Parkovací asistent – jak to funguje?

V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
Parkovací asistent – jak to funguje?

Podobné průzkumy si zadaly i jiné automobilky a výsledky byly shodné. Už nejen ženy se děsí parkovacích manévrů, ale i muži. Nezvládají velké vozy, stěžují si na výhled. Navíc města jsou přecpaná, ulice jsou plné vozidel, neustále se na vás někdo „lepí“, nedá vám vydechnout…

Proto stále více lidí dává přednost tomu, aby měli ve voze důmyslnou technologii, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. A hlavně zbaví řidiče veškerého stresu z parkovaní.

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Třeba u Fordu si od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků této značky. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“

Klepněte pro větší obrázek


Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford?

  • Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování.
  • Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru.
  • Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů.
  • Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní.
  • Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.

     
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků