Parkování v klidu a za hubičku

Problémy se zaparkováním vozidla nemají jenom ženy nebo začátečníci, ale leckdy i zkušení a ostřílení automobilisté. U někoho jde opravdu jen o pozornost, pro někoho to může být letitá noční můra. Přitom pomoc je tak jednoduchá a nesáhnete ani hluboko do peněženky.

Parkovací senzor PS-004 od společnosti Jablotron je sada usnadňující parkování tím, že informuje řidiče o přítomnosti překážky za vozidlem. Zařízení pracuje na principu odrazu ultrazvukových vln od pevných předmětů. Sada PS-004 obsahuje čtyři ultrazvukové senzory určené k instalaci do plastového nárazníku vozu, vyhodnocovací jednotku, která se instaluje do vnitřního prostoru automobilu a segmentový displej, který číselnou hodnotou a proměnlivým akustickým signálem informuje o přítomnosti problému za vozidlem. Ten lze umístit jak do zadní části kabiny, tak třeba na přístrojovou desku nebo za zpětné zrcátko.

K aktivaci senzoru couvání dojde zařazením zpětného chodu a zapnutého klíčku, což je potvrzeno krátkým zvukovým signálem. Se změnou vzdálenosti se mění hodnota na displeji a frekvence pípání. Minimální zobrazovaná vzdálenost je 0,4 m od možného místa neštěstí. Pokud je překážka blíže, je již zobrazována hodnota 0,0 a pískání je stálé. Maximální zobrazovaná vzdálenost překážky je jeden a půl metru.

Výrobce parkovacího detektoru v žádném případě nedoporučuje provádět instalaci „na koleně“, ale využít služeb montážních firem. Koncová cena od Jablotronu je 1 997 korun s daní.

Více na www.jablotron.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků