Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první dojmy přímo z Paříže. Nejstarší model Audi už volal po nástupci. Ten se představuje v designu inspirovaném větší Q7. Konkurent BMW X3 či Mercedesu GLC se oproti předchůdci o něco zvětšil, aby udělal místo pro modely Q2 a Q3. Nejzajímavější novinkou je vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči.

Druhá generace ingolstadtského SUV střední třídy se na „koncernovém večeru“ těsně před začátkem pařížského autosalonu i přes veškerá očekávání nepředstavila. Na stánku Audi přímo v hale však má své čestné místo. Z klasicky strohých linií nejvíce zaujme větší maska chladiče „single frame“ a celkově agresivnější styling. Světlomety jsou na přání dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru. Jinak se jedná o typické Audi — designéři se na novince příliš nevyřádili, a tak se vzhled ve výsledku od předchůdce příliš neliší. Audi nabízí nový model Q5 se 14 barvami karoserie. Zákazníci budou mít na výběr pět nově koncipovaných výbavových linií – Sport a Design, sportovní paket S line, Design selection a exteriérový paket S line.

Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

Audi Q5 odhaluje světla, kufr a interiér. Bude to zmenšená Q7

V interiéru je však ve srovnání s předchůdcem znát svěží vítr. Opět zde nenajdeme žádné designové výstřelky, ale architektura převzatá z modelu A4 vozu prospěla. Na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který interiér příjemně oživuje, nabízí na svém 12,3“ displeji s vysokým rozlišením nejrůznější informace se dvěma režimy zobrazení. Jeden s klasickými kruhovými budíky, druhý s dominancí navigace. Vůz je také vybaven poslední generací infotainmentu MMI. Zaujmout v nabité třídě středně velkých SUV by Audi chtělo především protorností, která plyne z větších vnějších rozměrů. Novinka nabízí více prostoru pro nohy zadních cestujících a větší zavazadlový prostor o objemu 550 až 610 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1550 litrů.

Konkurent BMW X4 přichází. Mercedes zahájil výrobu GLC Coupé

Konkurent BMW X4 přichází. Mercedes zahájil výrobu GLC Coupé

Pod karoserií se skrývá technika z nové A4. Q5 by po tomto svém dárci orgánů měla podědit něco z vylepšeného chování podvozku, který je oproti minulým generacím agilnější. Nové Q5 je s délkou 4,66 metru, šířkou 1,89 metru, výškou 1,66 metru a rozvorem 2,82 metru v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší, přesto klesla jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kilogramů. Motorová paleta se skládá ze čtyř vznětových a jednoho zážehového agregátu. 2.0 TDI bude k dispozici ve verzích s 110 kW (150 k), který bude jako jediný k mání i s pohonem předních kol, 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Vrcholný diesel 3.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a je vybaven osmistupňovou automatickou převodovkou. Zážehový 2.0 TFSI má 185 kW (252 k). Kromě třílitru lze vybírat mezi mechanicky řazenou šestistupňovou převodovkou a sedmistupňovým S Tronicem. V plánu je v budoucnu také plug-in hybridní verze. Jak ve verzích s pohonem předních kol, tak i ve variantách s pohonem quattro je ve standardu systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Pro vznětový motor V6 dodává výrobce na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Co se týče odpružení, mají zákazníci na výběr dvě varianty. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí nastavení v sedmi jízdních režimech, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select. Vzduchové odpružení nabízí krom stejných adaptivních tlumičů i možnost regulace světlé výšky.

Výrobu nového modelu Audi Q5 zajišťuje nově vybudovaný závod v Mexiku. Nové Audi Q5 se objeví na německém trhu a dalších evropských zemích začátkem roku 2017. Termín uvedení na český trh, ani ceny pro český trh zatím nebyly stanoveny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků