Pásový bagr boural mrakodrap ze střechy. V Číně normální

Pásový bagr boural mrakodrap ze střechy. V Číně normální

V první chvíli se asi při pohledu na fotografie každý chytí za hlavu. Jak se tam ten pásový bagr ze silnice dostal? A co je to za nesmysl? Bourat dvanáctipatrovou výškovou budovu tímto způsobem?

Jenže když se na snímky podíváte pozorněji, vidíte, že tady se asi trhavina použít nedala. Kolem kancelářské budovy ze 70. let, která byla určena k demolici, byla vcelku hustá zástavba.

Klepněte pro větší obrázek
Místo na silnici pracuje bagr v oblacích. V Číně jsou koumáci.

A protože se vše odehrávalo v Číně, v zemi s nejlevnější pracovní silou na světě, tak bylo vysvětlení nasnadě.

Jenže pořád zůstává otázka, jak se tam ten pracovní stroj dostal? Vrtulníkem snad? A jak ho chtějí dostat dolů? To pod sebou bude rozebírat patro za patrem? Řezat si pod sebou obrazně řečeno větev?

Na tohle téma se rozpoutala bouřlivá debata na jednom americkém motoristickém webu, kde byly fotografie z celé neobvyklé akce otištěny jako první. Podle jednoho čtenáře, který se do ní zapojil, byl všechno jen trik, hrátky s perspektivou.

Stranou zřejmě stál obrovský jeřáb, který nebyl zachycený na fotografiích. A ten celé akci asistoval. U bagru dělníci vyměnili lžíci za hydraulické kladivo. Tím postupně rozbíjeli konstrukci budovy. A když byli hotovi, tak bagr přemístili jeřábem o patro níže…   

Klepněte pro větší obrázek  
Hledá se jeřáb...
 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků