Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky nového Land Roveru Discovery. Teď už je vše oficiální a my se o páté generaci tohoto vozu dozvěděli více informací.

Jedná se o sedmimístné SUV se třemi řadami sedadel, které je možné konfigurovat pomocí aplikace v mobilním telefonu. To vše díky technologii dálkového ovládání Intelligent Seat Fold. Vůz je vyroben z lehké hliníkové konstrukce a jeho hmotnost se snížila o 480 kg.

První pařížský únik: Máme fotky Land Roveru Discovery!

První pařížský únik: Máme fotky Land Roveru Discovery!

Land Rover Discovery přináší nižší spotřebu a emise CO2 (asi 159 g/km). Motorová nabídka se rozrostla o vznětový čtyřválec s výkonem 240 koní a točivém momentu 500 Nm. Tenhle nový model dokáže utáhnout až 3 500 kg a nechybí ani poloautonomní systém, který má řidičům pomáhat při couvání. Za zmínku jistě stojí i zavazadlový prostor o objemu 2 500 litrů.

Kompletní motorová nabídka

  • Dvoulitrový vznětový čtyřválec Ingenium Td4 s výkonem 180 koní přináší kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km. Ve srovnání s podobnou motorizací minulé generace jde o snížení o 22 %.
  • Výkonnější vznětový čtyřválec Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm, spotřebou 6,3 l/100 km a emisemi CO2  okolo 165 g/km.
  • Vznětový šestiválec Td6 přináší výkon 258 koní a točivý moment 600 Nm.
  • Zákazníci, kteří dávají přednost zážehovému motoru, mohou zvolit třílitrový kompresorem přeplňovaný V6 Si6. Ten poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm. 

„Nové Discovery znovu definuje podobu velkého SUV. Týmy designérů a inženýrů Land Roveru uchopily DNA Discovery revolučním způsobem. Jsme přesvědčeni, že výsledek je radikální odklon v konstrukci, který k rodině Discovery přivede novou a širší základnu zákazníků,“ uvedl k představení nového vozu Gerry McGovern, šéfdesignér Land Roveru.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Naráží tím na zásadní změnu techniky. Novinka na rozdíl od předchůdce s žebřinovým rámem spoléhá pouze na samonosnou karoserii. Díky tomu je však lehčí o podstatných 480 kg.

Tvůrci vozu mysleli i na moderní technologie a proto v novém Discovery nechybí devět USB portů, šest 12V zásuvek a 3G Wi-Fi hotspot až pro osm zařízení. Prodej vozu Land Rover Discovery bude zahájen na jaře 2017, cena by podle předběžných odhadů měla startovat na 1,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků