Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Nejste-li rezidenti, je parkování v Praze taková sázka do loterie. S mobilní aplikací, která funguje třeba i v Brně, si ale můžete tento „boj“ značně ulehčit.

Parkování v Praze je bolístkou nejednoho z nás. Určitě to znáte: ne a ne najít místo, a když už se to povede, jste najednou na modré zóně. Nejste-li rezidenti, je parkování v tomto městě občas pěkný bolehlav. A to jste ještě nezačali hledat parkovací automat...

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Pokud chcete fajn tip, jak si s parkováním v Praze nelámat hlavu, je tu stránka, kterou si můžete otevřít v mobilu nebo jakémkoliv jiném zařízení s internetovým připojením. Služba se jmenuje MPLA.IO. Lze si však stáhnout i aplikaci a vše vyřešíte během chvilky.

Je úplně jedno, kam v Praze přijedete. Stačí se stránkou (aplikací) sdílet polohu a na mapě vybrat, kde přesně chcete parkovat. Lze to udělat i manuálně zadáním názvu ulice. Zvolíte si předpokládanou dobu parkování a pak už pouze zaplatíte přes debetní kartu. Údaje nemusíte pokaždé zadávat znova, protože si aplikace platební karty pamatuje. Zvládne jich i více. Třeba jednu soukromou a druhou firemní.

Praha chce rozšířit placené parkovací zóny. V okolí letiště už potom nezaparkujete

Praha chce rozšířit placené parkovací zóny. V okolí letiště už potom nezaparkujete

Platí i pro modré zóny. Pozor ale na jejich omezenou parkovací dobu. Pokud vám doba parkovací dochází, není třeba běžet k autu. Parkování lze přes aplikaci i prodloužit. Navíc není nutné ukládat si stránku do záložek. Najdete ji i na stránkách Mapy.cz a v aplikaci Mapy.cz.

Služba se navíc neomezuje pouze na Prahu. Lze ji využívat i v Brně, Liberci, Olomouci, Příbrami, Rychnově nad Kněžnou, a dokonce i v Košicích a Trenčíně. Pokud službu MPLA.IO ještě nevyužíváte, možná byste mohli začít.

Jak postupovat při vyhledání parkování, uvidíte v galerii nahoře.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků