Páteční tréninky na americkou grand prix

Nejrychlejším mužem pátečních volných tréninků na VC USA byl Mika Hakkinen na McLarenu, Tomáš Enge skončil šestnáctý.
Páteční tréninky na americkou grand prix
Páteční volné tréninky, které tradičně předcházejí víkendovému programu každé velké ceny formule 1, se nevyhnuly ani letošní americké grand prix. V Evropě jsme je díky časovému posunu mohli sledovat až v pozdních večerních hodinách a nikoli od 11 a 13 hodin, jak je tomu obvykle.

V obou trénincích se o nejlepší výkony starali zejména jezdci Ferrari a McLarenu. V dopolední části zajel nejrychlejší čas Michael Schumacher - 1:14.085 sekundy, druhé a třetí místo obsadili s minimálními odstupy Coulthard s Barrichellem. Dařilo se i Bennetonům a Sauberům, když čtvrtého nejlepšího času dosáhl Giancarlo Fisichella následovaný Raikkonenem a Heidfeldem. Vážné technické problémy postihly Miku Hakkinena, který se na trať dostal až v závěru tréninku a jeho čas 1:15.860 nestačil na lepší než čtrnácté místo.

Hakkinen si vše vynahradil v odpolední části. Dosáhl času 1:13.387 sekundy a obsadil tak první místo v celkové klasifikaci. Zlepšit se dokázala i většina ostatních jezdců včetně Michaela Schumachera, ale ten se v celkovém pořadí musel spokojit druhým místem. Třetí nejlepší čas zaznamenal Rubens Barrichello a nejlepší šestku dotvořili Coulthard, Irvine a Heidfeld. Páteční tréninky se vůbec nepovedly Williamsům - Ralf Schumacher obsadil osmé a Montoya až deváté místo.

Tomáš Enge jel na okruhu v Indianapolis vůbec poprvé v životě, a proto se snažil strávit na trati co nejvíce času. V prvním tréninku odjel bezproblémových 23 kol, čímž se zařadil mezi nejaktivnější jezdce, ale svým časem 1:16.681 sekundy nepřekročil práh dvacátého místa. Ve druhém tréninku dokázal svůj čas výrazně zlepšit až na 1:14.767, ale problémy se mu nevyhnuly. Po čtyřiceti minutách dostal v jedné ze zatáček smyk, který dokázal zvládnout, ale přetočil svůj vůz o 180 stupňů. Při pokusu o efektní otočení zpět do směru jízdy mu však zhasl motor a v tréninku nemohl dále pokračovat. V celkovém pořadí tak obsadil pěkné 16. místo a za svým týmovým kolegou zaostal o pouhých 9 desetin sekundy.

Výsledky prvního tréninku:

1. Michael Schumacher Ferrari 1:14.085
2. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:14.130
3. Rubens Barrichello Ferrari 1:14.141
4. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:14.930
5. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:15.156
6. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:15.367
7. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:15.507
8. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:15.523
9. Jenson Button Benetton-Renault 1:15.537
11. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:15.547
11. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:15.764
12. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:15.836
13. Olivier Panis BAR-Honda 1:15.850
14. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:15.860
15. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:16.031
16. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:16.241
17. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:16.368
18. Fernando Alonso European Minardi 1:16.498
19. Jean Alesi Jordan-Honda 1:16.543
20. Tomáš Enge Prost-Acer 1:16.681
21. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:16.955
22. Alex Yoong European Minardi 1:17.508

Celkové výsledky:

1. Mika Hakkinen McLaren-Mercedes 1:13.387
2. Michael Schumacher Ferrari 1:13.552
3. Rubens Barrichello Ferrari 1:13.584
4. David Coulthard McLaren-Mercedes 1:13.656
5. Eddie Irvine Jaguar-Cosworth 1:13.806
6. Nick Heidfeld Sauber-Petronas 1:13.827
7. Heinz-Harald Frentzen Prost-Acer 1:13.858
8. Pedro de la Rosa Jaguar-Cosworth 1:13.917
9. Ralf Schumacher BMW.WilliamsF1 1:13.919
10. Juan-Pablo Montoya BMW.WilliamsF1 1:13.983
11. Kimi Raikkonen Sauber-Petronas 1:14.027
12. Jean Alesi Jordan-Honda 1:14.057
13. Jenson Button Benetton-Renault 1:14.186
14. Jarno Trulli Jordan-Honda 1:14.215
15. Olivier Panis BAR-Honda 1:14.368
16. Tomáš Enge Prost-Acer 1:14.767
17. Giancarlo Fisichella Benetton-Renault 1:14.911
18. Jacques Villeneuve BAR-Honda 1:14.999
19. Fernando Alonso European Minardi 1:15.131
20. Enrique Bernoldi Arrows-Asiatech 1:15.449
21. Jos Verstappen Arrows-Asiatech 1:15.547
22. Alex Yoong European Minardi 1:16.318
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků