Papalášské Hongqi L5 je nejdražší a nejpompéznější auto z Číny

Autosalon v Pekingu sledujeme zejména jako dějiště světových premiér evropských značek. Početně ale převažují novinky místních výrobců, v drtivé většině bez vývozních ambicí. Letos mezi nimi nechybí ani retro limuzína.
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie

Hongqi L5, která se ve světové premiéře představuje na autosalonu v Pekingu, je limuzína nejvyšší třídy pro čínský trh. Svým jménem i pojetím navazuje na tradici luxusních sedanů, které po vzoru ruských Čajek vozily vysoké funkcionáře čínské komunistické strany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design nové čínské limuzíny navazuje na modely Hongqi z 50. a 60. let

Retro design modelu Hongqi L5 vzdává nepokrytý hold éře „Velkého kormidelníka“ Mao Ce-tunga. Kulatá světla se stínicími štítky, dominantní chromovaná maska s vertikálním žebrováním i svislé zadní svítilny přímo odkazují na původní Hongqi CA72 z konce 50. let i na modernizovanou verzi CA770.

Vzhledem k délce přes 5,5 m se Hongqi L5 řadí mezi limuzíny nejvyšší třídy, jako je Rolls-Royce Phantom či Bentley Mulsanne. „Luxusní“ je i cena pět milionů jüanů, což v přepočtu činí bezmála šestnáct milionů korun.

HongQi SUV: konečně originální čínská studie

HongQi SUV: konečně originální čínská studie

Výměnou za své jüany vydřené poctivou prací pro stranu dostanete kromě pompézního vzhledu a prostoru také vidlicový dvanáctiválec 6,0 l o výkonu 400 koní, šestistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Auto s provozní hmotností přesahující tři tuny se podle dostupných informací rozjede na 200 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér kombinuje tradiční čínské vzory s moderními ovládacími rozhraními

Hongqi je luxusní značka, která patří do průmyslového koncernu FAW Group. Její název v překladu znamená červenou vlajku, symbol vládnoucí komunistické strany. Jak jde komunistická idea vynuceného majetkového rovnostářství dohromady s opulentními sedany pro hrstku vyvolených, se nám zjistit nepodařilo.

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Podívejte se, jaká auta měl v garáži ukrajinský prezident Janukovyč

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Hongqi L5
  2. Hongqi L5: Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 2 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky