Paříž živě: Koncept ostré i30 se závodními geny (+ galerie)

Jihokorejská automobilka připravuje své sportovní modely divize N. RN30 je předzvěstí sportovní i30 nové generace, která doplní současný evropský boom hothatchů.

Vůz svým designem připomíná speciály WRC, ať už agresivním bodykitem či polepy v závodních barvách automobilky Hyundai. Zaujmou široké blatníky a spoiler, který navazuje na linii střechy. Právě elegantní spoiler a nahoru otevírané dveře kontrastují s jinak plně závodním vzhledem vozu.

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Technika řadí RN30 mezi ty nejsilnější hatchbacky. Dvoulitrový přeplňovaný motor dosahuje maximálního výkonu 380 koňských sil a 451 Nm točivého momentu. Pro rychlejší řazení je vůz vybaven dvouspojkovou automatickou převodovkou. Inženýři se snažili hlavně o snížení hmotnosti a těžiště. Kromě karbonových vláken Hyundai použil nový typ plastů s nižší hmotností, které jsou navíc ekologičtěji likvidovatelné a vysoce odolné.

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Hyundai i30N se chce postavit Fordu Focus RS, bude vrcholem řady i30

Sériovou podobu konceptu, pravděpodobně bez závodních doplňků, můžeme očekávat příští rok jako i30 N. Dosud se jihokorejský koncern pohyboval ve vodách méně výkonných sportovních hatchbacků s modely i30 Turbo či Pro_Ceed GT. Právě s modelem i30N si chtějí vyšlápnout na auta jako Focus RS či Civic Type-R.

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků