Papež usedne do nového papamobilu. Bude to ekologický hybrid

K uživatelům vozů na hybridní pohon se zařadí i papežská stolice. Automobilka Mercedes-Benz totiž připravuje pro hlavu katolické církve Benedikta XVI. nový ekologický papamobil, který se bude od předchozích modelů odlišovat hlavně tím, že bude mít motor jak na klasické palivo, tak i elektrický pohon. Informace o tom jako první přinesl německý týdeník Wirtschaftswoche.

Benedikt XVI., který bývá kvůli svým postojům a sympatiím pro solární energii někdy označovaný jako „zelený papež“, si papamobil na alternativní pohon přál. V Německu, kde je ekologie velikým politickým tématem, považují hybridní automobil „svatého otce“ za součást kampaně k celostátnímu rozšíření „čistých“ elektráren a elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na nabití lithium-iontových baterií papamobilu bude potřeba hodina. Jejich kapacita umožní ujetí třiceti kilometrů. Se samostatným elektromotorem ovšem konstruktéři vozu vycházejícího z Mercedesu třídy M od začátku z bezpečnostních důvodů nepočítali. V případě jakékoliv nepředpokládané události, třeba při ozbrojeném útoku na papamobil s papežem v kabině, musí být vozidlo schopné z kritického místa rychle ujet. A to mu umožní klasický spalovací motor.

Podle mluvčího Vatikánu Federica Lombardiho bude vůz perleťové barvy, s vyvýšenou prosklenou kabinou a s neprůstřelnými třícentimetrovými skly připravený na Benediktovy cesty začátkem příštího roku. Momentálně ho za přísných bezpečnostních opatření ručně montují technici v továrně Mercedesu v Singelfingenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes v rámci osmdesátileté spolupráce s Vatikánem připravil pro papeže už celou řadu vozidel. Benedikt XVI. dosud používal bílý Mercedes Benz ML 430, s nímž před dvěma roky navštívil i Českou republiku.

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku však nebyla výhradním dodavatelem automobilů pro Vatikán. V minulosti přepravovaly nejvyšší představitele římskokatolické církve také vozidla italských značek Alfa Romeo, Lancia či Fiat, ale i Volkswagen, Cadillac nebo Land Rover.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky