Parkovací asistent – jak to funguje?

V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
Parkovací asistent – jak to funguje?

Podobné průzkumy si zadaly i jiné automobilky a výsledky byly shodné. Už nejen ženy se děsí parkovacích manévrů, ale i muži. Nezvládají velké vozy, stěžují si na výhled. Navíc města jsou přecpaná, ulice jsou plné vozidel, neustále se na vás někdo „lepí“, nedá vám vydechnout…

Proto stále více lidí dává přednost tomu, aby měli ve voze důmyslnou technologii, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. A hlavně zbaví řidiče veškerého stresu z parkovaní.

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Třeba u Fordu si od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků této značky. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“

Klepněte pro větší obrázek


Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford?

  • Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování.
  • Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru.
  • Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů.
  • Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní.
  • Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.

     

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 87 465 km
Cena: 281 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků