Parkování v Praze: Ukážeme vám, jak si s ním už nelámat hlavu. Stačí pár kliknutí!

Nejste-li rezidenti, je parkování v Praze taková sázka do loterie. S mobilní aplikací, která funguje třeba i v Brně, si ale můžete tento „boj“ značně ulehčit.

Parkování v Praze je bolístkou nejednoho z nás. Určitě to znáte: ne a ne najít místo, a když už se to povede, jste najednou na modré zóně. Nejste-li rezidenti, je parkování v tomto městě občas pěkný bolehlav. A to jste ještě nezačali hledat parkovací automat...

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Parkování zdarma: S těmito hybridy v Praze můžete. Nutné je zařídit jen pár věcí

Pokud chcete fajn tip, jak si s parkováním v Praze nelámat hlavu, je tu stránka, kterou si můžete otevřít v mobilu nebo jakémkoliv jiném zařízení s internetovým připojením. Služba se jmenuje MPLA.IO. Lze si však stáhnout i aplikaci a vše vyřešíte během chvilky.

Je úplně jedno, kam v Praze přijedete. Stačí se stránkou (aplikací) sdílet polohu a na mapě vybrat, kde přesně chcete parkovat. Lze to udělat i manuálně zadáním názvu ulice. Zvolíte si předpokládanou dobu parkování a pak už pouze zaplatíte přes debetní kartu. Údaje nemusíte pokaždé zadávat znova, protože si aplikace platební karty pamatuje. Zvládne jich i více. Třeba jednu soukromou a druhou firemní.

Praha chce rozšířit placené parkovací zóny. V okolí letiště už potom nezaparkujete

Praha chce rozšířit placené parkovací zóny. V okolí letiště už potom nezaparkujete

Platí i pro modré zóny. Pozor ale na jejich omezenou parkovací dobu. Pokud vám doba parkovací dochází, není třeba běžet k autu. Parkování lze přes aplikaci i prodloužit. Navíc není nutné ukládat si stránku do záložek. Najdete ji i na stránkách Mapy.cz a v aplikaci Mapy.cz.

Služba se navíc neomezuje pouze na Prahu. Lze ji využívat i v Brně, Liberci, Olomouci, Příbrami, Rychnově nad Kněžnou, a dokonce i v Košicích a Trenčíně. Pokud službu MPLA.IO ještě nevyužíváte, možná byste mohli začít.

Jak postupovat při vyhledání parkování, uvidíte v galerii nahoře.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků