Partnerství BMW a PSA zřejmě brzy skončí

Partnerství mezi automobilkou BMW a koncernem PSA Peugeot Citroen, které začalo před dvěma lety, zřejmě brzy skončí. V tomto duchu se vyjádřil šéf vývoje bavorské automobilky BMW.

Ze spolupráce vzešly dva malé čtyřválcové agregáty a to o objemu 1,4 a 1,6 litru. Moderní přímovstřikové motory nyní používají oba výrobci a naplnili tak původní záměr. Ten počítal s rozmělněním nákladů na vývoj agregátů pro low-end segment, ve kterém si tyto automobilky absolutně nekonkurují.

Jenže BMW má za to, že náklady na vývoj a další spolupráce je poměrně nákladná a celkový přínos není takový, jaký by si automobilka představovala. Automobilka má navíc v současnosti několik potenciálních partnerů pro vývoj podvozků, platforem a motorů, v čele s rivalem Mercedes-Benz. Výrobce luxusních vozů má o spolupráci poměrně velký zájem, ale bavorské vedení prozatím toto spojení odmítalo.

Ať tak či onak, díky spolupráci BMW a PSA přišla na trh dvojice velmi povedených agregátů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků