Papež usedne do nového papamobilu. Bude to ekologický hybrid

K uživatelům vozů na hybridní pohon se zařadí i papežská stolice. Automobilka Mercedes-Benz totiž připravuje pro hlavu katolické církve Benedikta XVI. nový ekologický papamobil, který se bude od předchozích modelů odlišovat hlavně tím, že bude mít motor jak na klasické palivo, tak i elektrický pohon. Informace o tom jako první přinesl německý týdeník Wirtschaftswoche.

Benedikt XVI., který bývá kvůli svým postojům a sympatiím pro solární energii někdy označovaný jako „zelený papež“, si papamobil na alternativní pohon přál. V Německu, kde je ekologie velikým politickým tématem, považují hybridní automobil „svatého otce“ za součást kampaně k celostátnímu rozšíření „čistých“ elektráren a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na nabití lithium-iontových baterií papamobilu bude potřeba hodina. Jejich kapacita umožní ujetí třiceti kilometrů. Se samostatným elektromotorem ovšem konstruktéři vozu vycházejícího z Mercedesu třídy M od začátku z bezpečnostních důvodů nepočítali. V případě jakékoliv nepředpokládané události, třeba při ozbrojeném útoku na papamobil s papežem v kabině, musí být vozidlo schopné z kritického místa rychle ujet. A to mu umožní klasický spalovací motor.

Podle mluvčího Vatikánu Federica Lombardiho bude vůz perleťové barvy, s vyvýšenou prosklenou kabinou a s neprůstřelnými třícentimetrovými skly připravený na Benediktovy cesty začátkem příštího roku. Momentálně ho za přísných bezpečnostních opatření ručně montují technici v továrně Mercedesu v Singelfingenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes v rámci osmdesátileté spolupráce s Vatikánem připravil pro papeže už celou řadu vozidel. Benedikt XVI. dosud používal bílý Mercedes Benz ML 430, s nímž před dvěma roky navštívil i Českou republiku.

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku však nebyla výhradním dodavatelem automobilů pro Vatikán. V minulosti přepravovaly nejvyšší představitele římskokatolické církve také vozidla italských značek Alfa Romeo, Lancia či Fiat, ale i Volkswagen, Cadillac nebo Land Rover.

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 208 265 km
Cena: 219 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků