Páteční volné tréninky zvládl nejlépe Alesi

Jean Alesi s Jordanem si na poslední grand prix své kariéry připsal nejrychlejší čas pátečních měřených tréninků. Na Tomáše Engeho zbyla dvaadvacátá pozice.
Páteční volné tréninky zvládl nejlépe Alesi
Letošní sezóna formule1 se již nachýlila ke svému závěru a o následujícím víkendu nás čeká poslední závod na japonském okruhu v Suzuce. Japonská grand prix už sice nemůže promluvit do boje o tituly v šampionátu jezdců a poháru konstruktérů, ale pro každého fanouška formule 1 je jistě významnou událostí. V nedělním závodě se totiž na trati, patrně naposled ve své kariéře, poperou o body dvě velké legendy motoristického sportu – Mika Hakkinen a Jean Alesi. Hakkinen sice přiznává, že by se po roční přestávce rád do formule 1 vrátil, ale obecně se předpokládá, že se tak nestane.

Volné tréninky začaly tradičně v 11 a ve 13 hodin japonského, tedy ve 4 a v 6 hodin středoevropského času. O nejvíce vzruchu se v jejich průběhu starali Michael Schumacher, Mika Hakkinen a Juan Pablo Montoya. V prvním tréninku zajeli tři nejlepší časy právě tito jezdci, ale v druhém se Schumacher s Hakkinenem začali ztrácet. Na první příčku se časem 1:35.977 rychle vyšvihl Juan Pablo Montoya, který ji okupoval až do samého závěru, kdy jej však o 523 tisícin sekundy překonal právě Jean Alesi. Ani na dalších místech nebyla o překvapení nouze – třetí nejlepší čas zajel Pedro de la Rosa s Jaguarem, pátý Heinz-Harald Frentzen s Prostem a šestý skončil Eddie Irvine s druhým vozem Jaguar. Do této nepříliš obvyklé společnosti se vklínil svým čtvrtým nejlepším časem pouze Mika Hakkinen, ostatní jezdci absolutní špičky se museli spokojit s nepříliš lichotivými místy za hranicí nejlepší šestky. Toto neobvyklé pořadí však s největší pravděpodobností nebude dílem náhlého zlepšení Jordanu, Prostu a Jaguaru, ale spíše rozdílným nastavením jednotlivých vozů. V případě Jeana Alesiho se pak lze celkem oprávněně domnívat, že se chce ve své poslední velké ceně zviditelnit a lehčí nastavení zvolil záměrně.

Výsledek Tomáše Engeho – poslední, dvaadvacátý čas – rovněž nevypadá na první pohled příliš lichotivě, ale i ten je možné interpretovat různě. Spíše než na zhoršení Tomášovy výkonnosti lze spoléhat na to, že na japonském okruhu zkoušel dosáhnout co nejlepšího času s vozem nastaveným pro závod, neboť jízda v takto nastaveném voze bude pro výsledek v celé grand prix nejdůležitější.

Jak na tom týmy ve skutečnosti jsou se ukáže již v sobotní kvalifikaci.

Výsledky prvního tréninku:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:37.443
2. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:37.798
3. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:37.947
4. Rubens Barrichello Ferrari 1:38.032
5. Jean Alesi Jordan-Honda 1:38.157
6. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:38.160
7. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:38.276
8. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:38.445
9. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:38.555
10. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:38.937
11. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:38.953
12. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:39.000
13. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:39.361
14. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:39.532
15. Jenson Button Benetton-Renault 1:40.018
16. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:40.197
17. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:40.381
18. Olivier Panis BAR-Honda 1:40.652
19. Fernando Alonso European Minardi 1:41.097
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:41.216
21. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:41.376
22. Alex Yoong European Minardi 1:43.800

Celkové výsledky:

1. Jean Alesi Jordan-Honda 1:35.454
2. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:35.977
3. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:36.225
4. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:36.430
5. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:36.439
6. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:36.589
7. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:36.638
8. Michael Schumacher Ferrari 1:36.727
9. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:36.874
10. Rubens Barrichello Ferrari 1:36.994
11. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:37.564
12. Jenson Button Benetton-Renault 1:37.645
13. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:37.665
14. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:38.312
15. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:38.315
16. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:38.398
17. Fernando Alonso European Minardi 1:38.961
18. Olivier Panis BAR-Honda 1:39.108
19. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:39.511
20. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:39.744
21. Alex Yoong European Minardi 1:39.952
22. Tomáš Enge Prost-Acer 1:41.216
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků