Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Na pařížském stánku Peugeotu slaví premiéru praktičtější varianta modelu 508. A hned na začátku je třeba něco říci: je to fakt nádherné auto!

Peugeot se s novou generací modelu 508 vydal cestou nebývalé elegance. Francouzi jsou krásným designem pověstní, a jak jsem psal už z letošního autosalonu v Ženevě, kde měl premiéru liftback, je to pecka a jedno z nejzajímavějších mainstreamových aut ve střední třídě.

Autosalon Paříž 2018: Přehled premiér. Bude vůbec na co koukat?

Autosalon Paříž 2018: Přehled premiér. Bude vůbec na co koukat?

Problém je ale v tom, že v něm není tolik místa, jak byste si představovali. Konkuruje Škodě Superb a Volkswagenu Arteon, jenže zatímco v nich se rozvalíte a osobně nemám problém ani s místem vzadu nad hlavou, v Peugeotu 508 si kvůli nízko usazeným předním sedadlům nemám kam složit chodidla, před koleny to není žádná sláva a vystupování zezadu není kvůli nízké linii střechy úplně snadné.  Ale co kombi?

To je na tom lépe nejenom z hlediska kufru (530 vs. 487 litrů v základním uspořádání), ale díky pozvolněji svažující se střeše máte více místa vzadu nad hlavou a nemáte pocit, že v ní na hrbolech uděláte boule ve stylu Zagata. Nástupní prostor je hodně široký, a jakmile sedíte, je všechno více méně v pořádku, byť v loktech by mohlo být více místa.

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Zadní sedáky slušně podepírají stehna, bílý kousek na fotografiích mě zahrnul kvalitní kůží a krásně voněl, jakmile jsem se však nabažil a chtěl vystoupit, těžko jsem protahoval hlavu pod masivním nosníkem střechy. To je daň za stále se zpřísňující bezpečnostní standardy, ale hlavně těch 56 milimetrů, které vůz do výšky ztratil v porovnání s předchůdcem.

Peugeot 508 SW – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace II. (2018-) I. (2011-2018)
Délka [mm] 4778 4829
Šířka mm] 1859 1853
Výška [mm] 1420 1476
Rozvor [mm] 2793 2815
Rozchod vpředu [mm] 1601 1579
Rozchod vzadu [mm] 1597 1552
Objem kufru min/max po střechu [l] 530/1780 550/1598

Ještě krátce k zavazadelníku. Těch 530 litrů ve standardním uspořádání nepůsobí nijak velkoryse, 1780 litrů po sklopení zadních opěradel ale nabídne u Passat, navíc půjde hlavně o využitelnost. Kufr má pravidelnou ložnou plochu, velmi nízkou nákladovou hranu a lehké víko, pod které se vejdou i dlouháni. Za mě tedy jednoznačně v pořádku!

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Nový Peugeot 508 SW oficiálně! Je to nové nejkrásnější kombi?

Peugeot 508 SW dorazí na český trh začátkem příštího roku a podle informací českého zastoupení by o něj měl být zájem hlavně ze strany firemních zákazníků. V porovnání s liftbackem očekávejme větší odbyt, v evropském měříku by však zájem o obě verze měl být vyrovnaný.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků