Paříž 2018: Hyundai ladí zbraňové systémy i30 N paketem N Option

Korejci se toho opravdu nebojí. Hatchback i30 N přestavěli pomocí nového balíčku N Option na okruhový stroj odlehčený karbonovými díly a vybavený dvacítkami s polozávodními pneumatikami.

Mají se Honda Civic Type R, VW Golf R nebo Renault Megane R.S. bát? Odpověď na tuto otázku vám asi v tuto chvíli nedáme, každopádně Hyundai dělá vše pro to, aby tomu tak bylo. Korejcům totiž evidentně nestačí, že postavili mimořádně schopný ostrý hatchback i30 N a stihli odhalit i jeho druhou karosářskou variantu i30 N Fastback. Pod vedením Alberta Biermanna, někdejšího dlouholetého šéfa sportovní divize BMW M, připravili paket N Option, který z rychlé „třicítky“ dělá ještě rychlejší, na okruhy připravenou záležitost.

Hyundai i30 N Fastback odhalen. Z Říma do Paříže to zvládl do devíti minut...

Hyundai i30 N Fastback odhalen. Z Říma do Paříže to zvládl do devíti minut...

Novinka má svou světovou výstavní premiéru na právě probíhajícím pařížském autosalonu, přičemž návštěvníky i odbornou veřejnost bude lákat spoustou hodně zajímavých doplňků. Hyundai připravil pro i30 N v rámci uvedeného balíčku až pětadvacet nových komponentů zahrnujících kromě jiného přední kapotu vyrobenou z uhlíkového kompozitu, nechybí dvacetipalcová kola nazutá do semi-slicků, čtyři koncovky výfukového systému zasazené do karbonového difuzoru a ze stejného materiálu je rovněž masivní křídlo na víku zavazadlového prostoru.

Prozatím jen koncept představuje, co všechno lze změnit také v interiéru. Rychlá i30 N se chlubí karbonovými sportovními skořepinami s logem N a čalouněním kombinujícím kůži s alcantarou, přičemž velurovou umělou kůži z laminované netkané textilie najdete rovněž na volantu i v horní části palubní desky.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Těch pomyslných třešniček na dortu pak bude nepochybně více. Z fotografií je patrné, že auto dostalo snížený podvozek, hliníkové pedály, karbonové lišty uvnitř kabiny, drážkované kotouče vylepšeného brzdového systému a spoustu dalších drobností, které na fotografiích nepochybně objevíte i sami. Co nám k tomu všemu chybí, jsou informace, jestli bude N Option skutečně v prodeji, kolik bude stát a kdy dorazí. Protože se asi shodneme na tom, že by byla docela škoda, kdyby tohle všechno skončilo jen na výstavním exponátu pro autosalony.

Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

Hyundai i30 jako první přináší verzi N Line. Ostře už jen vypadá

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků