Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od podlahy a spolu s faceliftem Sandera, který na to již po čtyřech letech měl nárok, omladila i Logan a Sandero Stepway. SUV Duster navíc na konci své kariéry dostalo dvouspojkový automat EDC, známý z Renaultů.

Změny jsou spíše kosmetické, vozům však při pohledu na živo rozhodně prospěly. Auta dostala novou optiku předních světlometů i zadních svítilen, modifikované nárazníky a nové designy kol. Zvýšené Sandero Stepway navíc nese masku inspirovanou drsnějším Dusterem.

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

V interiéru si lze všimnout modernějších volantů. Ty mají klakson konečně uprostřed, a nikoli na páčce směrovek, jak bývalo u rumunských vozů zvykem. U dražších verzí se zákazníci mohou těšit na lepší povrchovou úpravu plastů „soft feel“. Dalšími drobnostmi, které zpříjemní život v kabině, jsou nové stříbrné dekory. Stepway navíc dostal pochromované vnitřní kliky dveří a nové čalounění. V nadstandardní výbavě se nově u všech vozů objevuje couvací kamera či asistent pro rozjezd do kopce.

Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Zásadní novinkou u Sandera je nový atmosférický tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Kvůli normě Euro 6 zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise. Duster dostal šestistupňovou dvouspojkovou převodovku  EDC, kterou známe z Renaultů. Lze ji kombinovat se vznětovým motorem 1.5 dCi a pouze pohonem předních kol. Dá se očekávat, že půjde o nejlevnější SUV s automatickou převodovkou na trhu, na přesné české ceny si však ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků