Partnerství BMW a PSA zřejmě brzy skončí

Partnerství mezi automobilkou BMW a koncernem PSA Peugeot Citroen, které začalo před dvěma lety, zřejmě brzy skončí. V tomto duchu se vyjádřil šéf vývoje bavorské automobilky BMW.

Ze spolupráce vzešly dva malé čtyřválcové agregáty a to o objemu 1,4 a 1,6 litru. Moderní přímovstřikové motory nyní používají oba výrobci a naplnili tak původní záměr. Ten počítal s rozmělněním nákladů na vývoj agregátů pro low-end segment, ve kterém si tyto automobilky absolutně nekonkurují.

Jenže BMW má za to, že náklady na vývoj a další spolupráce je poměrně nákladná a celkový přínos není takový, jaký by si automobilka představovala. Automobilka má navíc v současnosti několik potenciálních partnerů pro vývoj podvozků, platforem a motorů, v čele s rivalem Mercedes-Benz. Výrobce luxusních vozů má o spolupráci poměrně velký zájem, ale bavorské vedení prozatím toto spojení odmítalo.

Ať tak či onak, díky spolupráci BMW a PSA přišla na trh dvojice velmi povedených agregátů.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků