Papež jezdil v Irsku upraveným Rapidem. Ten však nebyl největší atrakcí

I papež má při cestování určité požadavky. Pro nedávnou dvoudenní návštěvu Irska si tak Vatikán vyžádal speciálně upravené vozy dle přesných specifikací. Nečekejte však žádnou limuzínu, duchovní celebrita jezdila v pouhé Škodě Rapid.

Mladoboleslavská značka byla letos partnerem 9. ročníku Světového setkání rodin, kterého se v Dublinu účastnil právě i papež František. K jeho dopravě po Irsku přitom Škoda vybrala vcelku normální trojici Rapidů Spaceback. Jak je podle všeho známo, současný papež si na kdovíjaký luxus nepotrpí a rád cestuje v normálních, neprémiových vozech pro obyčejné lidi, což ostatně funguje i jako skvělé PR pro vozy Škoda.

I přesto ale musely být dodané Rapidy upraveny dle speciálních požadavků Vatikánu. Auta vyvedená v modré barvě Navy byla vybavena speciálně tvarovanou loketní opěrkou, zatmavená zadní okna byla nahrazena čirým sklem, aby návštěvnici papeže lépe viděli, a na předním blatníku na straně spolujezdce byla umístěna chromová žerď, která během papežových cest nesla vatikánskou vlajku.

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Na přání dostaly vozy i speciální registrační značky. Zatímco značka 182-C-1979 na prvním z vozů připomněla poslední papežskou návštěvu Irska vykonanou Janem Pavlem II. v roce 1979, značka 182-C-2018 na druhém voze odkazovala na aktuální rok návštěvy. Třetí Rapid nesl kombinaci písmen a čísel 182-D-9093, kde číslice 9093 připomínají slovo Pope (papež).

Z flotily trojice takto upravených Rapidů budou nakonec dva exempláře darovány pro charitativní účely. V rámci návštěvy papeže ale Škoda neposkytla jen zmíněné Rapidy Spaceback. Účastněnému doprovodu kardinálů, biskupů a dalších VIP hostů byla zapůjčena i Octavie, Superb či Karoq.

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Na Světovém setkání rodin se poté objevil i další Karoq, který byl po celou dobu akce vystaven jako dekorace. Vůz totiž dostal místo klasických oken ručně vyrobená vitrážová okna, jaká znáte například z kostelů.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků