce by také měla umožnit zahrnout prosklením větší procento střechy, než doposud.

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Co se týče sedadel, Apple především do té řidičovi chce instalovat haptické vibrační senzory. Systém podobného charakteru již zkouší i General Motors. Automobilky se shodují v tom, že senzory mají intuitivně varovat a informovat o jízdních situacích a hrozících kolizích. Stejně jako o přejetí čáry. Něco podobného, avšak jistě primitivnějšího, už používala skupina PSA u vozů střední třídy minulé generace. AFIL tenkrát vibroval tou stranou sedadla, na které auto přejíždělo čáry na silnicích.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků