Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

K-ZE je náznak příštího globálního crossoveru na baterie s dojezdem 250 kilometrů, mnohem zajímavější je však zpráva o plug-in hybridní jednotce připravované pro Captur, Megane a Clio.

Kwid je miniaturní crossover koncernu Renault-Nissan původně vyvinutý k tomu, aby mobilizoval především Indii, už brzy by z něj ale měl být globální hráč, který ale vyrazí na další trhy s poněkud přepracovanou technikou.

Na indickém trhu jej Francouzi prodávají s malými atmosférickými tříválcovými motory SCe o objemu 0,8 a 1,0 litru a poměrně skromném výkonu 54, respektive 68 koní, s jejich nasazením v globálním měřítku ale raději nepočítejte.

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Místo nich se Kwid změní v cenově dostupný, především ale bateriemi poháněný crossover, který podle plánů Renaultu zamíří nejdříve do Číny. V Říši středu se bude dokonce i vyrábět, konkrétně ve společnosti e-GT New Energy Automotive, což je joint venture založené automobilkami Nissan a Dongfeng Motor Group.

Výkony elektrického kompaktu představeného prozatím jako studie K-ZE momentálně neznáme, víme ale, že podle staré normy NEDC by měl mít dojezd 250 kilometrů. Přestože se má jednat o levný elektromobil, šéf koncernu Carlos Ghosn naznačil, že v jeho výbavě by se měly objevit kupříkladu parkovací senzory v kombinaci s kamerou či navigační systém.

Přesný termín uvedení sériové verze elektromobilu K-ZE v Evropě Carlos Ghosn dosud neprozradil, místo toho však Renault oznámil plány na chystanou hybridizaci svých stávajících aut. Týká se to především zcela nové generace modelu Clio, Meganu a crossoveru Captur.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Všechny uvedené vozy by měly do roku 2020 dostat kompaktní pohonnou jednotku sestavenou z atmosférického benzínového agregátu, elektromotoru, vysokonapěťového startér-generátoru a takzvané „hybridní“ převodovky.

Pochopitelně moc rádi bychom vám o tomto motoru řekli více, Renault si však nejdůležitější detaily zatím nechává pro sebe. Jediné, co stručná tisková zpráva dodává, je informace o tom, že v případě Clia půjde o čistý hybrid, zatímco Captur i Megane budou plug-in hybridy, a tudíž dostanou dodatečný větší balíček akumulátorů, který bude možné nabíjet i ze zásuvky.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 70 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků