Partnerství BMW a PSA zřejmě brzy skončí

Partnerství mezi automobilkou BMW a koncernem PSA Peugeot Citroen, které začalo před dvěma lety, zřejmě brzy skončí. V tomto duchu se vyjádřil šéf vývoje bavorské automobilky BMW.

Ze spolupráce vzešly dva malé čtyřválcové agregáty a to o objemu 1,4 a 1,6 litru. Moderní přímovstřikové motory nyní používají oba výrobci a naplnili tak původní záměr. Ten počítal s rozmělněním nákladů na vývoj agregátů pro low-end segment, ve kterém si tyto automobilky absolutně nekonkurují.

Jenže BMW má za to, že náklady na vývoj a další spolupráce je poměrně nákladná a celkový přínos není takový, jaký by si automobilka představovala. Automobilka má navíc v současnosti několik potenciálních partnerů pro vývoj podvozků, platforem a motorů, v čele s rivalem Mercedes-Benz. Výrobce luxusních vozů má o spolupráci poměrně velký zájem, ale bavorské vedení prozatím toto spojení odmítalo.

Ať tak či onak, díky spolupráci BMW a PSA přišla na trh dvojice velmi povedených agregátů.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků