Paříž 2018: Porsche 911 Speedster se bude vyrábět. Vznikne pouhých 1948 kusů

Pokud se vám dříve představený koncept 911 Speedster zamlouval, Porsche má pro vás skvělou zprávu. Ostrou devětsetjedenáctku bez střechy bude opravdu vyrábět. Bohužel však v dosti limitované sérii.

Koncept Porsche 911 Speedster jsme mohli vidět už letos v červnu. Retro prvky vybavený model se základem v modelu Carrera 4 Cabriolet a s technikou ostré GT3 byl tehdy ještě pouhou jednohubkou k oslavám 70. výročí od vyrobení prvního vozu Porsche. Teď však Porsche oznamuje, že sen mnohých mění ve skutečnost. 911 Speedster totiž opravdu zamíří do produkce.

Nově specifikovanou verzí původního konceptu pak Porsche zdůrazňuje, že Speedster bude prvním modelem značky, který bude možné vybavit novými díly paketu Heritage Design. Automobilka chce totiž zájemcům nabídnout širokou personalizaci jejich vozů. Speedsteru bude vyrobeno jen 1948 kusů, tudíž lze čekat, že v takto omezeném počtu nevzniknou dva stejné exempláře. Číslo mimochodem odkazuje právě na rok uvedení prvního modelu značky Porsche 356/1.

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Zbrusu nové Porsche 935: Okruhová hračka má 700 koní a tučnou cenovku

Přestože německý výrobce popisuje 911 Speedster na fotkách stále jako koncept, od sériového provedení nelze čekat razantní změny. Karoserie vozu je tedy založena na kabrioletu Carrera 4, nicméně blatníky a přední i zadní kapota vozu je vytvořena z karbonu. Zkrácen byl rám předního okna a nový panel zakrývající místo za sedačkami je rovněž z karbonu. K boji se špatným počasím bude mít řidič k dispozici jen nasazovací plátěnou stříšku.

Samotné šasi vozu pochází z 911 GT3, přičemž vzadu najdete její atmosféricky plněný čtyřlitrový boxer o udávaném výkonu „přes 368 kW (500 koní)“. Jistého navýšení výkonu se tak produkční Speedster možná dočká. Motor navíc dostal nové titanové koncovky výfuku a zřejmě bude výhradně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou.

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Mezi zajímavé prvky Speedsteru určitě patří nová 21palcová kola s centrální maticí, která mají připomínat kola závodních vozů 911 RSR a GT3 R. U konceptu poté umí zatemněné přední světlomety zářit červeně, čímž ladí s červeným odstínem karoserie Indian Red. Retro zrcátka nebo uprostřed umístěné víčko nádrže na kapotě jsme nakonec viděli už dříve.

Cenovku produkční verze 911 Speedster automobilka zatím neprozradila. Pouze víme, že model půjde do produkce příští rok.  

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků