Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Francie zavádí do praxe další ze svých ekologických opatření. Od července letošního roku nebudou smět do centra Paříže vjet řidiči automobilů registrovaných před 1. lednem 1997. Jinak řečeno, francouzská metropole zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A tento zákaz se má ještě dále zpřísňovat. 

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Jak píše francouzský Le Monde, zákaz platí pro všechny automobily bez ohledu na to, zda mají benzinové, nebo naftové motory. Rozhodující je datum registrace. Řidiči nebudou smět vyjet do ulic s dvacetiletými automobily v pracovní dny, o víkendu zákaz platit nebude. 

Záměr je samozřejmě bohulibý, má se tak snížit znečištění města. Nicméně francouzská média píší o tom, že se tato novinka dotkne pouze deseti procent vozů pohybujících se v pařížském provozu. O pozitivním vlivu takového opatření se dá polemizovat. Ostatně zkušenosti s emisními zónami už dříve ukázaly, že jejich přínos není zrovna významný. 

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Paříž ovšem plánuje další zpřísňování. Za čtyři roky, tedy v roce 2020, už bude zakázán vjezd všem, kteří budou mít auto starší deseti let, což se dotkne daleko většího počtu řidičů. 

Na celé věci je paradoxní především skutečnost, že znečištění ve městech způsobují papírově úsporné automobily s malými diesely. Kromě jiných se o tom přesvědčil také Londýn. Jenže před lety právě francouzská vláda nákup takových automobilů podporovala různými pobídkami a daněmi podle produkce emisí CO2. Podíl dieselů se tak ve Francii dostal na 80 %. Následně byla ovšem tato taktika na čistší ovzduší označena za omyl. 

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Paradoxem číslo 2 je skutečnost, že se toto omezení dotkne především lidí s nízkými příjmy, kteří si prostě nové a ekologicky korektní auto dovolit nemohou. 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků