Parkovací asistent – jak to funguje?

V loňském průzkumu zadaném Fordem přiznala třetina evropských řidičů, že má s podélným parkováním problémy. Mnozí ho dokonce označili za více stresující než návštěvu zubaře.
Parkovací asistent – jak to funguje?

Podobné průzkumy si zadaly i jiné automobilky a výsledky byly shodné. Už nejen ženy se děsí parkovacích manévrů, ale i muži. Nezvládají velké vozy, stěžují si na výhled. Navíc města jsou přecpaná, ulice jsou plné vozidel, neustále se na vás někdo „lepí“, nedá vám vydechnout…

Proto stále více lidí dává přednost tomu, aby měli ve voze důmyslnou technologii, jež dokáže spočítat optimální natočení volantu a hladce navést vůz do volného parkovacího místa. A hlavně zbaví řidiče veškerého stresu z parkovaní.

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Parkovací asistent - nejen pro začátečníky

Třeba u Fordu si od uvedení systému v modelech C-MAX a Grand C-MAX na konci roku 2010 aktivní parkovací asistent objednalo již 102 460 evropských zákazníků této značky. V případě rodiny C-MAX volí aktivní parkovací asistent každý třetí zákazník, u nového Focusu je to přibližně každý pátý.

„Zájem o aktivního parkovacího asistenta je skutečně překvapující,“ říká Gunnar Hermann, technický ředitel Fordu a muž, který řídil vývoj nového Focusu. „V budoucnu bude z předností tohoto systému těžit ještě více zákazníků, protože ho zavedeme do dalších modelů. Jako první přijde na řadu nový Ford Kuga.“

Klepněte pro větší obrázek


Jak se parkuje s aktivním parkovacím asistentem Ford?

  • Řidič nejprve aktivuje systém stiskem tlačítka. Ultrazvukové senzory potom měří mezery mezi objížděnými vozidly a hledají dostatečně velké místo pro podélné zaparkování.
  • Po nalezení místa vyzve systém řidiče, aby potvrdil zahájení parkovacího manévru.
  • Elektronika převezme kontrolu nad řízením. Na řidiči zůstává obsluha pedálů.
  • Řidič je informován o vzdálenosti od překážek a dostává pokyny prostřednictvím obrazového i akustického rozhraní.
  • Přestože je řízení ovládáno automaticky, odpovědnost za bezpečné zaparkování zůstává na řidiči. Do manévru lze kdykoliv zasáhnout pevným uchopením volantu.

     
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků