Papež Benedikt XVI. chce jezdit elektro-papa-mobilem

Současná hlava katolické církve si již od svého nástupu na Svatý stolec systematicky buduje pověst „zeleného papeže“. Jeho Svatost věnuje obnovitelným zdrojům energie velkou pozornost, již v roce 2008 se na střeše vatikánského auditoria objevily první solární panely. Nejvýraznějším projevem ekologického cítění se však má stát první papamobil s pohonem na elektřinu.

Pravdou je, že papež jezdí svým vozem především na krátkých vzdálenostech během přehlídek, takže krátký dojezd nebude v tomto případě problémem. Zatím se však zdá, že žádná z oslovených automobilek o tuto zakázku nestojí. Milan Nitzchke ze společnosti SolarWorld, jež instalovala solární panely na auditorium, by to „vzal“, nicméně poukazuje na bezpečnostní rizika. Uvědomme si, že papamobil je díky svému pancéřování velmi těžký, takže rychlá akcelerace v případě napadení a následný únik z kritické zóny by mohly být problematickými. Postavit papamobil s elektrickým pohonem jistě nemožné není, ale další enormní nárůst hmotnosti při instalaci výkonných akumulátorů si bude jistě žádat důmyslné řešení…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků