Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Autosalon v Pekingu sledujeme zejména jako dějiště světových premiér evropských značek. Početně ale převažují novinky místních výrobců, v drtivé většině bez vývozních ambicí. Letos mezi nimi nechybí ani retro limuzína.
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, která se ve světové premiéře představuje na autosalonu v Pekingu, je limuzína nejvyšší třídy pro čínský trh. Svým jménem i pojetím navazuje na tradici luxusních sedanů, které po vzoru ruských Čajek vozily vysoké funkcionáře čínské komunistické strany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design nové čínské limuzíny navazuje na modely Hongqi z 50. a 60. let

Retro design modelu Hongqi L5 vzdává nepokrytý hold éře „Velkého kormidelníka“ Mao Ce-tunga. Kulatá světla se stínicími štítky, dominantní chromovaná maska s vertikálním žebrováním i svislé zadní svítilny přímo odkazují na původní Hongqi CA72 z konce 50. let i na modernizovanou verzi CA770.

Vzhledem k délce přes 5,5 m se Hongqi L5 řadí mezi limuzíny nejvyšší třídy, jako je Rolls-Royce Phantom či Bentley Mulsanne. „Luxusní“ je i cena pět milionů jüanů, což v přepočtu činí bezmála šestnáct milionů korun.

HongQi SUV: konečně originální čínská studie

HongQi SUV: konečně originální čínská studie

Výměnou za své jüany vydřené poctivou prací pro stranu dostanete kromě pompézního vzhledu a prostoru také vidlicový dvanáctiválec 6,0 l o výkonu 400 koní, šestistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Auto s provozní hmotností přesahující tři tuny se podle dostupných informací rozjede na 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje tradiční čínské vzory s moderními ovládacími rozhraními

Hongqi je luxusní značka, která patří do průmyslového koncernu FAW Group. Její název v překladu znamená červenou vlajku, symbol vládnoucí komunistické strany. Jak jde komunistická idea vynuceného majetkového rovnostářství dohromady s opulentními sedany pro hrstku vyvolených, se nám zjistit nepodařilo.

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků