Patent Applu chce s řidičem komunikovat skrze sedadlo. Pomocí haptické vazby

Co dokáže stále ještě vizionářský výrobce spotřební elektroniky přinést do automobilového průmyslu? Pokud ne celé auto, očividně se snaží alespoň o některé prvky.

O plánu na budoucí vůz značky Apple se notně spekulovalo už roky, přičemž přibližně před dvěma lety se zástupci elektronického giganta začali proti tomuto záměru hromadně vyhrazovat a minimálně tak kalifornské auto odsunuli na neurčito. Vývoj v oblasti automotive však u velkého jablka zřejmě neustal.

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Sen Applu o vlastním autonomním voze se rozpadá. Připravuje tedy tohle

Loni Apple registroval přes dva tisíce patentů, z nichž většinu nikdy neuvidíme. Poslední dva uniklé se však týkají přímo automobilů. Na patentovém úřadě Apple odevzdal nákresy střešního okna a sedadel s haptickou vazbou. Informuje o tom iDrop News.

Z nákresu ani popisu není úplně jasné, jakým technickým řešením je tento návrh specifický. Střešní otevíratelný panel je ukotven na kolejnicích nezávisle, podle popisu by se tak měl otevírat více způsoby a konstrukce by také měla umožnit zahrnout prosklením větší procento střechy, než doposud.

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Apple CarPlay bez kabelu? Jako první to umí neoriginální infotainment

Co se týče sedadel, Apple především do té řidičovi chce instalovat haptické vibrační senzory. Systém podobného charakteru již zkouší i General Motors. Automobilky se shodují v tom, že senzory mají intuitivně varovat a informovat o jízdních situacích a hrozících kolizích. Stejně jako o přejetí čáry. Něco podobného, avšak jistě primitivnějšího, už používala skupina PSA u vozů střední třídy minulé generace. AFIL tenkrát vibroval tou stranou sedadla, na které auto přejíždělo čáry na silnicích.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků