Papež jezdil v Irsku upraveným Rapidem. Ten však nebyl největší atrakcí

I papež má při cestování určité požadavky. Pro nedávnou dvoudenní návštěvu Irska si tak Vatikán vyžádal speciálně upravené vozy dle přesných specifikací. Nečekejte však žádnou limuzínu, duchovní celebrita jezdila v pouhé Škodě Rapid.

Mladoboleslavská značka byla letos partnerem 9. ročníku Světového setkání rodin, kterého se v Dublinu účastnil právě i papež František. K jeho dopravě po Irsku přitom Škoda vybrala vcelku normální trojici Rapidů Spaceback. Jak je podle všeho známo, současný papež si na kdovíjaký luxus nepotrpí a rád cestuje v normálních, neprémiových vozech pro obyčejné lidi, což ostatně funguje i jako skvělé PR pro vozy Škoda.

I přesto ale musely být dodané Rapidy upraveny dle speciálních požadavků Vatikánu. Auta vyvedená v modré barvě Navy byla vybavena speciálně tvarovanou loketní opěrkou, zatmavená zadní okna byla nahrazena čirým sklem, aby návštěvnici papeže lépe viděli, a na předním blatníku na straně spolujezdce byla umístěna chromová žerď, která během papežových cest nesla vatikánskou vlajku.

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Lamborghini Huracán bylo prodáno za 715.000 eur. Mělo přímo svatého majitele

Na přání dostaly vozy i speciální registrační značky. Zatímco značka 182-C-1979 na prvním z vozů připomněla poslední papežskou návštěvu Irska vykonanou Janem Pavlem II. v roce 1979, značka 182-C-2018 na druhém voze odkazovala na aktuální rok návštěvy. Třetí Rapid nesl kombinaci písmen a čísel 182-D-9093, kde číslice 9093 připomínají slovo Pope (papež).

Z flotily trojice takto upravených Rapidů budou nakonec dva exempláře darovány pro charitativní účely. V rámci návštěvy papeže ale Škoda neposkytla jen zmíněné Rapidy Spaceback. Účastněnému doprovodu kardinálů, biskupů a dalších VIP hostů byla zapůjčena i Octavie, Superb či Karoq.

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Škoda 742 Oficiál: Pokus o luxusní stodvacítku pro papaláše. Nevyšel...

Na Světovém setkání rodin se poté objevil i další Karoq, který byl po celou dobu akce vystaven jako dekorace. Vůz totiž dostal místo klasických oken ručně vyrobená vitrážová okna, jaká znáte například z kostelů.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 142 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků