Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky nového Land Roveru Discovery. Teď už je vše oficiální a my se o páté generaci tohoto vozu dozvěděli více informací.

Jedná se o sedmimístné SUV se třemi řadami sedadel, které je možné konfigurovat pomocí aplikace v mobilním telefonu. To vše díky technologii dálkového ovládání Intelligent Seat Fold. Vůz je vyroben z lehké hliníkové konstrukce a jeho hmotnost se snížila o 480 kg.

První pařížský únik: Máme fotky Land Roveru Discovery!

První pařížský únik: Máme fotky Land Roveru Discovery!

Land Rover Discovery přináší nižší spotřebu a emise CO2 (asi 159 g/km). Motorová nabídka se rozrostla o vznětový čtyřválec s výkonem 240 koní a točivém momentu 500 Nm. Tenhle nový model dokáže utáhnout až 3 500 kg a nechybí ani poloautonomní systém, který má řidičům pomáhat při couvání. Za zmínku jistě stojí i zavazadlový prostor o objemu 2 500 litrů.

Kompletní motorová nabídka

  • Dvoulitrový vznětový čtyřválec Ingenium Td4 s výkonem 180 koní přináší kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km. Ve srovnání s podobnou motorizací minulé generace jde o snížení o 22 %.
  • Výkonnější vznětový čtyřválec Ingenium Sd4 se dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm, spotřebou 6,3 l/100 km a emisemi CO2  okolo 165 g/km.
  • Vznětový šestiválec Td6 přináší výkon 258 koní a točivý moment 600 Nm.
  • Zákazníci, kteří dávají přednost zážehovému motoru, mohou zvolit třílitrový kompresorem přeplňovaný V6 Si6. Ten poskytuje výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm. 

„Nové Discovery znovu definuje podobu velkého SUV. Týmy designérů a inženýrů Land Roveru uchopily DNA Discovery revolučním způsobem. Jsme přesvědčeni, že výsledek je radikální odklon v konstrukci, který k rodině Discovery přivede novou a širší základnu zákazníků,“ uvedl k představení nového vozu Gerry McGovern, šéfdesignér Land Roveru.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Naráží tím na zásadní změnu techniky. Novinka na rozdíl od předchůdce s žebřinovým rámem spoléhá pouze na samonosnou karoserii. Díky tomu je však lehčí o podstatných 480 kg.

Tvůrci vozu mysleli i na moderní technologie a proto v novém Discovery nechybí devět USB portů, šest 12V zásuvek a 3G Wi-Fi hotspot až pro osm zařízení. Prodej vozu Land Rover Discovery bude zahájen na jaře 2017, cena by podle předběžných odhadů měla startovat na 1,4 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků