Papež Benedikt XVI. jde s dobou, dostal nový vůz

Dieter Zetsche, šéf koncernu Daimler a nejvyšší představitel automobilky Mercedes-Benz, osobně předal papeži Benediktovi XVI. ve Vatikánu nový vůz. Mercedes-Benz třídy M byl postavený speciálně pro papeže. Pokračuje tak již osmdesátiletá tradice.

„Pro značku Mercedes-Benz je to velká čest, že na svých dalších cestách bude papež Benedikt XVI. používat náš nový papamobil,“ řekl Zetsche při slavnostním předání vozu.

Papež využije opancéřovaný vůz vážící pět tun poprvé již dnes v Římě, když v něm pojede na slavnostní obřad k svátku Neposkvrněného početí Panny Marie, který se bude konat na Piazza di Spagna (Španělských schodech).

Vůz pro papeže má nyní nový interiér. Kabina z neprůstřelného skla byla rozšířena, je prostornější. To papeži umožní lepší pohyb v ní a příjemnější nastupování. Nejvyšší hlava římskokatolické církve bude mít také lepší rozhled, protože na nástavbě byly použity větší skleněné panely. V centrální části je umístěný elektricky nastavitelný trůn. 

Stejně jako dříve i nyní je vůz vyvedený v diamantové bílé. Kvůli tomu, že automobil je často přepravovaný letecky, byla snížena jeho výška o několik centimetrů. Přitom ale vnitřní výška zůstala zachována. Vůz pohání benzinový motor o výkonu 400 koňských sil.

Práce na novém papamobilu započaly před devíti měsíci a byl vyrobený v německé automobilce. Na jeho vzniku se podíleli pouze specialisté Mercedesu-Benz.  

První vůz německé automobilky obdržel nejvyšší představitel katolické církve před osmdesáti lety. Byl to Nürburg 460 Pullman, používal ho papež Pius XI. v roce 1930. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků