Partnerství mezi automobilkou BMW a koncernem PSA Peugeot Citroen, které začalo před dvěma lety, zřejmě brzy skončí. V tomto duchu se vyjádřil šéf vývoje bavorské automobilky BMW.
Ze spolupráce vzešly dva malé čtyřválcové agregáty a to o objemu 1,4 a 1,6 litru. Moderní přímovstřikové motory nyní používají oba výrobci a naplnili tak původní záměr. Ten počítal s rozmělněním nákladů na vývoj agregátů pro low-end segment, ve kterém si tyto automobilky absolutně nekonkurují.
Jenže BMW má za to, že náklady na vývoj a další spolupráce je poměrně nákladná a celkový přínos není takový, jaký by si automobilka představovala. Automobilka má navíc v současnosti několik potenciálních partnerů pro vývoj podvozků, platforem a motorů, v čele s rivalem Mercedes-Benz. Výrobce luxusních vozů má o spolupráci poměrně velký zájem, ale bavorské vedení prozatím toto spojení odmítalo.
Ať tak či onak, díky spolupráci BMW a PSA přišla na trh dvojice velmi povedených agregátů.