Paříž živě: BMW - X2 zatím jako koncept, facelift 3 GT a i3 dojede dále

Nejmenší variace na téma úspěšné X6 má podobu konceptu BMW X2. Bavorští krom toho představili facelift 3 GT a výkonnější i3. Nové řady 5 jsem se však nedočkali.

Modely se sudým označení znamenají u BMW sportovnější varianty klasických verzí. Dlouhý rozvor náprav, nízká střecha, krátké převisy karoserie a výrazně vpřed skloněný C-sloupek odlišují X2 od SUV klasického střihu — modelu X1.  Přídi dominují masivní ledvinky a laserové světlomety s futuristickou grafikou. Off-roadový vzhled, který se u tohoto vozu zdá být jen jistou hrou, doplňují plastové lemy blatníků, pod kterými najdeme litá kola obutá do 21 palcových pneumatik.

Nové BMW řady 5 se ukáže až v Detroitu. V Paříži bude X2 Coupé

Nové BMW řady 5 se ukáže až v Detroitu. V Paříži bude X2 Coupé

Představení sériové verze modelu X2 můžeme očekávat během příštího roku. Bude stát na platformě modelu X1 či 2 GrandTourer. Očekávat tedy lze motory usazené u BMW netradičně napříč a možnost volby mezi přední pohonem a xDrive. Motorová paleta bude čítat běžně dostupné zážehové a vznětové čtyřválce, ale čekat lze i tříválce.

Mnichovská značka ukázala i modernizovaný model 3 GranTourismo. Ten dostal vylepšené motory se zvýšeným výkonem a sníženou spotřebou paliva. Týká se to všech zážehových motorů a jednoho vznětového (325d). V interiéru najdeme vylepšené materiály a infotainment Professional s novým uživatelským rozhraním převzatým z modelů vyšších řad. Zajímavostí je, že pro většinu zákazníků, kteří se rozhodnou pro tento model, se jedná o jejich první BMW.

BMW řady 3 Gran Turismo: Tříválec nemá, LED světla v základu ano

BMW řady 3 Gran Turismo: Tříválec nemá, LED světla v základu ano

BMW nezapomíná ani na svou řadu „i“. Nejnovější varianta BMW i3 má na jedno nabití o 50 procent delší dojezd. Větší hustota energie lithium-iontového akumulátoru BMW i3 (94 Ah) zajistila zvětšení jeho kapacity na 33 kWh. Ve standardním evropském cyklu NEDC to znamená dojezd 300 km ve srovnání s předchozími 190 km. V každodenním běžném provozu s používáním topení či klimatizace výrobce slibuje dojezd 200 km bez nutnosti nabíjení. BMW nyní nově nabízí také výkonnější domácí nabíječky. U starších vozidel lze v rámci speciálního programu akumulátory zaměnit za nové, výkonnější. Původní BMW i3 s akumulátorem 60 Ah, představené před třemi roky, je stále v nabídce jako základní verze.

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků