Passat BlueMotion vyhlášen jedním z nejohleduplnějších vozů k životnímu prostředí

Passat BlueMotion je jedním z nejohleduplnějších vozů k životnímu prostředí. Tak ve čtvrtek 20. března v New Yorku rozhodla mezinárodní porota ankety „World Car of the Year Awards“. Cenu za Volkswagen převzal pan Wolfgang Hatz, vedoucí vývoje pohonných jednotek koncernu Volkswagen: „Passat BlueMotion je se svou spotřebou 5,1 litru nafty jedním z nejekonomičtějších vozů své kategorie, a to za dostupnou cenu. Značka ‚BlueMotion‘ se postupně stává vzorem pro celou novou generaci úsporných vozů. Jsme proto pyšní na to, že porota „World Car of the Year Awards“ ocenila naši snahu.

Volkswagen v současné době nabízí sedm modelů BlueMotion, jejichž řady se již brzy rozšíří na deset. Passat patří k největším vozům, které tuto technologii využívají – kromě nízké spotřeby, se tak může pochlubit i nízkou hodnotou emisí CO2, které činí pouhých 136 g/km. Podobně excelentní hodnoty spotřeby (5,2 l / 100 km) a emisí (137 g/km) nabízí i Passat Variant BlueMotion. Oba vozy pohání motor 1.9 TDI (77 kW / 105 k).

Passat BlueMotion svedl v anketě „World Green Cars 2008“ úspěšný souboj s několika hybridními modely a také s vozem poháněným palivovými články. Předání ceny proběhlo v rámci autosalonu v New Yorku, který probíhá od 19. do 30. března 2008, a porota se skládala z novinářů z 24 zemí.

Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků