Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od podlahy a spolu s faceliftem Sandera, který na to již po čtyřech letech měl nárok, omladila i Logan a Sandero Stepway. SUV Duster navíc na konci své kariéry dostalo dvouspojkový automat EDC, známý z Renaultů.

Změny jsou spíše kosmetické, vozům však při pohledu na živo rozhodně prospěly. Auta dostala novou optiku předních světlometů i zadních svítilen, modifikované nárazníky a nové designy kol. Zvýšené Sandero Stepway navíc nese masku inspirovanou drsnějším Dusterem.

Testy | Dacia

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

V interiéru si lze všimnout modernějších volantů. Ty mají klakson konečně uprostřed, a nikoli na páčce směrovek, jak bývalo u rumunských vozů zvykem. U dražších verzí se zákazníci mohou těšit na lepší povrchovou úpravu plastů „soft feel“. Dalšími drobnostmi, které zpříjemní život v kabině, jsou nové stříbrné dekory. Stepway navíc dostal pochromované vnitřní kliky dveří a nové čalounění. V nadstandardní výbavě se nově u všech vozů objevuje couvací kamera či asistent pro rozjezd do kopce.

Dacia | SUV | Tajné | Zajímavosti | Off-roady | Dacia Duster | Paříž 2016

Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Zásadní novinkou u Sandera je nový atmosférický tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Kvůli normě Euro 6 zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise. Duster dostal šestistupňovou dvouspojkovou převodovku  EDC, kterou známe z Renaultů. Lze ji kombinovat se vznětovým motorem 1.5 dCi a pouze pohonem předních kol. Dá se očekávat, že půjde o nejlevnější SUV s automatickou převodovkou na trhu, na přesné české ceny si však ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků