Papež dostal speciální Lamborghini Huracán. Stane se z něj nový papamobil?

Papež František byl obdarován italskou automobilkou Lamborghini. Z unikátního Huracánu se ale nový papamobil nestane. Poputuje totiž do dražby.

Italská automobilka si připravila speciální dárek pro hlavu katolické církve. Papeži Františkovi se vozový park rozrostl o Lamborghini Huracán LP 580-2. Ano, ten se zadním pohonem! Další papamobil se z něj ale nestane. Unikátní automobil poputuje do dražby a výtěžek půjde na dobročinné účely.

Huracán vyniká svou bílou barvou odstínu Bianco Monocerus. Tu doplňují žluté pruhy v barvě Giallo Tiberino, které vedou uprostřed vozu či kolem oken. Barevné vyhotovení odkazuje na vlajku Vatikánu. O drobné vylepšení exteriéru se ještě postaral samotný papež. Ten černou fixou přidal na kapotu svůj podpis. 

Lamborghini už vyrábí SUV Urus. Nahlédněte do ultramoderní továrny

Lamborghini už vyrábí SUV Urus. Nahlédněte do ultramoderní továrny

Jinak se ale vůz od sériového kusu neliší. Pod kapotou tak najdete desetiválec s výkonem 426 kW a točivým momentem 540 N.m. Akceleraci z nuly na sto zvládne za 3,4 sekund a maximální rychlost činí 320 km/h.

Speciální kousek bude dražit aukční společnost RM Sotheby’s 12. května příštího roku. Výtěžek bude doručen přímo hlavě katolické církvi, která sumu rozdělí hned několika charitativním organizacím. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků