Paříž živě: Hyundai i30 vzhledem nepotěšil, kvalitu si však stále drží

Tvary nové generace modelu i30 značky Hyundai už dávno nejsou tajemstvím, jsou ale zároveň jeho největší slabinou. Vůz jsme prozkoumali přímo na pařížském výstavišti.

Model i30 je pro automobilku Hyundai nesmírně důležitý. Jednak na něm značka společně s SUV Tucson staví image „českých“ aut (oba vozy se vyrábějí v Nošovicích), ale je to také jediná zbraň, se kterou může bojovat proti Škodě a Volkswagenu. A že to dává v televizních reklamách hodně znát. Skutečně je ale vůz tak dobrý?

Na pařížském výstavišti jsem měl poměrně dost času si jej prohlédnout a musím říct, že mě napoprvé moc nenadchnul. Jeho design už známe více než tři týdny, jenomže zatímco na fotografiích to ještě šlo, realita je alespoň z mého pohledu jiná.

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Třetí generace Hyundaie i30: kompakt z Nošovic vypadá jako Infiniti

Zepředu i30 připomíná první generaci, zezadu zase Peugeot 308, celkově ale působí jako velký facelift Kie Cee´d. Výrazně ubylo fluidních linek, které jsou tolik charakteristické pro předchůdce, jenže právě ty model odlišovaly od konkurentů. Osobně z i30 zatím rozhodně nejsem na větvi, vy to můžete vidět jinak. Sto lidí, sto chutí…

Nejvíce se toho událo v interiéru. Moderní přístrojová deska má v horní části měkčené plasty, ty pak najdeme také na dveřích, rozhodně bych si však rozmyslel volbu šedého odstínu. Kokpit totiž vrací do devadesátých let, a sami jistě uznáte, že tenkrát Hyundai nebyl vzorem dokonalé elegance.

Nadprůměrně vysoký řidič se dopředu vejde s rezervou, nesmí se však moc roztahovat, protože si pak už nesedne sám za sebe. Na zadních sedadlech je také problém ve svislém směru (měřím 190 centimetrů a nad hlavou mi chyběly tak dva centimetry), za to ale mohla prosklená střecha, která místo pochopitelně ubírá.

Co se mi ale hodně líbí, je nový infotainmentu s velkým dotykovým displejem. Dneska frčí „plovoucí“ ukotvení do přístrojové desky, ovládání je snadné a bude i v češtině. Přístrojový štít je klasický, tedy se dvěma ukazateli a palubním počítačem uprostřed, je hezky čitelný a ovládání na volantu si osvojíte rychle. Zkrátka takový korejský standard.

Hyundai RN30: Koncept ostré i30 se závodními geny (+ galerie)

Hyundai RN30: Koncept ostré i30 se závodními geny (+ galerie)

Nový Hyundai i30 bude zatím nabízen jako hatchback, později dorazí také tradiční kombi. Na třídveřovou variantu ale zapomeňte, ta se v druhé generaci nesetkala s úspěchem. Základním motorem bude čtrnáctistovka MPI o výkonu 73 kW, hned nad je litrové T-GDI s 88 kilowatty, a nabídku zážehových verzí uzavírá čtrnáctistovka T-GDI se 103 kilowatty. Vznětový motor bude jeden – šestnáctistovka CRDi o výkonech 70, 81 a 100 kilowattů. Prostřední verze bude dostupná také s dvouspojkovým automatem, stejně jako čtrnáctistovka T-GDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků