Papež jezdil v Irsku upraveným Rapidem. Ten však nebyl největší atrakcí

I papež má při cestování určité požadavky. Pro nedávnou dvoudenní návštěvu Irska si tak Vatikán vyžádal speciálně upravené vozy dle přesných specifikací. Nečekejte však žádnou limuzínu, duchovní celebrita jezdila v pouhé Škodě Rapid.

Mladoboleslavská značka byla letos partnerem 9. ročníku Světového setkání rodin, kterého se v Dublinu účastnil právě i papež František. K jeho dopravě po Irsku přitom Škoda vybrala vcelku normální trojici Rapidů Spaceback. Jak je podle všeho známo, současný papež si na kdovíjaký luxus nepotrpí a rád cestuje v normálních, neprémiových vozech pro obyčejné lidi, což ostatně funguje i jako skvělé PR pro vozy Škoda.

I přesto ale musely být dodané Rapidy upraveny dle speciálních požadavků Vatikánu. Auta vyvedená v modré barvě Navy byla vybavena speciálně tvarovanou loketní opěrkou, zatmavená zadní okna byla nahrazena čirým sklem, aby návštěvnici papeže lépe viděli, a na předním blatníku na straně spolujezdce byla umístěna chromová žerď, která během papežových cest nesla vatikánskou vlajku.

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Na přání dostaly vozy i speciální registrační značky. Zatímco značka 182-C-1979 na prvním z vozů připomněla poslední papežskou návštěvu Irska vykonanou Janem Pavlem II. v roce 1979, značka 182-C-2018 na druhém voze odkazovala na aktuální rok návštěvy. Třetí Rapid nesl kombinaci písmen a čísel 182-D-9093, kde číslice 9093 připomínají slovo Pope (papež).

Z flotily trojice takto upravených Rapidů budou nakonec dva exempláře darovány pro charitativní účely. V rámci návštěvy papeže ale Škoda neposkytla jen zmíněné Rapidy Spaceback. Účastněnému doprovodu kardinálů, biskupů a dalších VIP hostů byla zapůjčena i Octavie, Superb či Karoq.

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Na Světovém setkání rodin se poté objevil i další Karoq, který byl po celou dobu akce vystaven jako dekorace. Vůz totiž dostal místo klasických oken ručně vyrobená vitrážová okna, jaká znáte například z kostelů.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků