Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Francie zavádí do praxe další ze svých ekologických opatření. Od července letošního roku nebudou smět do centra Paříže vjet řidiči automobilů registrovaných před 1. lednem 1997. Jinak řečeno, francouzská metropole zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A tento zákaz se má ještě dále zpřísňovat. 

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Jak píše francouzský Le Monde, zákaz platí pro všechny automobily bez ohledu na to, zda mají benzinové, nebo naftové motory. Rozhodující je datum registrace. Řidiči nebudou smět vyjet do ulic s dvacetiletými automobily v pracovní dny, o víkendu zákaz platit nebude. 

Záměr je samozřejmě bohulibý, má se tak snížit znečištění města. Nicméně francouzská média píší o tom, že se tato novinka dotkne pouze deseti procent vozů pohybujících se v pařížském provozu. O pozitivním vlivu takového opatření se dá polemizovat. Ostatně zkušenosti s emisními zónami už dříve ukázaly, že jejich přínos není zrovna významný. 

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Paříž ovšem plánuje další zpřísňování. Za čtyři roky, tedy v roce 2020, už bude zakázán vjezd všem, kteří budou mít auto starší deseti let, což se dotkne daleko většího počtu řidičů. 

Na celé věci je paradoxní především skutečnost, že znečištění ve městech způsobují papírově úsporné automobily s malými diesely. Kromě jiných se o tom přesvědčil také Londýn. Jenže před lety právě francouzská vláda nákup takových automobilů podporovala různými pobídkami a daněmi podle produkce emisí CO2. Podíl dieselů se tak ve Francii dostal na 80 %. Následně byla ovšem tato taktika na čistší ovzduší označena za omyl. 

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Paradoxem číslo 2 je skutečnost, že se toto omezení dotkne především lidí s nízkými příjmy, kteří si prostě nové a ekologicky korektní auto dovolit nemohou. 

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků