Paříž 2018: Nové BMW řady 3 má až 374 koní a chytrého asistenta na pokec

Po řadě upoutávek BMW oficiálně odhaluje v pořadí již sedmou generaci populární řady 3. Novinka s interním označením G20 přijíždí s ještě silnějším dvoulitrovým čtyřválcem, novými tlumiči a například i systémem inteligentního asistenta, se kterým si pokecáte.

Nejnovější generace BMW řady 3 je samozřejmě hlavním tahákem stánku německé automobilky na letošním autosalonu v Paříži. Generace G20 přijíždí s agresivnějším vzezřením vůči předchůdci. Přední full LED světlomety jsou členitější, přední nárazník vyniká řadou prolisů a u variant s paketem M Sport i většími otvory pro přívod vzduchu. Záď představuje zcela nový design úzkých svítilen s poměrně „old-school“ kouřovým zatemněním v části světel zpátečky a směrovek.

Design si budou moci majitelé dále vylepšit příplatkovými díly z katalogu M Performance Parts, kde najdou třeba sportovní kola, karbonové kryty zrcátek nebo splitter předního nárazníku.

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

Stejně jako řada 5 využívá nová řada 3 platformu CLAR. Zatímco ovšem byla hmotnost vozu snížena až o 55 kg a koeficient odporu vzduchu klesl na 0,23 Cx, řada 3 opět trochu povyrostla – je o 85 milimetrů delší než předchozí generace (měří 4709 mm), o 16 mm širší (1827 mm) a pouze o 1 mm vyšší (1442 mm). Rozvor je delší o 41 mm (2851 mm), zatímco rozchod kol je širší vpředu o 43 mm a vzadu o 21 mm. Objem kufru je 480 litrů.

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

Inženýři BMW a Toyoty spolu o vývoji příbuzné Z4 a Supry čtyři roky nepromluvili

BMW se může pyšnit i ideálním rozložením hmotnosti 50:50 mezi nápravami a nižším těžištěm o 10 mm. Celková tuhost karoserie se zvýšila o přibližně 25 %, na některých místech až o 50 %. Standardně pak bude „trojka“ vybavena nově vyvinutými tlumiči s charakteristikou závislou na míře jejich stlačení. Podle BMW mají zajistit skvělou rovnováhu mezi sportovností a pohodlím. Jako alternativa však bude dostupný i adaptivní „M sportovní“ podvozek.

Uvnitř se nová řada 3 dočkala lehce zjednodušeného interiéru, přepracován byl kožený volant s multifunkčními tlačítky a standardně bude vůz dodáván s digitálním přístrojovým štítem o velikosti 5,7 palce a 8,8palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu. Volitelně však půjde zvolit větší 12,3palcový přístrojový štít a 10,25palcovou obrazovku infotainmentu.

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Nové BMW Z4 odhaluje další motory. Máme kompletní technická data

Uvnitř „trojky“ nechybí ambientní osvětlení a premiéru si zde odbylo hlasové ovládání s inteligentním osobním asistentem. S ním prý může řidič i jednoduše konverzovat, pokládat mu otázky a skrze něj ovládat nebo si nechat vysvětlit funkce vozu. Půjde takto kontrolovat i stav automobilu, například otázkou „Je hladina oleje v pořádku?“. Pochopitelně ale nová řada 3 nabízí i klasickou hromadu asistenčních a bezpečnostních systémů od funkce automatického brzdění, parkovacího asistentu po možnost částečně autonomní jízdy v koloně.

Výkonné M340i xDrive až v létě 2019

Od uvedení bude BMW nabízet celkem pětici motorizací. Zážehová varianta 330i přijíždí s ještě silnějším přeplňovaným čtyřválcem o objemu dvou litrů, který nyní produkuje 190 kW (258 koní) a 400 Nm točivého momentu. Slabší 320i poté dostane dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec naladěný na 135 kW (184 koní) a 300 Nm. Oba motory používají osmistupňovou automatickou převodovku.

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Paříž 2018 živě: V novém Mercedesu třídy B si budou cestující vzadu hovět!

Z naftových motorů bude zatím na výběr verze 330d s přeplňovaným, třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 195 kW (265 koní) a točivém momentu 580 Nm. Dále slabší provedení 320d s přeplňovaným dvoulitrem a výkonem 140 kW (190 koní) a 400 Nm, nebo základní 318d s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 koní) a točivém momentu 320 Nm.

Verze 320d a 330d budou nabízeny rovněž s pohonem všech kol xDrive, u nichž bude základem i osmistupňový automat. Naftové verze 320d a 318d s pohonem jen zadních kol si standardně vystačí s manuálním šestikvaltem.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Kromě plug-in hybridní verze 330e iPerformance se pak v létě 2019 modelové portfolio řady 3 rozšíří o sportovní variantu M340i xDrive, která v rámci vozů řady M Performance nabídne nový přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 275 kW (374 koní) a točivém momentu 500 Nm. Nebude chybět rozdílně naladěný sportovní podvozek, M sportovní diferenciál a v Evropě zřejmě výhradně pohon všech kol. M340i xDrive zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,4 vteřiny.

Na trhu se nové BMW řady 3 (G20) objeví od března příštího roku. Kombi verze dorazí určitě o něco později. S řadou 3 GT bychom se ale podle některých zpráv měli rozloučit, jelikož u něj BMW nástupce neplánuje.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků