Mercedes má na svém stánku několik novinek. Vedle třídy GLE je tu především třída B. Podobně jako BMW řady 3 se nová generace kompaktního MPV odhalila jen den před autosalonem, což už dnes nebývá zvykem.
Třetí generace se stejně jako dvojka vzdala nejvýlučnějšího technického řešení, kterým disponovalo jen první vydání, tedy sendvičové podlahy. Nová generace přichází coby doprovod nové třídy A, taktéž postavena na modulární platformě MFA. Je nepatrně delší (4359mm), širší (1786mm) a vyšší (1557mm) než předchůdce, s rozvorem 2929mm a vylepšeným odporem vzduchu Cx 0.24.
K autu bylo skoro nemožné se dostat. A jednotné číslo je na místě, protože je k neuvěření, že krátce po tiskové konferenci dal Mercedes na stánek pouze jediný exemplář zásadní novinky. A to je tady v Paříži více místa, než kdy jindy... Přesto jsem se především přes hordy aktivních Asiatů - většinou špiónů s notýsky - k autu probojoval. A jelikož se mi přes davy odhalovalo postupně, mohu směle říci, že něco takového se dalo přesně očekávat. Po designové stránce se totiž jedná o drobnou evoluci předchůdce.
Každý kousek, který mi měl být odhalen, byl předem jasný. Béčko nekráčí ve stopách ani omlazeného Áčka s trojúhelníkovými světlomety, či třídy CLS s podobně expresivním designem. Naživo působí odměřeně a elegantně, skoro jakoby zapadal spíše do minulé modelové ofenzivy značky s třícípou hvězdou. A jsem přesvědčen o tom, že to byl záměr. A správný, protože klientela třídy B je obecně přesně taková. Chce kvalitu, eleganci, odměřenost. A prostor...
Jak je to tedy s vnitřním prostorem? Interiér působí vzdušně. Především na zadních sedadlech potěší hned několik atributů. Snadné nastupování, hodně prostoru na chodidla, a to i při zcela spuštěném předním sedadle. Dostatek prostoru je i na hlavy zadních cestujících. Neutrpěl přitom zavazadelník. Zadní sedadla lze posouvat o 14 centimetrů a vytvořit tak objem mezi 455 a 705 litry pro zavazadla.
Uvnitř zaujme také nové uspořádání multimédií. Bez překvapení jest, že nové Béčko má systém MBUX. Ten debutoval právě ve třídě A či novém Sprinteru. Zaměřuje se na hlasové ovládání a poprvé u Mercedesu na dotekovou obrazovku. Přístrojovou desku ozvláštňuje velký dekor, v případě vystaveného kusu dřevěný. Celkově je uvnitř příjemně, ale fakt, že nesedíte v top modelu poznáte. Například z nevábně vyhotovených spodních částí dveří nebo odhaleného lakování na sloupcích dveří. Ty budou třeba v bílé či stříbrné lacině "svítit".
Knihy objednávek se na novou generaci na předních trzích otevřou v prosinci. Nabídka motorizací bude kopírovat třídu A. Zážehové motorizace B180 a B200 využijí přeplňovaného motoru o objemu 1,33 litru, dieselové B180d pak patnáctistovku, B200d nový dvoulitrový diesel. K dispozici bude i pohon všech kol.