Papež usedne do nového papamobilu. Bude to ekologický hybrid

K uživatelům vozů na hybridní pohon se zařadí i papežská stolice. Automobilka Mercedes-Benz totiž připravuje pro hlavu katolické církve Benedikta XVI. nový ekologický papamobil, který se bude od předchozích modelů odlišovat hlavně tím, že bude mít motor jak na klasické palivo, tak i elektrický pohon. Informace o tom jako první přinesl německý týdeník Wirtschaftswoche.

Benedikt XVI., který bývá kvůli svým postojům a sympatiím pro solární energii někdy označovaný jako „zelený papež“, si papamobil na alternativní pohon přál. V Německu, kde je ekologie velikým politickým tématem, považují hybridní automobil „svatého otce“ za součást kampaně k celostátnímu rozšíření „čistých“ elektráren a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na nabití lithium-iontových baterií papamobilu bude potřeba hodina. Jejich kapacita umožní ujetí třiceti kilometrů. Se samostatným elektromotorem ovšem konstruktéři vozu vycházejícího z Mercedesu třídy M od začátku z bezpečnostních důvodů nepočítali. V případě jakékoliv nepředpokládané události, třeba při ozbrojeném útoku na papamobil s papežem v kabině, musí být vozidlo schopné z kritického místa rychle ujet. A to mu umožní klasický spalovací motor.

Podle mluvčího Vatikánu Federica Lombardiho bude vůz perleťové barvy, s vyvýšenou prosklenou kabinou a s neprůstřelnými třícentimetrovými skly připravený na Benediktovy cesty začátkem příštího roku. Momentálně ho za přísných bezpečnostních opatření ručně montují technici v továrně Mercedesu v Singelfingenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes v rámci osmdesátileté spolupráce s Vatikánem připravil pro papeže už celou řadu vozidel. Benedikt XVI. dosud používal bílý Mercedes Benz ML 430, s nímž před dvěma roky navštívil i Českou republiku.

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku však nebyla výhradním dodavatelem automobilů pro Vatikán. V minulosti přepravovaly nejvyšší představitele římskokatolické církve také vozidla italských značek Alfa Romeo, Lancia či Fiat, ale i Volkswagen, Cadillac nebo Land Rover.

bazar

Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 80 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 70 913 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 196 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 216 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 760 km
Cena: 720 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 151 321 km
Cena: 218 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků