Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Sérii prvních dojmů, které vám přinášíme z pařížského autosalonu, pokračuje novou třídou B. Je to tu jedna z neznámých. I když vlastně ani ne...

Mercedes má na svém stánku několik novinek. Vedle třídy GLE je tu především třída B. Podobně jako BMW řady 3 se nová generace kompaktního MPV odhalila jen den před autosalonem, což už dnes nebývá zvykem.

Třetí generace se stejně jako dvojka vzdala nejvýlučnějšího technického řešení, kterým disponovalo jen první vydání, tedy sendvičové podlahy. Nová generace přichází coby doprovod nové třídy A, taktéž postavena na modulární platformě MFA. Je nepatrně delší (4359mm), širší (1786mm) a vyšší (1557mm) než předchůdce, s rozvorem 2929mm a vylepšeným odporem vzduchu Cx 0.24.

Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

K autu bylo skoro nemožné se dostat. A jednotné číslo je na místě, protože je k neuvěření, že krátce po tiskové konferenci dal Mercedes na stánek pouze jediný exemplář zásadní novinky. A to je tady v Paříži více místa, než kdy jindy... Přesto jsem se především přes hordy aktivních Asiatů - většinou špiónů s notýsky - k autu probojoval. A jelikož se mi přes davy odhalovalo postupně, mohu směle říci, že něco takového se dalo přesně očekávat. Po designové stránce se totiž jedná o drobnou evoluci předchůdce.

Každý kousek, který mi měl být odhalen, byl předem jasný. Béčko nekráčí ve stopách ani omlazeného Áčka s trojúhelníkovými světlomety, či třídy CLS s podobně expresivním designem. Naživo působí odměřeně a elegantně, skoro jakoby zapadal spíše do minulé modelové ofenzivy značky s třícípou hvězdou. A jsem přesvědčen o tom, že to byl záměr. A správný, protože klientela třídy B je obecně přesně taková. Chce kvalitu, eleganci, odměřenost. A prostor...

Jak je to tedy s vnitřním prostorem? Interiér působí vzdušně. Především na zadních sedadlech potěší hned několik atributů. Snadné nastupování, hodně prostoru na chodidla, a to i při zcela spuštěném předním sedadle. Dostatek prostoru je i na hlavy zadních cestujících. Neutrpěl přitom zavazadelník. Zadní sedadla lze posouvat o 14 centimetrů a vytvořit tak objem mezi 455 a 705 litry pro zavazadla.

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Uvnitř zaujme také nové uspořádání multimédií. Bez překvapení jest, že nové Béčko má systém MBUX. Ten debutoval právě ve třídě A či novém Sprinteru. Zaměřuje se na hlasové ovládání a poprvé u Mercedesu na dotekovou obrazovku. Přístrojovou desku ozvláštňuje velký dekor, v případě vystaveného kusu dřevěný. Celkově je uvnitř příjemně, ale fakt, že nesedíte v top modelu poznáte. Například z nevábně vyhotovených spodních částí dveří nebo odhaleného lakování na sloupcích dveří. Ty budou třeba v bílé či stříbrné lacině "svítit".

Knihy objednávek se na novou generaci na předních trzích otevřou v prosinci. Nabídka motorizací bude kopírovat třídu A. Zážehové motorizace B180 a B200 využijí přeplňovaného motoru o objemu 1,33 litru, dieselové B180d pak patnáctistovku, B200d nový dvoulitrový diesel. K dispozici bude i pohon všech kol.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků