Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Paříž zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A omezení bude přísnější

Francie zavádí do praxe další ze svých ekologických opatření. Od července letošního roku nebudou smět do centra Paříže vjet řidiči automobilů registrovaných před 1. lednem 1997. Jinak řečeno, francouzská metropole zakázala vjezd autům starším dvaceti let. A tento zákaz se má ještě dále zpřísňovat. 

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Dálniční radary? Francie ukazuje, že může být hůře. Chce limit 90 km/h

Jak píše francouzský Le Monde, zákaz platí pro všechny automobily bez ohledu na to, zda mají benzinové, nebo naftové motory. Rozhodující je datum registrace. Řidiči nebudou smět vyjet do ulic s dvacetiletými automobily v pracovní dny, o víkendu zákaz platit nebude. 

Záměr je samozřejmě bohulibý, má se tak snížit znečištění města. Nicméně francouzská média píší o tom, že se tato novinka dotkne pouze deseti procent vozů pohybujících se v pařížském provozu. O pozitivním vlivu takového opatření se dá polemizovat. Ostatně zkušenosti s emisními zónami už dříve ukázaly, že jejich přínos není zrovna významný. 

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Nutili je kupovat diesely a teď jim dají peníze, aby se jich zbavili

Paříž ovšem plánuje další zpřísňování. Za čtyři roky, tedy v roce 2020, už bude zakázán vjezd všem, kteří budou mít auto starší deseti let, což se dotkne daleko většího počtu řidičů. 

Na celé věci je paradoxní především skutečnost, že znečištění ve městech způsobují papírově úsporné automobily s malými diesely. Kromě jiných se o tom přesvědčil také Londýn. Jenže před lety právě francouzská vláda nákup takových automobilů podporovala různými pobídkami a daněmi podle produkce emisí CO2. Podíl dieselů se tak ve Francii dostal na 80 %. Následně byla ovšem tato taktika na čistší ovzduší označena za omyl. 

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Francie označila dieselová auta za omyl a chce je vyhnat ze silnic

Paradoxem číslo 2 je skutečnost, že se toto omezení dotkne především lidí s nízkými příjmy, kteří si prostě nové a ekologicky korektní auto dovolit nemohou. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků