Paříž 2018 živě: DS 3 Crossback vás dostane nejen svým interiérem!

Automobilka DS se v Paříži zabalila do tmavého boxu. Přesto září svým sympatickým crossoverem.

Automobilka DS zažívá své malé znovuzrození. Jako kdyby se zástupci skupiny PSA nedokázali dohodnout, co mají se svou luxusní divizí za lubem. Ať už je to lidskými či myšlenkovými změnami, DS začalo jako odnož Citroënu. V půlce života prvních modelů DS 3, DS 4 a DS 5 nejdřív zmizel nápis Citroën, později i logo dvou šípů.

Vnikl samostatný subjekt DS Automobiles a první model, který na sobě nikdy šípy neměl, je DS 7 Crossback. Ten už se více než rok na západních trzích starého kontinentu prodává. Restart ovšem značka prožívá i v České republice. Kvůli dosud nevyhovujícím prodejnám se samostatné DS do Čech vrací až nyní.

Nabito bude mít nejen velkým SUV DS 7 Crossback, ale nově i menším crossoverem DS 3 Crossback. To v Paříži zažívá svou výstavní premiéru. Jde o nástupce úspěšného hatchbacku DS 3, která se v edici "Forever" na zdejším stánku už jen krčí v koutě. Crossback je postaven na moderní modulární platformě, která umožňuje bezproblémovou elektrifikaci pohonného ústrojí.

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

DS 7 Crossback už může být čtyřkolkou. Díky plug-in hybridnímu pohonu E-Tense

Proto je zde na autosalonu k vidění hned několik verzí, včetně plně elektrické E-Tense, ale i Premiere Edition. Obě mají specifické plaketky na přídi. Když do stánku DS Automobiles přicházíte, neubráníte se mírnému úžasu. Na rozdíl od jiných stánků je vše uzavřeno do velkého boxu. Dýchne na vás tmavá, ale útulná a veskrze luxusní atmosféra s tlumeným osvětlením.

Co se týče designu novinky, jedná se o dokonalý příklad toho, jak mohou patentové snímky neuvěřitelně zkreslovat. Právě snímky z patentového úřadu unikly před půl rokem a DS 3 Crossback na nich vypadal jako leklá ryba. Na oficiálních snímcích už mu to slušelo a naživo mě dostal. Malé crossovery v oblibě nemám, a jejich design obecně také ne. Působí často disproporčně.

Designérům DS se to podařilo rozbít především nízkou siluetou plovoucí střechy, ale i několika netradičními prvky, v čele se žraločí ploutví na B sloupku. Ta odkazuje na původní DS 3 a v konečném důsledku i na Citroën DS z padesátých let. Vepředu nechybí zdobná maska chladiče a světlomety LED Matrix s fialovým nádechem uvítacího osvětlení. Zadní část působí sportovně, zejména v provedení se dvěma koncovkami výfuku.

Nové DS 3 Crossback se pouští do boje. Přijíždí také jako čistý elektromobil

Nové DS 3 Crossback se pouští do boje. Přijíždí také jako čistý elektromobil

DS 3 Crossback na sobě má množství krásných detailů, zvenčí působí jako luxusní kabelka, či cestovní zavazadlo v mužském případě. Takovéto kožené, elegantní... Vždyť se podívejte třeba jen na to vroubkované provedení střechy verze E-Tense. A přesně tato atmosféra pokračuje i uvnitř. Ve vší té jinakosti však snad ani nepřekvapí, že se kliky dveří elegantně vysunou. Na výběr je nespočet kombinací čalounění, které se objevuje i na dveřích a přístrojové desce. Zaujala mě bílá prošitá kůže či Alcantara v případě verze DS Performance.

Kvalita materiálů je absolutní, na segment B dvojnásob. Sedí se překvapivě nízko, kapota je dost kolmá na to, abyste ji z místa řidiče viděli a měli skvělý přehled, ale i trochu toho řidičského pocitu navrch. Ovládací prvky jsou rozděleny do kosočtverců uprostřed. Působí to docela zmatečně, ale je jich dost málo na to, abyste se vzápětí zorientovali. Nad ním trůní dotyková obrazovka infotainmentu, která je rozšířenou verzí známou z posledních modelů PSA.

Právě do kosočtverců je řešeno v podstatě vše, co uvnitř vidíte, včetně lomení reproduktorů, nejmenších detailů jako vroubků ovládacích prvků či dokonce tlačítek pro volání SOS a informační linky, až po velké rpvky jako výdechy ventilace integrované do dveří. Shodný design aplikuje i virtuální kokpit, na němž lze zobrazit i mapy navigace s grafikou podobnou Peugeotům s i-Cockpitem.

Zaujme fakt, že sedět se vcelku pohodlně dá i vzadu. Místo na nohy je na daný segment vcelku dobré, na hlavu pak i vzhledem ke klesající střeše velmi dobré. Mrzí je opěrky hlavy, které nejsou dostatečně vysunout nahoru a tlačily mne do zad. Použitelný se zdá i zavazadelník o objemu 352 litrů.

Plaťte za nákupy s klíčkem od auta. Vychytávku nabízí automobilka DS

Plaťte za nákupy s klíčkem od auta. Vychytávku nabízí automobilka DS

Velmi mě zajímá, jak si DS 3 Crossback povede. Jde o docela jiný produkt, než konkurenční auto jako je Mercedes-Benz GLA. Sází na luxusní a netradiční pojetí v každém směru. Navíc je i vcelku praktický. Zcela jistě si na trhu najde své místo, stejně jako si DS pomalu nachází opravdu svou tvář.

Co se týče pohonných jednotek, krom elektrické verze s dojezdem až 300 km dle přísnější metodiky WLTP, bude k dispozici známý 1,5litrový naftový čtyřválec BlueHDi o výkonu 73 kW (100 koní), nebo přeplňovaná dvanáctistovka PureTech o třech válcích a výkonech 73 kW (100 koní), 96 kW (130 koní) a 114 kW (155 koní). K mání bude manuální šestistupňová či automatická osmistupňová převodovka.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků