Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

S modelem Ceed má Kia v Evropě obrovské plány. Chce z něj udělat neprodávanější vůz a nabídne široké spektrum verzí. V Paříži jsem si byl omrknout tu nejsportovnější a patrně jsem se zamiloval.

Už před příchodem nové generace Kie Ceed bylo jasné, že nezůstane jen u hatchbacku a kombi. Tyto verze korejská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě a vzbudily pozitivní ohlasy, které se dále nesly prvními dojmy z jízdy a redakčními testy. Tušili jsme i to, že výkon 140 koní nebude strop a přijde něco ostřejšího, tak jak tomu bylo u předchůdce. Kia na to ale šla hodně důsledně a výsledkem je nový Proceed GT.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Než přistoupím k samotnému Proceedu GT, je třeba si něco uvést na pravou míru. V budoucnu si budete moci koupit Kiu Ceed i jako hatchback v provedení GT, tedy s motorem o výkonu 150 kW, stejně na tom bude i shooting brake Proceed, a těm, kteří si vystačí pouze se sportovnějším vzhledem, Korejci nabídnou linii GT Line. Vždy se bude jednat o předokolku, ostatně s pohonem všech kol se nepočítá ani u Nira.

A teď k tomu nejlepšímu. Proceed GT, který můžeme považovat za vlajkovou loď řady Ceed, mě naprosto ohromil už na fotkách a naživo se moje dojmy potvrdily. Najednou jsem měl před sebou krásné bílé „polokombi“ se zadními světly připomínajícími Porsche Panamera, na speciálních 18palcových kolech a s decentními spoilery. A protože nejsem líný ohnout hřbet, koukal jsem i na koncovky výfuku. Funkční!

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Tohle je přesně ten typ auta, které si dovedu představit jako kompaktní rodinný dostavník pro každodenní použití i trochu zábavy na okreskách. Neřve do světa, že je na špici řady, ale kdo chce, ten jej pozná. Navíc ani interiér nezůstal ladem. Základ je samozřejmě shodný s běžným Ceedem, takže očekávejte materiály příjemné na dotek, perfektní kvalitu výroby a snadné ovládání. Ale ta sedadla!

Mají výraznější boční vedení zad i stehen, nejsou to měkká křesla, ale při nastupování si o bočnice nenarazíte zadek. Jsou bohatě dimenzovaná a drží vás i v ramenou, což je v tomto segmentu vítaný bonus. Že se se svými 190 cm v pohodě vejdu do hatchbacku i kombi, už vím z dřívějška, ale jak je na tom vzadu Proceed s nižší linií střechy právě v tom „nejrizikovějším“ místě?

Kia ProCeed: Srovnání rozměrů s hatchbackem a kombi
Model Kia ProCeed Kia Ceed HB Kia Ceed SW
délka (mm) 4605 4310 4600
výška (mm) 1422 1447 1465
šířka (mm) 1800 1800 1800
rozvor náprav (mm) 2650 2650 2650

Popravdě řečeno při posezení vzadu nevidím mnoho rozdílů třeba oproti Peugeotu 508 SW, o kterém jsem vám z Paříže psal ráno. Do šířky i co do rezervy nad hlavou jsou na tom vozy dost podobně, a to měly oba panoramatické střechy. Jenže Proceed je o segmentu níže. Vystupování je právě kvůli nižší střeše o něco obtížnější než u kombi, na danou třídu ale pořád žádná hrůza.

Kia ProCeed natočena během testů. Podívejte se na zřejmě nejhezčí kombi!

Kia ProCeed natočena během testů. Podívejte se na zřejmě nejhezčí kombi!

A zavazadelník? Těch 594 litrů bych mu zprvu netipoval, na pohled je přehledný, nechybí kolejnice s příčníkem pro rozdělení ložné plochy a nákladová hrana je dokonce níže než u klasického kombi. Za mě rozhodně palec nahoru!

Kia Proceed GT vstoupí na český trh společně s hatchbackem GT a Ceedem GT Line v prvním kvartálu příštího roku. Ceny zatím neznáme, už během ledna bychom však mohli díky mezinárodní prezentaci vědět, jak nejostřejší a z mého pohledu i nejhezčí Kia současnosti jezdí.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků