Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Sérii prvních dojmů, které vám přinášíme z pařížského autosalonu, pokračuje novou třídou B. Je to tu jedna z neznámých. I když vlastně ani ne...

Mercedes má na svém stánku několik novinek. Vedle třídy GLE je tu především třída B. Podobně jako BMW řady 3 se nová generace kompaktního MPV odhalila jen den před autosalonem, což už dnes nebývá zvykem.

Třetí generace se stejně jako dvojka vzdala nejvýlučnějšího technického řešení, kterým disponovalo jen první vydání, tedy sendvičové podlahy. Nová generace přichází coby doprovod nové třídy A, taktéž postavena na modulární platformě MFA. Je nepatrně delší (4359mm), širší (1786mm) a vyšší (1557mm) než předchůdce, s rozvorem 2929mm a vylepšeným odporem vzduchu Cx 0.24.

Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

Stávající benzínové motory v Nissanu Qashqai končí. Nahradí je 1.3 DIG-T

K autu bylo skoro nemožné se dostat. A jednotné číslo je na místě, protože je k neuvěření, že krátce po tiskové konferenci dal Mercedes na stánek pouze jediný exemplář zásadní novinky. A to je tady v Paříži více místa, než kdy jindy... Přesto jsem se především přes hordy aktivních Asiatů - většinou špiónů s notýsky - k autu probojoval. A jelikož se mi přes davy odhalovalo postupně, mohu směle říci, že něco takového se dalo přesně očekávat. Po designové stránce se totiž jedná o drobnou evoluci předchůdce.

Každý kousek, který mi měl být odhalen, byl předem jasný. Béčko nekráčí ve stopách ani omlazeného Áčka s trojúhelníkovými světlomety, či třídy CLS s podobně expresivním designem. Naživo působí odměřeně a elegantně, skoro jakoby zapadal spíše do minulé modelové ofenzivy značky s třícípou hvězdou. A jsem přesvědčen o tom, že to byl záměr. A správný, protože klientela třídy B je obecně přesně taková. Chce kvalitu, eleganci, odměřenost. A prostor...

Jak je to tedy s vnitřním prostorem? Interiér působí vzdušně. Především na zadních sedadlech potěší hned několik atributů. Snadné nastupování, hodně prostoru na chodidla, a to i při zcela spuštěném předním sedadle. Dostatek prostoru je i na hlavy zadních cestujících. Neutrpěl přitom zavazadelník. Zadní sedadla lze posouvat o 14 centimetrů a vytvořit tak objem mezi 455 a 705 litry pro zavazadla.

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Mercedes-AMG A 35 4Matic oficiálně: Rival Golfu R má 306 koní a 400 Nm

Uvnitř zaujme také nové uspořádání multimédií. Bez překvapení jest, že nové Béčko má systém MBUX. Ten debutoval právě ve třídě A či novém Sprinteru. Zaměřuje se na hlasové ovládání a poprvé u Mercedesu na dotekovou obrazovku. Přístrojovou desku ozvláštňuje velký dekor, v případě vystaveného kusu dřevěný. Celkově je uvnitř příjemně, ale fakt, že nesedíte v top modelu poznáte. Například z nevábně vyhotovených spodních částí dveří nebo odhaleného lakování na sloupcích dveří. Ty budou třeba v bílé či stříbrné lacině "svítit".

Knihy objednávek se na novou generaci na předních trzích otevřou v prosinci. Nabídka motorizací bude kopírovat třídu A. Zážehové motorizace B180 a B200 využijí přeplňovaného motoru o objemu 1,33 litru, dieselové B180d pak patnáctistovku, B200d nový dvoulitrový diesel. K dispozici bude i pohon všech kol.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 84 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků