Paříž 2018: Renault chystá dostupný elektromobil i hybridizaci Clia a Meganu

K-ZE je náznak příštího globálního crossoveru na baterie s dojezdem 250 kilometrů, mnohem zajímavější je však zpráva o plug-in hybridní jednotce připravované pro Captur, Megane a Clio.

Kwid je miniaturní crossover koncernu Renault-Nissan původně vyvinutý k tomu, aby mobilizoval především Indii, už brzy by z něj ale měl být globální hráč, který ale vyrazí na další trhy s poněkud přepracovanou technikou.

Na indickém trhu jej Francouzi prodávají s malými atmosférickými tříválcovými motory SCe o objemu 0,8 a 1,0 litru a poměrně skromném výkonu 54, respektive 68 koní, s jejich nasazením v globálním měřítku ale raději nepočítejte.

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Renault Kwid je miniaturní crossover, který ale míří do Indie

Místo nich se Kwid změní v cenově dostupný, především ale bateriemi poháněný crossover, který podle plánů Renaultu zamíří nejdříve do Číny. V Říši středu se bude dokonce i vyrábět, konkrétně ve společnosti e-GT New Energy Automotive, což je joint venture založené automobilkami Nissan a Dongfeng Motor Group.

Výkony elektrického kompaktu představeného prozatím jako studie K-ZE momentálně neznáme, víme ale, že podle staré normy NEDC by měl mít dojezd 250 kilometrů. Přestože se má jednat o levný elektromobil, šéf koncernu Carlos Ghosn naznačil, že v jeho výbavě by se měly objevit kupříkladu parkovací senzory v kombinaci s kamerou či navigační systém.

Přesný termín uvedení sériové verze elektromobilu K-ZE v Evropě Carlos Ghosn dosud neprozradil, místo toho však Renault oznámil plány na chystanou hybridizaci svých stávajících aut. Týká se to především zcela nové generace modelu Clio, Meganu a crossoveru Captur.

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Všechny uvedené vozy by měly do roku 2020 dostat kompaktní pohonnou jednotku sestavenou z atmosférického benzínového agregátu, elektromotoru, vysokonapěťového startér-generátoru a takzvané „hybridní“ převodovky.

Pochopitelně moc rádi bychom vám o tomto motoru řekli více, Renault si však nejdůležitější detaily zatím nechává pro sebe. Jediné, co stručná tisková zpráva dodává, je informace o tom, že v případě Clia půjde o čistý hybrid, zatímco Captur i Megane budou plug-in hybridy, a tudíž dostanou dodatečný větší balíček akumulátorů, který bude možné nabíjet i ze zásuvky.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků