Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první dojmy přímo z Paříže. Nejstarší model Audi už volal po nástupci. Ten se představuje v designu inspirovaném větší Q7. Konkurent BMW X3 či Mercedesu GLC se oproti předchůdci o něco zvětšil, aby udělal místo pro modely Q2 a Q3. Nejzajímavější novinkou je vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Druhá generace ingolstadtského SUV střední třídy se na „koncernovém večeru“ těsně před začátkem pařížského autosalonu i přes veškerá očekávání nepředstavila. Na stánku Audi přímo v hale však má své čestné místo. Z klasicky strohých linií nejvíce zaujme větší maska chladiče „single frame“ a celkově agresivnější styling. Světlomety jsou na přání dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru. Jinak se jedná o typické Audi — designéři se na novince příliš nevyřádili, a tak se vzhled ve výsledku od předchůdce příliš neliší. Audi nabízí nový model Q5 se 14 barvami karoserie. Zákazníci budou mít na výběr pět nově koncipovaných výbavových linií – Sport a Design, sportovní paket S line, Design selection a exteriérový paket S line.

Video | Premiéry | Autosalony | Audi | Paříž 2016

Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

V interiéru je však ve srovnání s předchůdcem znát svěží vítr. Opět zde nenajdeme žádné designové výstřelky, ale architektura převzatá z modelu A4 vozu prospěla. Na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který interiér příjemně oživuje, nabízí na svém 12,3“ displeji s vysokým rozlišením nejrůznější informace se dvěma režimy zobrazení. Jeden s klasickými kruhovými budíky, druhý s dominancí navigace. Vůz je také vybaven poslední generací infotainmentu MMI. Zaujmout v nabité třídě středně velkých SUV by Audi chtělo především protorností, která plyne z větších vnějších rozměrů. Novinka nabízí více prostoru pro nohy zadních cestujících a větší zavazadlový prostor o objemu 550 až 610 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1550 litrů.

SUV | Zajímavosti | Mercedes-Benz | Byznys

Konkurent BMW X4 přichází. Mercedes zahájil výrobu GLC Coupé

Pod karoserií se skrývá technika z nové A4. Q5 by po tomto svém dárci orgánů měla podědit něco z vylepšeného chování podvozku, který je oproti minulým generacím agilnější. Nové Q5 je s délkou 4,66 metru, šířkou 1,89 metru, výškou 1,66 metru a rozvorem 2,82 metru v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší, přesto klesla jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kilogramů. Motorová paleta se skládá ze čtyř vznětových a jednoho zážehového agregátu. 2.0 TDI bude k dispozici ve verzích s 110 kW (150 k), který bude jako jediný k mání i s pohonem předních kol, 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Vrcholný diesel 3.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou. Zážehový 2.0 TFSI má 185 kW (252 k). Kromě třílitru lze vybírat mezi mechanicky řazenou šestistupňovou převodovkou a sedmistupňovým S Tronicem. V plánu je v budoucnu také plug-in hybridní verze. Jak ve verzích s pohonem předních kol, tak i ve variantách s pohonem quattro je ve standardu systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Pro vznětový motor V6 dodává výrobce na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Ojetiny | SUV | Audi

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Co se týče odpružení, mají zákazníci na výběr dvě varianty. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí nastavení v sedmi jízdních režimech, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select. Vzduchové odpružení nabízí krom stejných adaptivních tlumičů i možnost regulace světlé výšky.

Výrobu nového modelu Audi Q5 zajišťuje nově vybudovaný závod v Mexiku. Nové Audi Q5 se objeví na německém trhu a dalších evropských zemích začátkem roku 2017. Termín uvedení na český trh, ani ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků