Parkovací asistent – jak to funguje?

63 komentářů

Vilém Sinek
24. září • 15:04

Zdravím, nedávno jsem viděl prodávat některé asistenty na této stránce: https://www.2din.cz/autodoplnky-parkovaci-asi... ... co myslíte, vyplatí se do toho zainvestovat? Furt si s tím nejsem jistý..

marfušenka
6. března • 11:41

Kdysi jsem vycouvávala na parkovišti, nikde nikdo a najednou zařvaly mé zadní parkovací senzory. Dupla jsem na brzdy, dívala jsem se do zpětňáků, nikde nic nebylo. Tak jsem vylezla ven a tam za zadkem byl malý špunt na maličké tříkolce, kterého
nebylo vidět absolutně nijak, jen ty senzory prostě zařvaly. Normálně jsem z toho byla špatná, mohla jsem ho převálcovat. Takže senzory jsou dobré pro bezpečnost
druhých. A potažmo i mě..

HugoS
5. března • 15:50

Asistent je skvela vec, ktera je vlastne k nicemu. Mam auto s asistentem a za rok jsem ho pouzil asi 4x, ne ani tak proto ze by se mi nelibil, ale jednoduse proto ze asistent je srab :-) Tam kam si troufne on, zajedu na poprve, takze ho nepotrebuji a tam kam ja zajizdim bezne si on netroufne, takze ho opet nepotrebuji. Kdyz bydlite v Praze kde jsou parkovaci mista na milimetry tak ocenite spise vlastnictvi Smartu nez parkovaciho asistenta.

Sislik
3. března • 13:50

ve videu jsem postrehnul, ze asistent potrebuje k zaparkovani 1.2x delku auta - na 4.5 m auto potrebuju 5.4 m "diru", takze na ucpanym sidlisti nebo v ulicich v centru mest mi to asi moc nepomuze, protoze tam jsem se kolikrat cpal do mist urcite mensich, ze jsem si treba i vystoupil a sel se podivat, kolik tam mam mista, abych si to neodrel :) navic, do mista co je takhle velky a v rovine dokazu zacouvat bez problemu i bez asistenta, ten by se mi prave spis na ty mezni situace- podle ceho ten asistent treba poznava, jak moc blizko ma zaject k obrubniku? (preci jen, i sirka ostatnich vozidel je obcas dost ruzna)
- dokaze asistent zacouvat do mista, co je v zatacce/oblouku? (at uz vnitrni nebo vnejsi)
- co kdyz je parkovaci misto ve svahu?
- rozpozna asistent treba "nebezpecne" stojici hydrant tesne u obrubniku?
- dokaze asistent zacouvat jen mezi auta nebo i na prvni/posledni misto podelnyho stani?

Pavel F.
4. března • 12:43

Mám v autě 2. generaci parkassistu, který si vystačí již jen s +80cm, takže na můj 4,95m wagen je to přijatelný. Nicméně parkassist není všespasitelný, on to nikdo netvrdí, ale to ho rozhodně neshazuje. Když zvládne 90% normálních situací, tak je stále použitelný. To byste si taky mohl položit otázku, zda auto projede v lese tam, kde projde kůň a na základě toho vyvodil, že auto je to horší než kůň.
K vašim otázkám:
- nevím, zatím mi na obrubník nikdy nenajel. Buď počítá s nějakou min. šířkou vozidla nebo si při najetí do díky ošahá šířku auta přes parkovací senzory. Nicméně vždycky kontroluji parkování přes couvací kamery a pravé zrcátko (zodpovědnost má stále řidič, ne počítač), takže bych mu dupl na brzdu, když by si najel blbě.
- ano. Oblouk parkassist pozná podle toho, že máte při jízdě vpřed natočen volant.
- nevadí.
- co to je "nebezpečně stojící" hydrant? Pokud je v dráze parkování nebo příliš blízko boku, tak parkovací senzory budou pískat a já manévr zastavím.
- ano.

Sislik
5. března • 1:09

tak to jste me dost mile prekvapil, jsem netusil, ze je asistent takhle "chytrej" :) mam chut si ho nekde vyzkouset :)

Jiří
5. března • 0:16

Ahoj, rád parkuji a nemám žádný problém přejet díru a do ní nacouvat. Vidím co jsem projel a jestli se tam vlezu. Parkoval jsem Tatru 815 vysokozdvižná plošina MP-27 (jezevčík) bez problémů do díry i mezi osobáky na zrcátka. Nádherně byl vidět konec auta. Teď mám dva různé MANy (4x4 12t a 6x6 24t) a jsem rád, že vidím kola, natož konec auta co přečnívá. Zrcátka mám na max. Líp už to zeštelovat nejde. Kolikrát se jdu podívat kolik mám místa a jestli ještě můžu. Sem tam se mi stane i u osobáku, že si nejsem až tak jist. Hlavně když má krátký čumák mebo dlouhou prdel. Je to prostě na tom co se dotyčný naučí na co si troufne a kam chce až zajít. Radši potkám strejčka za kterého zacouve elektronika napoprvé, než mít tři díry od tažného v přením nárazníku, popřípadě být bez něj. PS.: Když jsem v roce 1999 chodil po Brně s Nokií 5110 žluté barvy (normální byla černá) a telefonoval, každý na mě koukal jako na zjevení. To předplacenka neuměla posílat SMS jenom přijímat. Dnes je rok 2012!!! Auta umí skoro sama zacouvat! Počkejte co bude v roce 2025, tam bude úplná automatika a na tyto modely budeme koukat jako na vraky!Um je um, taky jsem si pamatoval skoro 40 tel čísel nazpaměť a točilo se ještě analogovým kolečkem. Teď 10 nejdůležitějších, mám jich v seznamu přes 400. Couvám do díry no a co. Za 13 let se na más co umíme budou koukat jako na brzdy co brzdíme dopravu, protože se napoprvé netrfíme do díry!!! Tak to prostě je a bude!!!

Sislik
5. března • 1:06

s tutim:
"Radši potkám strejčka za kterého zacouve elektronika napoprvé, než mít tři díry od tažného v přením nárazníku, popřípadě být bez něj."
naprosto souhlasim, to mate pravdu(ne, ze bych nesouhlasil s tim zbytkem, ale nejak k tomu v zasade nemam co rict :))

pota
4. března • 11:53

Mluvíš mi z duše :D. V pátek jsem parkoval v zatáčce. Mohl jsem najet přímo na par. místo a zatáčka byla doprava. Dělal jsem to 10x, než se mi podařilo zastavit bez zadního kola na chodníku :D. A další věc- včera jsem parkoval podélně couváním, kdybych nevystoupil kvůli obhlédnutí vzdáleností, asi bych sejmu dopravní značku. Holt slepé místo.

Marter
2. března • 17:05

Mam to v Priusu a nepouzivam to. Mozna je to dneska uz dokonalejsi, ale nez najdu polohu, ktera vyhovuje tomu asistentovi aby zacal fungovat, tak uz jsem zaparkovanej. V aute to bylo, nekupoval jsem ho jako nove.

Nargon
2. března • 15:08

Kdyby radsi vymysleli zpusob jak u auta vsechny 4 kola otocit o 90 stupnu a zajet do diry vedle. S timhle by podelne zaparkoval kazdy a ani "mensi" diry by nebyly problem.

Ernest
29. února • 8:55

Dokaze ta elektronika ustrazit aj obrubniky? Nech slecinkam neoseka 20" chromovane kolace...

pota
4. března • 11:50

Nedokáže, ale mamka má v X5 kamery ala ptačí pohled shora a tak nehrozí obroušení disků :D :P

Oldřich Linhart
2. března • 10:44

Nedokáže.
Je to o tom, že to má naučené jeden a tentýž manévr. Takže záleží na tom jak daleko jste od auta za které chcete zaparkovat. Když tak, že ho zrcátkem brousíte, naberete i obrubník, když tak 10-15cm tak zaparkuje kousek od obrubniku, když 20-30cm tak dál od obrubníku.

pota
26. února • 21:38

Kdybych uměl takle rychle točit volantem, bylo by mé parkování asi rychlejší. Ale kdybych parkoval jen s kompjůtrem, tak bych musel jít o x metrů od auta dále domů/do práce/školy, než bych našel dost velkém místo, kam by se kompjůtr trefil.
A vypočítávání velikosti místa umí v toyoťácká zadní kamera v LC. Jen Vám to neukáže při jízdě vpřed, ale až při zařazení R a přepnutí displeje na zadní kameru.

Honza
26. února • 8:47

Přiznávám se bez mučení, že parkovat dobře neumím. Ale ťuknul jsem to jiného auta jen jednou v životě, ale asi tak v 0,1 km/h, takže škoda opravdu nulová. Vím, že jsem na to blbej, tak parkuju opatrně. Tom se ale nedá říct o těch machrech, co si o sobě myslí, že umí řídit. Minimálně 3x mě někdo naboural, když naše auto stálo na parkovišti a to počítám jen ty případy, které jsem přímo viděl a nebo viděl následky. Předpokládám, že těch ťuknutí bež škod bude aspoň 2x tolik. (A to nepočítám případy, kdy se někdo neumí rozjiždět v koloně.) Ti machři, co tvrdí, že podobné pomůcky nepotřebují, by je měli dostat povinně.

v.
26. února • 18:17

zamerte se nekdy na SPZ aut, co jezdi po Praze :) jednou jsme takhle s kamradem jeli nekam na chatu, kde se slezlo asi 7 aut, z toho dve z PHA a jak stali vedle sebe nastosovany, naskyt se krasnej pohled na to, jak vsech 5 aut melo SPZ cistou a dve z PHA byly cely zvlneny od narazu taznyho pri parkovani :D

mimous
26. února • 11:35

Jako sorry, ale parkoval jsem se superbem, který tuhle věc měl a místo, kam jsem bez asistenta následně pohodlně zaparkoval, to auto označilo jako malé. Tak nevím. Až mi to samo zaparkuje do stání, kde nebudu mít před i za autem přes půl metru prostoru, tak klidně. ;)

M3
26. února • 9:02

to není o machrování,ale jen o zručnosti a schopnostech řidiče...

Jigg
26. února • 8:24

Nechápu proč takovej flame, proč takovej odpor vůči podobné výbavě. I u malých aut je kolikrát špatný výhled dozadu který třeba navíc v kombinaci s malým rejdem může působit komplikace.
Např. mám alfu romeo GT a zrovna podobné manévry nejsou příliš populární protože 1) šestiválce a diesly u GT mají velký průměr otáčení (oproti malým autům o 3 metry větší, což je šířka další silnice) 2) výhled vzad je fakt krása - není vidět přes široké boky na konec vozu - resp. od místa které je vidět v zrcátku je na konec auta asi 3/4 metru. Ještě horší je to přes vnitřní zrcátko kde je vidět jen spodní hrana zadního skla, od kterého se to však svažuje dolu, takže opět chybí bod kde se dá spolehlivě chytnout. ... toto je popsání stavu a faktu, že s takovýmto autem je obtížnější podélně zaparkovat než i třeba s o metr delší zaplechovanou dodávkou se kterou toto není vůbec žádný problém (je vidět konec vozu, plus velký rejd). (ani nezmiňuju příčné parkování, které je také komplikovanější o to, že je třeba najít širší místo - ne proto že by se tam nezajelo, ale aby se z toho mohlo vystoupit ... kvůli širokým prahům, ale zejména kvůli dlouhým dveřím - které potřebují prostor pro otevření aby šlo vystoupit cca. o min. 15-20 cm více než u jiných "ne-kupé". Takže i s takhle malým autem kolikrát je potřeba větší místo ač se to na první pohled nezdá.)
Chci tím říci, že u některých aut je podobný asistent nadbytečný u jiných užitečný... ale obecně ho vítám všemi deseti, pro ty kteří parkovat neumí vůbec. Protože nejednou se mi stalo, že jsem našel své auto poškozené od někoho kdo se pokoušel parkovat, odřel co mohl, tak pro jistotu raději ujel.

GL
25. února • 22:35

Znáte ten pocit, když přijedete ze služební cesty, máte za sebou skoro 1000km a poslední, co by se vám chtělo, je lámat si hlavu s parkováním, neboť jste tak vykoukaní a zblblí, že ačkoliv parkovat umíte, v tu chvíli ztrácíte přesnost odhadu a jistotu. V tu chvíli bych přesně tohoto asistenta využil, ačkoliv jindy parkuji radši sám. Proč to nemít v autě? Nikdo mě přeci nenutí to používat, ale je dobré, mít tu možnost. Mimoto s vzpomínám na svého otce, který měl řidičák 30 let a jezdil opravdu dobře, avšak s úderem padesáti let se mu začaly zpomalovat reakce, ztrácel odhad a nedejbože, když jsem mu půjčil své auto. Myslím, že parkovací asistent by mu ušetřil mnoho stresu, i když nikdy to o nic neopřel.

ITTI
25. února • 16:45

On ten systém objednalo tolik řidičů možná proto,že je to součástí paketu Sada City, stojí 15 tis(u focuse), přitom zadní senzor,který dnes nikdo nezpochybňuje je za 8 tis, přední se nedá samostatně dokoupit. Součástí paketu je i dálk. ovládání oken, glob. zámek, sklápění zrcátek a osvětlení prostoru pod zrcátky. Nějaké samočinné parkování je už jen drobnost navíc v ceně, kterou většina lidí asi nevyužije. Na autech dnes vidíme stále častěji sady senzorů a nikdo se nad tím nepohoršuje, pod 15 tis se pořídit zpravidla nedají. Proto jej objednalo tolik lidí.;-)

Kevil
25. února • 12:35

Autor článku ale zapomněl dodat jednu podstatnou věc. Že v hustém provozu v centru města s automatickým parkováním nezaparkujete. Systém totiž neumí zaparkovat, jako živý řidič ale vyžaduje, "osahání" dvou aut před volným místem, kde chcete zaparkovat. V praxi to pak vypadá tak, že za vámi pojedou další auta, naleznete vhodné místo na parkování a stisknete automatické parkování. Pro vypočítání manávru vůz ale pojede o dvě auta vpřed a pak bude chtít couvat. Mezitím vám ale za zadek najedou auta za vámi a vy již na prázdné místo nezacouváte... :-D

Moik
26. února • 19:21

Já to mel v Tiguanu - skladovka. manželka to používala, já taky, protože jsem hracicka...
Auto nemusí popojet o dvě auta,jen na úroveň, jako Kazdy jiný, umí zaparkovat, tak, ze na zpatecku zcela pustite spojku. Je to ostrach, ale je to spolehlive. Ti superridici tu možná umí jezdit, ale tento systém nezkusili... Ru pr,bilionaire a další.Tiguan to nabízí od roku 2007 a stalo to asi 16tis včetně senzoru. Doporucuju i pro ty, co umí jezdit.
Tiguan mel jedinej problém, ze než to prevzal aut mat, bylo třeba asi dvě vteřiny stát na brzdě, jsou dlouhé když za vámi čekají další auta.

Steve
25. února • 12:49

To je celkem zajímavý postřeh ! :-/ Ten stres z podélného parkování mnohých řidičů pramení hlavně při manévrech v hustém provozu, kdy se za vámi pořád hrnou auta a člověk skoro nemá čas ten manévr uskutečnit. Tam kde je klid a projede jedno auto za 2 min. tak to myslím je v pohodě. Když se to nepovede napoprvé, dá se to v klidu opakovat.

Michal
25. února • 12:10

Podle mne by se díky asistentovi parkování mohlo ulevit těm řidičům, kteří nemohou zaparkovat tam, kde parkuje přes dvě místa 1 kkt. Co se týče autoškol, byl bych mnohem raději, kdyby je víc učili dávat blinkry(především u zastavování u krajnice) , dívat se kolem a znát princip zipu...

JardaB
2. března • 21:03

Reaguji pane na váš "princip ZIPu". Ten se používá přesně jen tam, kde je před zúžením třeba dvou do jednoho pruhu specielní dopravni značka. Všude jinde v podobném případě se řidič ukončeného pruhu musí sám bezpečně přeřadit do druhého aniž by řidiče jedoucí v něm "OMEZIL".Doufám, že nepatříte k těm chytráků a znalcům předpisů, kteří jako chrti letí levým pruhem, aby předjeli před zúžením co se dá a pak na konci očekávají, že řidiči v druhém pruhu je musí !!! pustit a nakonec jim snad dát přednost? A kdo nepustí za cenu svého zastavění je co ??? Je kokot, že ?

Paja
19. března • 16:43

Jardo, ty ostudo, ani za 12 let jsi nedokázal pochopit pravidlo zipu!

Hind
2. března • 22:06

Ject v levém pruhu až před zúžení je známka ohleduplnosti, zvýší se tím propusnost komunikace. Žádná značka k použití pravidla ZIPu potřeba není, zákon na něj pamatuje přímo. Jedinou podmínkou je neOHROZIT řidiče v průběžném pruhu ;)Pokud už něco žvatlám, najdu si to přesně ;)"Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu."

JardaB
4. března • 17:03

Máte pravdu pane - již jse tuto část dlouho nečetl.
===
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
===
V praxi to někdy ne zcela funguje. Propustnost komunikace o více pruzích závisí jen na zůženém místě. Tam to funguje někdy blbě tak, že část řidičů se přeřadí do pravého včas (třeba >100m) - tím se zmenší odstupy mezi auty a kolona zpomalí. Další část řidičů se přeřazuje až těsně před zůžením do již menších mezer a tím dojde často k téměř úplnému zastavení pravého pruhu i levého pruhu - o nějaké propustnosti nemůže být ani řeči. Proto si myslím, že k přařazení aut by mělo dojít co nejdříve, dokud kolona jede ještě rychle a odstupy vozidel jsou velké. Tím by mohlo dojít k plynulému snížení rychlosti kolony opětovným zvyšováním odstupů mezi auty a rychlejšímu průjezdů zúženým místem (pokud by již nedocházelo k přeřazování dalších řidičů až těsně v zůžení): Tím, že řidiči v levém pruhu čekají a předjíždí do poslední chvíle a diví se pak, že odstupy vozidel v tom místě již ne zcela optimálně umožňují přeřazení, na poslední chvíli situaci zhoršují. Tedy "proti zipu bez značky :-) nic nemám, ale mělo by to proběhnout co nejdříve v době kdy oba pruhy vyrovnají rychlost" a těsně u zúžení. Celý předchozí ext byl spíše o dálnici - ve městě je to skoro jedno.zdravím

Pepino
16. září • 15:31

Pánové, o tomto by se dalo diskutovat hodně dlouho. Ale každý rozumný člověk nebude dojíždět až ke zůžení. Kdyby se řadily s předstihem, tak by nedocházelo k takovým kolonám. A ti čumilové co zpomalují provoz, aby se podívaly co se opravuje nebo jak dopadla bouračka, tak mohou jít zpět do autoškoly. Viz od půlky září zůžení přer Rousínovem. Čumí co se se tu děje a kolony a kolony.

LOL
4. března • 22:24

jinak všem doporučuju nasimulovat si pomocí níže uvedeného linku (volba lane closing) jak se chová kolona v zúžení v případě změn průměrné rychlosti a "politeness factoru" (faktor pouštění)http://www.traffic-simulation.de/... ne nadarmo se tu tomu říká divoký východ...

LOL
4. března • 22:18

Přesně tak. Včasné zařazení do průběžného pruhu zajišťuje sice polmalé, zato plynulé projetí zúžení.Vždycky se ale najdou (cituji) "kokoti", co se tlačí a "strašně spěchají" neprůjezdným pruhem. Pár jsem jich taky míjel, když spěhali moc a přeskákali ty litinové držáky přenosného značení.. A dobře jim tak. Jim totiž nevadí, že celou kolonu zablokují a defacto zastaví.

Billionaire
25. února • 11:20

Jako sorry, ale kam zaparkuje automat, musi se prumerny kokot (zenska) dostat taky.... Neumis-> vypadni a nech misto me....

Rumprstumpr
25. února • 11:35

Souhlasím až na to že dneska z těch autoškol vylézají umělci celkem bez rozdílu pohlaví...
A nehádám se že je to příjemné do auta,ale at si to pořídí ten co zvládne s přehledem zaparkovat i bez toho....B-]
A že nemam řešit jak umí kdo parkovat?tak se na to podívej-dnešní řidiči bez kontrolek,nebo otáčkoměru skoro ani nepřeřadí a to je prostě ostuda...

Rumprstumpr
25. února • 9:27

Vypovídá to jen o tom že dneska už o pořádného "ŘIDIČE" dneska už pomalu nezakopneš!!! a v autoškole učej totální hov.. !!
Neumíš zaparkovat?-NEMÁŠ NÁROK MÍT ŘIDIČÁK!!!
Kdo vám parkoval před X lety když takové vychytávky neexistovaly???
Mercedes "piano" a spol.???-dlouhé jak týden před vejplatou :-) .
Nemám nic proti elekronice v autě,ale tahle statistika objednávek přesně říká že kdo si objedná park.asist. tak neumí prostě řídit....B-]
Stres z parkování:-D:-D:-D:-D

Mikes
5. února • 23:13

To je pěkná kravina, když se podíváš jak lidé parkují a jen se můžeš divit, když ti zastaví o nárazník každej debil, stalo se že ti někdo zastavil těsně za prdelí a bez senzorů můžeš tak akorát počítat s kontaktem. Jde čistě jen o pohodlnost ne o to zda to někdo umí.

pepe
3. března • 22:14

A kdo má automat, posilovače brzd a řízení, ABS taky vrtátit řidičák! Nic takového auta neměla. Ještě, že vás se to netýká.

Drago
15. září • 21:28

tak šup šup na kone, veď kedysi ani autá neboli!

Lukáš
15. března • 13:33

To je zase názor "chlapáka" že. Až ti kvůli absencí těchto technologií srazí mladý řidič dítě, změníš názor.

LOL
4. března • 22:14

to jsi vymyslel sám, nebo vás bylo víc? B-]

Phoenix
27. února • 8:42

Všechna ta auta tehdy sice byla dlouhá jako tejden před vejplatou, ale dokonale člověk viděl - kde mu končí čumák, kde mu končí zadek, výhled z těch aut byl o trošku něčem jiném. Plus nebyl takový šílený provoz, takže bylo i víc času na zaparkování...
Míval jsem Ford Granada z roku 78, dlouhý a široký, ale krásně přehledný... Nicméně během těch 8 let, co jsem ho měl, jsem přesně zjišťoval, jak se mi parkuje hůř a hůř v přeplněných ulicích a s čím dál tím míň času... No ale zase - naučil jsem se za 10 sekund zaparkovat na magistrále, protože to jinak nešlo :-)
Ale třeba s takovou Fabii jsem pak měl obrovské problémy, protože člověk prostě nevidí, kde to auto ještě je a kde už není...

Fido
2. března • 12:29

Je to tak. Měl jsem Citroen XM. Obrovské auto. Ale bylo z něj vidět a mělo rejd jaký dnešní auta nemají. Jakýmkoliv dnešním byť menším a modernějším autem se parkuje hůř. Jednak z toho není vidět a druhak to nedokáže tolik vytočit kola.

Rumprstumpr
27. února • 20:43

10 vteřin-krasavec-prostě když musíš tak musíš :-) -to prostě automat nedá;-)
Fabku sem měl taky,nic moc výhled dozadu,ale u takového "angličáka" to jde i bez toho;-)

dong99
25. února • 12:39

řídím téměř 40 let a 35 let se živím jako expert přes elektroniku a různé jiné vychytávky ale ještě jsem za tuto dobu nepotkal šoféra který dokáže během zhruba 5 vteřin spočítat a změřit místo pro zaparkování vozu s přesností na cca50 mm jestli to dokážeš ty umělče tak ti koupím novou káru v opačném případě nevíš co bubláš a tudíž si raději nech své Rumpr stumpr teorie neb již tvůj nick hovoří za vše.

Rumprstumpr
25. února • 16:01

to dong99: taková praxe za volantem a elekronickejch vychytávkácha pořád si myslí že odhadne člověka podle nicku....
Chudáček....:-)):-P
Kam zaparkuje park.asist.tam prostě zaparkuju taky-stejně jako každej normální řidič kterej se podélnému parkování posledních X-v tvém případě 40let nevyhýbá:-PB-]

Jouza
25. února • 17:54

Jasne, ty tam zaparkujes ... ale za jak dlouho ... vsadim boty ze to co da tenhle automat, na poprve nedas ;) a rozhodne ne s takovou rychlosti... nekdy si to zkus, uvidis.
Dalsi vec, za poslednich 10 let tu (hadam) pribylo vic aut nez za tech 30 pred tim ... takze chvili trva nez najdes misto...
Ma to vyhodu, nekdo si do te diry netroufne .. alespon zbude misto pro vyvolene ;) pokud nenarazite teda na kterena co byl linej si sundat tazne.

LOL
4. března • 22:12

Problém je v tom, že ten "skvělý" asistent umí zaparkovat do díry velké 120% velikosti auta. Tedy např. měří-li auto cca 400cm, potřebuje megadíru o velikosti cca 5,8m (a tam si místo focusu nebo podobného prdítka už vleze velká limuzína typu A8). Prostě klasický udělátor na hovno.Já zaparkuju na fleku větším o 30cm (pravda, ne na jedno najetí)... Protože kdybych to neuměl, tak ve velkých městech se svým "drobkem" nezaparkuju.A lidem co neumí parkovat bych bral bez pardonu řidičáky, protože své vozidlo neumí ovládat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Drago
15. září • 21:26

400 * 1,2 = 580 ty máš už dochodenú základnú školu???

hlavně že máš LOL blbe
9. března • 7:50

A lidem co neumí počítat, bych bral bez pardonu vysvědčení, protože neumí počítat.

Smooky
2. března • 14:05

Tak do diery ktoru ti vyhlada automat sa vopcham poslepiacky, to je vysledok 12 rocnej skusenosti z velkomesta... a co takto dierocka +- 20 cm??? neda to ani ten anjsamnajlepsi automat.......

smooky
2. března • 14:02

Mozno ze to zaparkuje rovnako rychlo do diery ktora ma rezervu 1m oproti autu, ale otazka znie: kde su taketo parkovacie miesta??? mozno niekde na dedine. Myslim ze kazdy bude so mnou suhlasit a to hlavne v mestach ako sa parkuje. vlezies do kazdiej dierky lebo ta dalsia uz bude mensia ako tvoje auto. Moj osobny rekord: 10cm vpredu 10cm vzadu (pozdlzne parkovanie) dal som to asi na 3x dopredu a 3x dozadu a s hrdostou som si to odfotil. A toto este zopar rokov ziaden parkovaci asistent neda... A nedal by som vodicak nikomu kto nevie parkovat. Potom sa rehoceme na ty videach ako niektori vodici parkuju...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Drago
15. září • 21:24

pri predpoklade pytagorovej vety uhlopriečka tvojho auta je väčšia ako miesto, do ktorého si akože vošiel. Iba za predpokladu, že si mal Smart, tam by to sedelo, ale s normálnym autom by si nezaparkoval a určite nie 3x + 3x
p.s. viem parkovať, jazdím viac ako 20 rokov, ale viem čo je 10 cm+10 cm

Z
4. března • 10:13

Parkování na 20 cm a na 3x? Určitě to bylo bezpečné parkování, zachování mezery při parkování nejméně 2 cm vpředu a vzadu, takže na skutečný manévr Ti zbylo 16 cm? Takové mám nejradši, auto se jim rozpadá a je jim jedno kolikrát "posunou" auto vpředu a vzadu. A potom jen člověk zjišťuje, co mu kdo poškodil. To aby pak člověk jezdil ve staré Volze s poctivými nárazníky.

pepe
3. března • 22:21

"A toto este zopar rokov ziaden parkovaci asistent neda" A to víte jak?

Rumprstumpr
25. února • 19:10

Héj lidi trochu podpory-to sem nějakej "poslední mohykán" kterému nedělá problémy používat zrcátka a zvládá napoprvé zaparkovat???????????????????????????????
Když to dá asistent tak člověk to dá taky-auto jako auto a volant jako volant.
A to mam dokonce kombííííííka-začínám si připadat jako nadčlověk:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří
5. března • 0:14

Ahoj, rád parkuji a nemám žádný problém přejet díru a do ní nacouvat. Vidím co jsem projel a jestli se tam vlezu. Parkoval jsem Tatru 815 vysokozdvižná plošina MP-27 (jezevčík) bez problémů do díry i mezi osobáky na zrcátka. Nádherně byl vidět konec auta. Teď mám dva různé MANy (4x4 12t a 6x6 24t) a jsem rád, že vidím kola, natož konec auta co přečnívá. Zrcátka mám na max. Líp už to zeštelovat nejde. Kolikrát se jdu podívat kolik mám místa a jestli ještě můžu. Sem tam se mi stane i u osobáku, že si nejsem až tak jist. Hlavně když má krátký čumák mebo dlouhou prdel. Je to prostě na tom co se dotyčný naučí na co si troufne a kam chce až zajít. Radši potkám strejčka za kterého zacouve elektronika napoprvé, než mít tři díry od tažného v přením nárazníku, popřípadě být bez něj. PS.: Když jsem v roce 1999 chodil po Brně s Nokií 5110 žluté barvy (normální byla černá) a telefonoval, každý na mě koukal jako na zjevení. To předplacenka neuměla posílat SMS jenom přijímat. Dnes je rok 2012!!! Auta umí skoro sama zacouvat! Počkejte co bude v roce 2025, tam bude úplná automatika a na tyto modely budeme koukat jako na vraky!Um je um, taky jsem si pamatoval skoro 40 tel čísel nazpaměť a točilo se ještě analogovým kolečkem. Teď 10 nejdůležitějších, mám jich v seznamu přes 400. Couvám do díry no a co. Za 13 let se na más co umíme budou koukat jako na brzdy co brzdíme dopravu, protože se napoprvé netrfíme do díry!!! Tak to prostě je a bude!!!

pepe
3. března • 22:18

To je fajn, že nepotřebuješ kalkulačku ani PC, když to dá mašina, tak ty taky:)

baboon
25. února • 20:28

Oprostím se od osobních invektiv a shrnu to z mého pohledu:
Mám najetých kolem milionu km, měl jsem možnost vyzkoušet i parkovací asistent. Nechtěl bych jej za všechny dary světa, stejně jako ostatní "moderní vymoženosti." Jejich hlavním "přínosem" je, že se řidiči stále více a více spoléhají na elektroniku, a méně používají hlavu, ruce a osvojené řidičské dovednosti, které tím pádem mít nemohou.
Souhlasím s tvrzením, že asistent dokáže spočítat milimetry a vteřiny - to je nesporné - ale já se raději spolehnu na vypěstovaný odhad, i kdybych měl zaparkovat na dva pokusy. To stejné platí i o ostatních asistentech - nechci je - autoškolu jsem absolvoval na zánovní Škodě 100 a zaparkoval jsem i nákladní Škodu 706 R (pokud ji někdo znáte - říkalo se jí "Barča" - a nemá ani servořízení.)
Shrnuto a podtrženo: my starší to patrně nepotřebujeme, máme své zvyky a zkušenosti. Mladší kolegové si na to zvyknou, ale pak jim bude chybět potřebná praxe a dovednosti ... Ale to už je věc každého, zda se spolehne na řidičský cit, nebo na cosi, co může kdykoli selhat ...

maras23
25. února • 21:40

svatá pravda,zkratuje ti kabílek k čidlu a platíš nárázník :) -v tom lepším případě...

Fantomas
27. února • 16:41

No a o to právě jde - co největší počet občanů co nejvíce způsoby zapojit do finanční závislosti a koloběhu peněz.

Standa
25. února • 10:12

Ano, a pred X a X a X lety ani nebyly auta, a dneska je mame s parkovacim asistentem. To je ale hruza, ze?Neres, co bylo a ani jak je na tom kdo s parkovanim. Parkovaci automat je zkratka pohodlna a prijemna vec.

Jouza
25. února • 8:13

Neco se Fordu musi uznat .... marketing .... Aneb jak rikal starej "Když budu mít poslední dva dolary, jeden dám do reklamy!"
A i kdyz to konkurence nabizi peknou radku let, takhle to funguje ...

Doporučujeme

Články odjinud