Paříž 2018: Ceed, Ceed SW i Proceed jsou naoko sportovní v edici GT Line

Kromě sportovní verze GT ukázala Kia na pařížském autosalonu také výbavu GT Line, která po vizuální stránce přibližuje Ceed nejvýkonnější verzi. Pro model Proceed bude k dispozici bez příplatku.

Korejský koncern Hyundai dorazil do Paříže s celou plejádou novinek, my se však pro tuto chvíli zaměříme pouze na značku Kia, která pod světelnými rampami rozbalila své portfolio včetně rodinky modelů Ceed ve slušivém sportovním outfitu s nápisy GT Line.

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Kia ProCeed oficiálně: Shooting brake je krásný a nemá přímou konkurenci

Jak nepochybně víte, nejedná se o plnohodnotné sportovní varianty, k nim i samotná Kia řadí pouze provedení s prostým označením GT, které je poháněné výlučně přeplňovanou zážehovou šestnáctistovkou T-GDI o výkonu 204 koní a maximálním točivém momentu 265 newtonmetrů.

Naproti tomu GT Line berte spíše jako samostatnou výbavovou řadu, která klade důraz na sportovní vzhled a můžete ji mít s různými motory. Ne jinak je tomu i v případě modelu Ceed. Automobilka vám ho nabídne s tříválcem 1.0 T-GDI (120 k), čtyřválcem 1.4 T-GDI (140 k) a vybrat si můžete i jednu za dvou výkonových verzí 1.6 CRDi, která má buď 115 nebo 136 koní.

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

TEST Kia Ceed 1.4 T-GDI: Podstatně blíže řidiči

Všechny agregáty jsou standardně spřažené se šestistupňovým manuálem, přičemž čtrnáctistovka a diesel budou k mání i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tím nicméně výčet specifických parametrů Ceedu GT Line nekončí, ale naopak začíná.

Naoko sportovní auta bude možné mít v kterémkoli karosářském provedení, týká se tedy výchozího pětidveřového hatchbacku, kombíku Sportswagon i sportovněji střiženého shooting braku Proceed. Zajímavé přitom je, že v případě posledně jmenovaného vozu bude výbava GT Line součástí standardu, a tudíž nemusíte dát navíc ani korunu.

Kia Ceed GT: Biermann si posvítil na sportovní verzi se šestnáctistovkou

Kia Ceed GT: Biermann si posvítil na sportovní verzi se šestnáctistovkou

Když už jsme u výbavy, určitě stojí za zmínku, že v základu dostanete kromě přepracovaných nárazníků a unikátních sedmnáctipalcových kol (18“ jsou za příplatek) také jiná sedadla s lepším bočním vedením čalouněná černou látkou a šedou umělou kůží. Nestačí? Na přání lze mít ještě lépe konturované sportovní sedačky přímo z modelu GT potažené černou kůží a velurem, respektive celokožené, ke kterým vám Kia za doplatek dodá vyhřívání a vpředu i odvětrávání.

Co jsme vám prozatím neřekli, je termín uvedení výbavy GT Line pro modelovou řadu Ceed. Pokud se něco nezmění, Kia ji začne prodávat během prvního čtvrtletí 2019.

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

Paříž 2018 živě: Asi jsem se zamiloval. Do Kie Proceed GT!

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků