Párujete si mobil s vypůjčeným autem? Nemusí to být nejlepší nápad...

Organizace Privacy International zveřejnila zajímavou zprávu. Podle ní můžete párováním smartphonu s pronajatým vozem ohrozit své soukromí.
Párujete si mobil s vypůjčeným autem? Nemusí to být nejlepší nápad...

Hlavně na cestách není ničím výjimečným využití autopůjčovny. Propojení mobilu a infotainment systému už ale podle odborníků nemusí být právě nejlepší nápad. S tímto tvrzením přišla organizace Privacy International. Ta se snaží být hlídacím psem rozmachu dozoru nad obyvatelstvem ze strany vlád a korporací.

Podle její zprávy můžete spárováním mobilu s pronajatým vozem ohrozit své soukromí. Data, která odesíláte automobilu, totiž zahrnují také například lokaci, obsah vašeho smartphonu či domovskou adresu. 

Tesla nabízí powerbanku. Mobil si dobijete z malého akumulátoru Modelu S

Tesla nabízí powerbanku. Mobil si dobijete z malého akumulátoru Modelu S

Nejhorší je, že tyto data pak zůstávají uložena v infotainmentu vozů. Tedy pokud je po ukončení používání vozu sami nevymažete. Nebo tímto krokem není pověřen zaměstnanec autopůjčovny. 

Zástupci Privacy International kvůli této zprávě otestovali hned několik půjčoven a vozů. Nechyběl například Nissan Qashqai či Audi A3. Ve většině testovaných vozů našli mezi pěti až deseti různými identifikátory telefonu. V navigacích také našli uložené různá místa, kam se lidé vydali. 

"Autopůjčovny se vyjádřily, že osoba nese odpovědnost nejen za vymazání údajů při vrácení pronajatého automobilu. Je také odpovědná za informování ostatních cestujících, kteří připojují své zařízení k vozidlu, že jejich data jsou uložena na vozidle, a nemusí být nutně vymazána," píše se ve zprávě neziskové organizace. 

Až si tedy příště budete pronajímat vůz, myslete na tyhle informace. A při odevzdávání vozu zkontrolujte, jestli po sobě nezanecháváte nechtěné informace ze svého soukromí.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků