Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od podlahy a spolu s faceliftem Sandera, který na to již po čtyřech letech měl nárok, omladila i Logan a Sandero Stepway. SUV Duster navíc na konci své kariéry dostalo dvouspojkový automat EDC, známý z Renaultů.
Změny jsou spíše kosmetické, vozům však při pohledu na živo rozhodně prospěly. Auta dostala novou optiku předních světlometů i zadních svítilen, modifikované nárazníky a nové designy kol. Zvýšené Sandero Stepway navíc nese masku inspirovanou drsnějším Dusterem.
V interiéru si lze všimnout modernějších volantů. Ty mají klakson konečně uprostřed, a nikoli na páčce směrovek, jak bývalo u rumunských vozů zvykem. U dražších verzí se zákazníci mohou těšit na lepší povrchovou úpravu plastů „soft feel“. Dalšími drobnostmi, které zpříjemní život v kabině, jsou nové stříbrné dekory. Stepway navíc dostal pochromované vnitřní kliky dveří a nové čalounění. V nadstandardní výbavě se nově u všech vozů objevuje couvací kamera či asistent pro rozjezd do kopce.
Zásadní novinkou u Sandera je nový atmosférický tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Kvůli normě Euro 6 zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise. Duster dostal šestistupňovou dvouspojkovou převodovku EDC, kterou známe z Renaultů. Lze ji kombinovat se vznětovým motorem 1.5 dCi a pouze pohonem předních kol. Dá se očekávat, že půjde o nejlevnější SUV s automatickou převodovkou na trhu, na přesné české ceny si však ještě počkáme.