Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

K-ZE je náznak příštího globálního crossoveru na baterie s dojezdem 250 kilometrů, mnohem zajímavější je však zpráva o plug-in hybridní jednotce připravované pro Captur, Megane a Clio.

Kwid je miniaturní crossover koncernu Renault-Nissan původně vyvinutý k tomu, aby mobilizoval především Indii, už brzy by z něj ale měl být globální hráč, který ale vyrazí na další trhy s poněkud přepracovanou technikou.

Na indickém trhu jej Francouzi prodávají s malými atmosférickými tříválcovými motory SCe o objemu 0,8 a 1,0 litru a poměrně skromném výkonu 54, respektive 68 koní, s jejich nasazením v globálním měřítku ale raději nepočítejte.

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Místo nich se Kwid změní v cenově dostupný, především ale bateriemi poháněný crossover, který podle plánů Renaultu zamíří nejdříve do Číny. V Říši středu se bude dokonce i vyrábět, konkrétně ve společnosti e-GT New Energy Automotive, což je joint venture založené automobilkami Nissan a Dongfeng Motor Group.

Výkony elektrického kompaktu představeného prozatím jako studie K-ZE momentálně neznáme, víme ale, že podle staré normy NEDC by měl mít dojezd 250 kilometrů. Přestože se má jednat o levný elektromobil, šéf koncernu Carlos Ghosn naznačil, že v jeho výbavě by se měly objevit kupříkladu parkovací senzory v kombinaci s kamerou či navigační systém.

Přesný termín uvedení sériové verze elektromobilu K-ZE v Evropě Carlos Ghosn dosud neprozradil, místo toho však Renault oznámil plány na chystanou hybridizaci svých stávajících aut. Týká se to především zcela nové generace modelu Clio, Meganu a crossoveru Captur.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Všechny uvedené vozy by měly do roku 2020 dostat kompaktní pohonnou jednotku sestavenou z atmosférického benzínového agregátu, elektromotoru, vysokonapěťového startér-generátoru a takzvané „hybridní“ převodovky.

Pochopitelně moc rádi bychom vám o tomto motoru řekli více, Renault si však nejdůležitější detaily zatím nechává pro sebe. Jediné, co stručná tisková zpráva dodává, je informace o tom, že v případě Clia půjde o čistý hybrid, zatímco Captur i Megane budou plug-in hybridy, a tudíž dostanou dodatečný větší balíček akumulátorů, který bude možné nabíjet i ze zásuvky.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků