Párujete si mobil s vypůjčeným autem? Nemusí to být nejlepší nápad...

Organizace Privacy International zveřejnila zajímavou zprávu. Podle ní můžete párováním smartphonu s pronajatým vozem ohrozit své soukromí.
Párujete si mobil s vypůjčeným autem? Nemusí to být nejlepší nápad...

Hlavně na cestách není ničím výjimečným využití autopůjčovny. Propojení mobilu a infotainment systému už ale podle odborníků nemusí být právě nejlepší nápad. S tímto tvrzením přišla organizace Privacy International. Ta se snaží být hlídacím psem rozmachu dozoru nad obyvatelstvem ze strany vlád a korporací.

Podle její zprávy můžete spárováním mobilu s pronajatým vozem ohrozit své soukromí. Data, která odesíláte automobilu, totiž zahrnují také například lokaci, obsah vašeho smartphonu či domovskou adresu. 

Tesla nabízí powerbanku. Mobil si dobijete z malého akumulátoru Modelu S

Tesla nabízí powerbanku. Mobil si dobijete z malého akumulátoru Modelu S

Nejhorší je, že tyto data pak zůstávají uložena v infotainmentu vozů. Tedy pokud je po ukončení používání vozu sami nevymažete. Nebo tímto krokem není pověřen zaměstnanec autopůjčovny. 

Zástupci Privacy International kvůli této zprávě otestovali hned několik půjčoven a vozů. Nechyběl například Nissan Qashqai či Audi A3. Ve většině testovaných vozů našli mezi pěti až deseti různými identifikátory telefonu. V navigacích také našli uložené různá místa, kam se lidé vydali. 

"Autopůjčovny se vyjádřily, že osoba nese odpovědnost nejen za vymazání údajů při vrácení pronajatého automobilu. Je také odpovědná za informování ostatních cestujících, kteří připojují své zařízení k vozidlu, že jejich data jsou uložena na vozidle, a nemusí být nutně vymazána," píše se ve zprávě neziskové organizace. 

Až si tedy příště budete pronajímat vůz, myslete na tyhle informace. A při odevzdávání vozu zkontrolujte, jestli po sobě nezanecháváte nechtěné informace ze svého soukromí.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků