Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od podlahy a spolu s faceliftem Sandera, který na to již po čtyřech letech měl nárok, omladila i Logan a Sandero Stepway. SUV Duster navíc na konci své kariéry dostalo dvouspojkový automat EDC, známý z Renaultů.

Změny jsou spíše kosmetické, vozům však při pohledu na živo rozhodně prospěly. Auta dostala novou optiku předních světlometů i zadních svítilen, modifikované nárazníky a nové designy kol. Zvýšené Sandero Stepway navíc nese masku inspirovanou drsnějším Dusterem.

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

V interiéru si lze všimnout modernějších volantů. Ty mají klakson konečně uprostřed, a nikoli na páčce směrovek, jak bývalo u rumunských vozů zvykem. U dražších verzí se zákazníci mohou těšit na lepší povrchovou úpravu plastů „soft feel“. Dalšími drobnostmi, které zpříjemní život v kabině, jsou nové stříbrné dekory. Stepway navíc dostal pochromované vnitřní kliky dveří a nové čalounění. V nadstandardní výbavě se nově u všech vozů objevuje couvací kamera či asistent pro rozjezd do kopce.

Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Nová Dacia Duster bude mnohem luxusnější, unikla první fotka interiéru

Zásadní novinkou u Sandera je nový atmosférický tříválec 1.0 SCe o výkonu 55 kW (75 k). Kvůli normě Euro 6 zřejmě definitivně vytlačí starší, ale stále oblíbenou atmosférickou dvanáctistovku. Nový motor má tabulkově o 10 % nižší spotřebu a emise. Duster dostal šestistupňovou dvouspojkovou převodovku  EDC, kterou známe z Renaultů. Lze ji kombinovat se vznětovým motorem 1.5 dCi a pouze pohonem předních kol. Dá se očekávat, že půjde o nejlevnější SUV s automatickou převodovkou na trhu, na přesné české ceny si však ještě počkáme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků